از مزونیدلینگ چه می‌دانید؟

چین‌وچروک‌های صورتتان نگرانتان کرده و از عمل جراحی می‌ترسید؟ پس وقت آن است که با متد درمانی «مزونیدلینگ» آشنا شوید. مزونیدلینگ روش درمانی زیبایی غیرتهاجمی است و بدون عمل جراحی انجام می‌شود. از این روش نه تنها برای لیفت پوست، بلکه برای درمان انواع لک، تقویت مو، جلوگیری از ریزش آن و لاغری هم استفاده می‌شود. در ادامه‌ی مطلب با سایت دکتر لیلا فرد همراه باشید تا بیشتر با این روش درمانی آشنا شوید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ (Mesoneedling) یک روش علمی بسیار تأثیرگذار در لیفا پوست به شمار می‌رود. در مزونیدلینگ از ترکیبات دارویی مانند هیالورونیک اسید خالص، ترکیبات آبرسان و مغذی لایه‌های زیرین پوست مانند روتین و ملیلوت، انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین C و ویتامین‌های گروه B و مواد روشن کننده مانند آربوتین (عصاره شیرین بیان) استفاده می‌شود.

مزونیدلینگ چگونه انجام می‌شود؟

در متدهای جدید از تزریق با سوزن استفاده نمی‌شود، بلکه مزونیدلینگ را با سوزن‌های بسیار میکرونی و با دستگاه آنوبیس انجام می‌دهند. در این متد شما درد، قرمزی، تورم، دوران نقاهت و محدودیت برای انجام فعالیت‌های روزمره نخواهید داشت. به هیچ عنوان پوست شما قرمزی ندارد و بلافاصله بعد از مزونیدلینگ می‌توانید ضمن زدن ضد آفتاب سریعا به کارها و فعالیت‌های روزانه‌ی خود برگردید.

اهداف درمانی مزونیدلینگ چیست؟

روشن شدن انواع لک از جمله لک جای جوش، لک‌های ناشی از بارداری که ملاسما نامیده می‌شوند، بهبود منافذ پوست، تحریک کلاژن‌سازی و افزایش قوام پوست از جمله اهداف مزونیدلینگ هستند. مزونیدلینگ مو هم می‌توان به کاهش ریزش مو در خانم‌ها و آقایان، بهبود رشد مو و افزایش ضخامت ساقه مو کمک کند. مزونیدلینگ در بهبود چروک‌های ریز که قابلیت درمان با بوتاکس و فیلر را ندارند هم بسیار مؤثر است و به عنوان درمان مکمل در کنار تزریق بوتاکس و فیلر به کار می‌رود.

طول دوره درمان مزونیدلینگ

وقتی مزونیدلینگ انجام می‌دهید دوران نقاهت ندارید و تأثیرات لیفت، شادی و شفافیت پوست را بلافاصله بعد از مزونیدلینگ مشاهده خواهید کرد. دوره‌ی درمان 4 جلسه به فاصله یک ماه است. در کسانی که از دوره‌ی درمانشان راضی هستند و این درمان با پوستشان سازگار بوده، توصیه می‌شود درمان ماهی یکبار را به صورت ماهانه تا هر زمان که دوست دارند ادامه دهند. در غیر این صورت می‌توانند به صورت پروتکل سالی دو بار یا سالی یکبار هر بار دوره‌ی 4 جلسه‌ای ماهانه از این درمان استفاده کنند.

آیا مزونیدلینگ یک روش درمانی مستقل است؟

خیر. باید توجه داشته باشید هدف درمان در مزونیدلینگ آبرسانی عمقی لایه‌های زیرین و تکمیل درمان‌های دیگر است. بنابراین مزونیدلینگ هیچگاه جای تزریق فیلر یا بوتاکس را نمی‌گیرد و همواره به عنوان یک درمان مکمل عالی و مؤثر به آن نگاه می‌کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *