فیلر خط خنده: آنچه لازم است بدانید

حتما برای شما هم پیش آمده که وقتی در مقابل آینه لبخند می‌زنید یا به عکس‌های‌تان در حین خندیدن دقت می‌کنید، از عمیق شدن خط خنده‌تان نگران شوید. البته که این نگرانی کاملا به جاست، چرا که ناحیه‌ی خط خنده تأثیر کلیدی در زیبایی صورت دارد. پس اگر به دنبال راه درمانی مؤثر برای گودی خط خنده هستید در این مطلب همراه دکتر لیلا فرد باشید تا با همه چیز در مورد تزریق فیلر خط خنده برای اصلاح این ناحیه آشنا شوید.

فیلر خط خنده چیست؟

خط خنده به نواحی اطراف لب گفته می‌شود که در اثر خندیدن به صورت دو خط عمودی در کناره‌های لب دیده می‌شوند. ناحیه‌ی خط خنده بسیار زود و سریع، تحت تأثیر کاهش وزن، افزایش سن، بی‌خوابی و استرس‌های محیطی دچار افتادگی و گودی می‌شود. یکی از بهترین راه‌ها برای درمان گودی این ناحیه تزریق فیلر خط خنده است که با استفاده از فیلرهای هیالورونیک مرغوب انجام می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
با تزریق فیلر خط خنده که از جنس ژل هیالورونیک اسید است، گودی‌های اطراف لب در همان لحظه‌ی تزریق پر خواهند شد.

دلیل افتادگی خط خنده چیست؟

عوامل مختلفی موجب افتادگی خط خنده در ما می‌شود که بعضی از آن‌ها اجتناب ناپذیر هستند. به طور کلی در اثر افزایش سن، لاغری، استرس و بدخوابی ناحیه بین بینی و گوشه‌ی لب که خط خنده نامیده می شود گودی پیدا می‌کنند. پر کردن این ناحیه با فیلر هم چهره‌ی ما را شاداب‌تر می‌کند و هم گوشه‌های لب را بالا می‌برد. مهمترین دلایل افتادگی خط خنده عبارتند از:

  • افزایش سن
  • لاغری
  • استرس
  • بد خوابی

تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلر خط خنده چه تأثیری روی حالت چهره دارد؟

تزریق فیلر در ناحیه خط خنده تأثیر زیادی در رفع خستگی چهره دارد. فیلر خط خنده در صورتی که خیلی دقیق و ظریف تزریق شود، در لیفت قسمت میانی چهره تأثیر زیادی دارد.

چند سی سی ژل برای خط خنده لازم است؟

نوع، غلظت و حجم فیلر با توجه به میزان گودی و شکل خط خنده انتخاب می‌شود و برای هر مراجع متفاوت خواهد بود.

دکتر لیلا فرد:
بسیار مهم است که فیلر خط خنده و لب متناسب با سن و موقعیت آناتومیک چهره تزریق شود. معنای زیبایی اختصاصی یعنی همین. به این معنا که تغییر در چهره صرفا باید در جهت شادابی پوست باشد و فرم اصلی چهره تغییر نکند. اغلب افرادی که خواستار این اقدامات هستند، اصلا دلشان نمی‌خواهد چهره‌شان به فرد دیگری تبدیل شود و صرفا می‌خواهند 5 تا 10 سال جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسند.

اگر فقط یک طرف خط خنده گود باشد، آیا فیلر به هر دو طرف تزریق می‌شود؟

معمولا هر دو طرف گودی وجود دارد و ممکن است یک طرف شدیدتر باشد. در این شرایط نیاز به قرینه سازی داریم و برای سمت گودتر فیلر بیشتری تزریق می‌شود.

فیلر خط خنده روی برجستگی لب‌ها هم تاثیر دارد؟

خط خنده وقتی گود و خالی به نظر می‌رسد، روی برجستگی‌های لب‌ها هم اثر معکوس دارد. خط خنده‌ی پر و لیفت شده، هم لب‌های‌مان را برجسته‌تر نشان می‌دهد و هم پره‌های بینی را کوچک‌تر. در واقع، چون خط خنده در قسمت میانی و مرکز صورت قرار دارد، به لحاظ زیبایی‌شناسی، در حالت و شادابی چهره بسیار اثرگذار است.

ماندگاری فیلر خط خنده

ماندگاری فیلرها معمولا 6 ماه به طول می‌انجامد. اما از آنجا که فیلرها کلاژن سازی و بافت سازی را در ناحیه‌ی مورد تزریق به شدت تحریک می‌کند، اثرات لیفت آن‌ها تا یک سال باقی می‌ماند.

آیا تزریق فیلر خط خنده درد دارد؟

قبل از تزریق ناحیه‌ی خط خنده را با کرم املا کاملا بی حس می‌کنیم، که باعث می‌شود تزریق کاملا راحت و بدون درد باشد.

عوارض فیلر خط خنده چیست؟

عوارض فیلرهای مرغوب و تاپ برند نادر است. احتمال آلرژی، گرانولوما و گلوله شدن، جابه‌جایی و دفرمیتی در اونها نزدیک به صفر است.

احتمال حساسیت بسیار پایین است، اگر فیلر خط خنده مرغوب باشد، اما هنگام تزریق دقت کافی صورت نگیرد و پزشک تزریق کننده، ماهر و باتجربه نباشد، احتمال عفونت وجود دارد. اگر پزشک حاذق باشد، احتمال عفونت نزدیک صفر است و حتی اگر حساسیت ایجاد شود، ماده هیالاز، بلافاصله ظرف بیست دقیقه، هیالورونیک اسید را حل می‌کند.

مهمترین نکته ۀشنایی پزشک با عوارض فیلر خط خنده است. در اینصورت پزشک می‌تواند عوارض را به خوبی مدیریت کند. در کار پزشکی همیشه احتمال عارضه وجود دارد. حتی تزریق ساده‌ی آمپول ب کمپلکس هم می‌تواند عوارض ایجاد کند. مهم این است که پزشک شما مهارت و ابزار کنترل و مدیریت عوارض را داشته باشد.

هزینه فیلر خط خنده چقدر است؟

قیمت و هزینه‌های مربوط به تزریق فیلر خط خنده بستگی به حجم و مقدار مورد نیاز شما دارد. برای تعیین وقت مشاوره و اطلاع از هزینه فیلر خط خنده با واحد پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

اصلاح خط خنده وابسته به اصلاح سایر نواحی صورت

دکتر لیلا فرد:
بسیاری از ما وقتی گودی و افتادگی خط خنده را در چهره‌مان می‌بینیم، فکر می‌کنیم برای اصلاح آن نیازمند تزریق فیلر یا ژل هیالورونیک مستقیما در ناحیه خط خنده هستیم. این موضوع در افراد خیلی جوان یا کسانی که قوام پوست‌شان خوب است، ممکن است درست باشد. اما در اغلب ما کاهش قوام گونه یا ناحیه خط اشکی، عامل اصلی افتادگی و گودی خط خنده است. بنابراین، پر کردن خط خنده به تنهایی و بدون توجه به اصلاح گونه و خط اشکی نه تنها چاره‌ی کار نیست بلکه باعث ایجاد حالت پف آلودگی و افتادگی بیشتر در ناحیه پایینی صورت می‌شود و حالتی غیر طبیعی ایجاد می‌کند. در واقع نواحی گونه و خط اشکی به عنوان نگه دارنده و پایه برای ناحیه خط خنده عمل می‌کند. بنابراین اگر پزشک زیبایی شما برای بهبود افتادگی خط خنده، پر کردن خط اشکی یا گونه را در قدم اول یا به عنوان تکمیل درمان علاوه بر تزریق خط خنده، مطرح کرد تعجب نکنید. ارزش طرح درمان یا همان بیوتی پلن و برنامه زیبایی اختصاصی هر فرد که در جلسه معاینه و ویزیت ارائه می‌شود، در همین نکته نهفته است. ما برای داشتن چهره‌ای جوان و شاداب و در عین حال طبیعی باید به اولویت‌های مورد نیاز صورت‌مان توجه کنیم و از اصول علمی طب زیبایی بهره‌مند شویم. بنابراین هیچگاه در قدم اول به دنبال صرفا تزریق در یک ناحیه‌ی خاص نباشیم و به پزشک‌مان فرصت دهیم ضمن معاینه و بررسی اجزای صورت‌مان از زوایای مختلف و با توجه به سن و قوام پوست‌مان، آنچه که نیازمند آن هستیم را طبق یک اولویت بندی علمی و جامع برای‌مان اجرا کند. این روش یعنی معاینه در قدم اول و حرکت بر اساس برنامه‌ی زیبایی اختصاصی خودمان متضمن چهره‌ای جوان، شاداب و در عین حال طبیعی و متناسب خواهد بود.

نمونه‌ای از تزریق فیلر خط خنده در مطب دکتر فرد

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) on

برای دیدن مراحل تزریق فیلر خط خنده در این مراجع عزیز لطفا پست را ببینید و ورق بزنید.

 

سوالات پُرتکرار

دلیل افتادگی خط خنده چیست؟

افزایش سن، لاغری بیش از حد، استرس و بد خوابی باعث افتادگی خط خنده می‌شود.

برای رفع افتادگی، چند سی سی فیلر خط خنده لازم است؟

نوع، غلظت و حجم فیلر با توجه به میزان گودی و شکل خط خنده انتخاب می‌شود.

ماندگاری فیلر خط خنده چقدر است؟

فیلر خط خنده بین 6 ماه تا 1 سال، دوام می‌آورد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *