لیفت صورت 8 نقطه ای با تزریق فیلر

افتادگی‌ها و چروک‌های صورت دغدغه‌ی اکثر خانم‌هاست. تزریق بوتاکس دیسپورت، تزریق ژل و فیلر از راه‌هایی هستند که می‌توانند این چروک‌ها و افتادگی‌ها را تا حد زیادی درمان کنند. اگر به دنبال کسب نتیجه‌ی دلخواه از تزریق فیلر هستید، ابتدا باید به پزشکی مراجعه کنید که تسلط کاملی بر آناتومی صورت داشته باشد. در این مطلب همراه ما باشید تا با آناتومی صورت برای تزریق فیلر و نقاط کلیدی که مناسب تزریق فیلر هستند از زبان دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

لیفت صورت بدون جراحی با تزریق فیلر

تزریق ایمن و طبیعی فیلر و بوتاکس مستلزم سه عامل اساسی است:

  • انتخابی درست چهره مراجع (همه افراد مناسب تزریق فیلر و بوتاکس نیستند)
  • تکنیک دقیق و ظریف که توسط پزشک حاذق اجرا شوذ
  • استفاده از مواد بسیار مرغوب و با کیفیت

دو نکته در مورد آناتومی صورت برای تزریق فیلر

  • همه‌ی افراد برای لیفت چهره‌شان به تزریق فیلر در همه نقاط نیاز ندارند. نیاز پوست و صورت شما تعداد نقاط را تعیین می‌کند.
  • می‌توانیم تزریق‌ها را در جلسات متعدد انجام دهیم، لازم نیست حتما در یک جلسه باشد

لیفت 8 نقطه ای صورت با تزریق فیلر و ژل

بر اساس آناتومی صورت 8 نقطه ای که برای تزریق فیلر و ژل مناسب هستند عبارتند از:

1. شقیقه

ناحیه شقیقه یا تمپورال خیلی روی لیفت ابرو و حالت چشم‌ها تأثیرگذار است. وقتی لاغر می‌شویم یا سنمان بالا می‌رود، ناحیه شقیقه گود می‌شود. اصطلاحا صورت حالت بادام زمینی پیدا می‌کند. یعنی از روبه‌رو که نگاه می‌کنیم، قسمت فوقانی صورت باریک‌تر است. این موضوع با تزریق فیلر مناسب و مرغوب قابل درمان است.

2. خط خنده

در اثر افزایش سن، لاغری، استرس و بدخوابی ناحیه بین بینی و گوشه لب که خط خنده نامیده می‌شود گودی پیدا می‌کند. پر کردن این ناحیه با فیلر هم چهره‌ی ما را شاداب‌تر می‌کند و هم گوشه‌های لب را بالا می‌برد. استرس، بی‌خواب، افزایش سن، سیگار و عوامل ژنتیک به شدت خط خنده را تحت تأثیر قرار می‌دهند و گود می‌کنند. خط خنده گود را می‌توانیم با فیلر هیالورونیک پر کنیم، اما در عین حال از نقاط بسیار حساس برای تزریق است و باید بسیار دقیق و ظریف پر شود تا حالت خنده ما تغییر نکند.

3. خط اشکی

خط اشکی، نقطه بسیار کلیدی در صورت ماست. گود شدن این ناحیه هم گونه‌ها و هم دور چشم را افتاده و بدفرم می‌کند و هم باعث افتادگی خط خنده می‌شود.

4. ناحیه ماریونت

خطی که از گوشه لب به پایین کشیده می‌شود. ماریونت یا خط بغض نام دارد. پر کردن خط ماریونت با فیلر یکی از چالش برانگیزترین نوع تزریق‌هاست. هیچ وقت اجازه ندهید این خط عمیق شود چون درمانش خیلی سخت‌تر می‌شود. گاهی گودی ماریونت یا خط بغض در سنین زیر 30 سال هم دیده می‌شود. لیفت و پر کردن ماریونت، گوشه‌های لب را به بالا می‌کشد و حالت شاداب‌تری به چهره ما می‌دهد.

تزریق ژل و فیلر

5. رأس گونه

گونه یکی از اجزای مهم در زیبایی شناسی چهره است. علاوه بر بافت نرم، کلاژن، الاستین بافت چربی گونه هم با افزایش سن تحلیل می‌رود. پر کردن راس گونه علاوه بر بهبود حالت چهره و افزایش شادابی باعث لیفت خط خنده و ماریونت هم می‌شود. ناحیه رأس گونه به عنوان آویز و نگهدارنده خط خنده، خط اشکی و دور چشم عمل می‌کند. پر کردن رأس گونه با فیلر باعث لیفت سایر نواحی صورت می‌شود.

6. فک و زاویه فکی

در لیفت چهره، اصلاح شلی و افتادگی بافت نرم ناحیه فک خیلی مهم و تأثیرگذار است. هم صورت را لیفت می‌کند و هم باعث کمتر دیده شدن ناحیه غبغب می‌شود. زاویه فکی هم وقتی با زاویه سازی صورت پُر و تقویت می‌شود مثل یک آویز برای ماریونت عمل می‌کند.

7. خط فکی یا کناره چانه

وقتی سن‌مان بالا می‌رود یا لاغر می‌شویم دو طرف چانه‌مان گود می‌شود. اینجوری تکیده و مسن‌تر به نظر می‌رسیم و کناره‌های صورتمان افتاده‌تر دیده می‌شود.

8. دور چشم

تیرگی و گودی دور چشم، یکی از مشکلات شایع چهره ما به شمار می‌رود. نوع فیلر دور چشم، به لحاظ کیفیت و ساختار مولکولی بسیار مهم است. اصلاح گودی دور چشم معمولا با 1 یا 2 سی سی فیلر در 2 جلسه متوالی به فاصله‌ی یک ماه انجام می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
بوتاکس گوشه چشم، درمان اصلی و اساسی خطوط پنجه کلاغی است.

تزریق فیلر تأثیر بسیار زیادی در بهبود تیرگی، پر کردن گودی و رفع چروک‌های زیر چشم دارد. ضمنا برای رفع چروک‌های پنجه کلاغی دور چشم از بوتاکس استفاده می‌کنیم تا عضلاتی که دائم در حرکت هستند و پوست را تحت فشار قرار می‌دهند، یک مقدار آزاد شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دیدن فیلم تزریق 8 نقطه ای فیلر توسط دکتر لیلا فرد به مطلب زیر از گالری تصاویر و ویدئوهای دکتر فرد مراجعه کنید:

 

سوالات پُرتکرار

لیفت صورت برای چه کسانی مناسب است؟

لیفت صورت برای کسانی که دچار افتادگی پوست، افتادگی گونه یا غبغب هستند، مناسب است.

لیفت صورت بدون جراحی چگونه انجام می شود؟

در لیفت صورت بدون جراحی و بیهوشی، از تزریق فیلر برای رفع افتادگی استفاده می‌شود.

لیفت پوست در کدام نقاط از صورت انجام می‌شود؟

شقیقه، خط خنده، خط اشکی، ناحیه ماریونت، رأس گونه، فک و زاویه فکی، کناره چانه و دور چشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *