تزریق فیلر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

اگر از خسته به نظر رسیده چهره‌تان خسته شده‌اید؛ اگر چین و چروک، تیرگی و گودی زیر چشم شما را اذیت می‌کند؛ اگر دوست دارید چهره‌تان بدون مصنوعی شدن جوان‌تر شود، وقت آن است با فیلر زیر چشم بیشتر آشنا شوید.

بیشتر افرادی که از گودی و تیرگی دور چشم رنج می‌برند برای درمان آن به فیلرهای زیر چشم روی می‌آورند؛ خواب کافی، رعایت رژیم غذایی و مراقبت از پوست می‌تواند پف و تیرگی دور چشم را کم کند. اما اگر این کارها برای شما کافی نیست، شاید بهتر باشد درمان با فیلر زیر چشم را هم نظر بگیرید.

در این مطلب دکتر لیلا فرد به تمام سوالات شما در مورد فیلر زیر چشم پاسخ می‌دهند. اگر دوست دارید در مورد ایمنی، قیمت، عوارض و مراقبت‌های قبل و بعد فیلر زیر چشم بیشتر بدانید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

فیلر زیر چشم چیست؟

به تزریق هدفمند ژل هیالورونیک اسید به ناحیه‌ی زیر چشم برای کاهش تیرگی ناخواسته، گودی و چین و چروک فیلر زیر چشم می‌گویند. فیلرهای زیر چشم انواع گوناگونی دارند که با توجه به مشکلات مربوط به آن ناحیه و توسط پزشک انتخاب می‌شود.

لازم به ذکر است که همه‌ی چروک‌های دور چشم با تزریق فیلر برطرف نمی‌شوند. بطور کلی چروک‌های چشم دو نوع هستند:

  • چروک‌های گوشه‌ی چشم: این چروک‌ها که به اسم خطوط پنجه کلاغی هم شناخته می‌شوند معمولا با خندیدن تشدید می‌شوند و درمان آن‌ها تزریق بوتاکس است.
  • چروک‌های زیر چشم: این دسته از چروک‌ها زیر چشم قرار گرفته‌اند و درمان اصلی آن‌ها تزریق ژل و فیلر و ترکیبات هیالورونیک غیر حجم‌دهنده است.

بدین ترتیب برای درمان چروک‌های دور و زیر چشم در اغلب افراد به ترکیب درمانی بوتاکس دیسپورت و فیلر مرغوب مناسب زیر چشم نیاز داریم.

برندهای فیلر زیر چشم

همانطور که گفتیم فیلرهای مرغوب زیر چشم انواع گوناگونی دارند. بعضی از رایج‌ترین برندهای فیلر زیر چشم عبارتند از:

  • Aliaxin SR
  • Belotero Balance
  • Stylage S
  • Juvederm volbella

بدیهی است فقط پزشک می‌تواند تصمیم بگیرد که کدام یک از این چهار برند بالا برای نوع چروک یا گودی و تیرگی زیر چشم شما مناسب است.

کیفیت و قیمت کدام فیلر زیر چشم مناسب‌تر است؟

کیفیت و قیمت فیلر زیر چشم برندهای مختلف تقریبا یکسان است و فقط پزشک می‌تواند بر اساس برنامه‌ی زیبایی اختصاصی شما مناسب‌ترین فیلر زیر چشم را تعیین کند. برای آشنایی بیشتر با این مفهوم پیشنهاد می‌کنیم سری به مطلب زیر بزنید:

زیبایی اختصاصی چیست و چه تأثیری در زیبایی چهره دارد؟

تفاوت انواع فیلر زیر چشم چیست؟

فیلرها از لحاظ ساختار مولکولی، میزان جذب آب، شکل خوابیدن زیر بافت پوست و… تفاوت‌های ظریفی با یکدیگر دارند. همانطور که گفتیم، پزشک بر اساس برنامه زیبایی اختصاصی شما و با در نظر گرفتن فاکتورهای متعددی مانند عمق و فرم گودی و چروک‌ها، سن، ضخامت پوست، میزان چربی زیر پوست و… بهترین فیلر زیر چشم مناسب برای تزریق را انتخاب می‌کند. بنابراین تکنیک درست تزریق فیلر درست به اندازه‌ی کیفیت فیلر زیر چشم مهم است.

تزریق ژل و فیلر

فیلر زیر چشم برای چه کسانی مناسب است؟

فیلر زیر چشم برای کسانی مناسب است که گودی یا تیرگی زیر چشم دارند. اگر شرایط زیر را دارید احتمالا کاندیدای مناسبی محسوب می‌شوید و پس از مراجعه به پزشک در صورت تایید ایشان می‌توانید فیلر زیر چشم تزریق کنید:

  • پوست زیر چشم شما افتادگی خفیف تا متوسط دارد
  • پوست شما کاملا سالم است و از ضخامت خوبی برخوردار است
  • نسبت به تزریق فیلر زیر چشم واقع بین هستید

آیا فیلر زیر چشم تیرگی و سیاهی دور چشم را از بین می‌برد؟

تیرگی زیر چشم دلایل زیادی دارد که اصلی‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • نازکی پوست و دیده شدن عروق
  • دلایل ژنتیک و ارثی (که بسیار شایع هستند)
  • سیگار کشیدن و کم خونی

تیرگی‌های ژنتیکی در صورتی که با گودی همراه باشند، پس از تزریق فیلر حدود 50 درصد کاهش می‌یابند. با کمک تزریق هیالورونیک‌های غیر حجم‌دهنده یا skinbooster این تیرگی‌ها بهتر و بهتر می‌شوند، اما در مجموع از سخت‌ترین موارد درمان به شمار می‌آیند.

کشیدن سیگار و کم‌خونی از عوامل مهم دیگری هستند که در ایجاد گودی و تیرگی زیر چشم اثرگذارند. تا زمانی که به سیگار کشیدن ادامه می‌دهید یا کم‌خونی شما درمان نشده باشد، هیچ درمانی برای تیرگی دور چشمتان موثر واقع نخواهد شد.

آیا کرم‌های دور چشم برای درمان گودی و تیرگی موثر هستند؟

کرم‌های دور چشمی که تحت عنوان کرم ضد پف و تیرگی دور چشم به فروش می‌رسند، به تنهایی تأثیر کمی دارند. تأثیر درمانی این کرم‌ها زمانی بیشتر می‌شود که تزریق فیلر زیر چشم یا درمان‌های دیگر مثل skinbooster را انجام داده باشید. این کرم‌ها در کنار این درمان‌ها تأثیر بیشتری خواهند داشت اما به تنهایی خیلی مؤثر نیستند.

به طور کلی از کرم‌های دور چشم، نمی‌توان انتظاری بیش از مرطوب کنندگی و کمی تأثیر ضد چروک و تیرگی داشت. بنابراین، هرگز سراغ کرم‌های گران قیمت نروید و از برندهای طبی و تأیید شده روزی دو بار استفاده کنید.

آیا فیلر زیر چشم گودی دور چشم را درمان می‌کند؟

گودی دور چشم، با تزریق فیلرهای مرغوب زیر چشم طی یک یا دو جلسه و به فاصله دو یا سه هفته کاملا قابل درمان است. البته حدود 20 درصد از افرادی که گودی دور چشم دارند، به دلیل نازکی زیاد پوست مورد مناسبی برای تزریق فیلر زیر چشم نیستند.

قبل و بعد تزریق فیلر دور چشم
بلافاصله پس از اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک

تزریق فیلر یا ژل هیالورونیک زیر چشم کار بسیار ظریف و حساسی به شمار می‌رود. کیفیت فیلر تنها بخشی از رضایت‌بخش بودن نتیجه را موجب می‌شود. تجربه و تبحر پزشک‌تان عامل مؤثر دیگری است که باید در انتخاب آن دقت زیادی داشته باشید.

آیا پف زیر چشم با تزریق فیلر قابل درمان است؟

پف زیر چشم دو نوع دارد:

  • پف غیر واقعی که در اثر از بین رفتن بافت زیرین یا آب شدن کلاژن و الاستین نواحی اطراف صورت پف دیده می‌شود.
  • پف واقعی که در اثر تجمع آب و ادم (edema) و جابه‌جایی بافت چربی ایجاد می‌شود.

تشخیص این دو مورد فقط با معاینه بالینی و ویزیت دور چشم شما به صورت حضوری امکان‌پذیر است.

پف واقعی فقط با جراحی پلاستیک قابلیت درمان دارد. این در حالی است که پف غیر واقعی از موارد بسیار حساس و سخت درمان با فیلر زیر چشم محسوب می‌شود و ظرف دو تا سه جلسه تدریجا قابل درمان است.

اگر پف دور چشم دارید، دو روش کاملا متفاوت (جراحی یا فیلر) می‌تواند به عنوان درمان شما به کار گرفته شود. تشخیص نوع روش درمان فقط در جلسه معاینه امکان‌پذیر خواهد بود و با عکس یا سوال در اینستاگرام قابل تشخیص نیست.

آیا گودی و تیرگی چشم با تزریق فیلر درمان می‌شود؟

بله؛ معمولا برای درمان گودی و تیرگی دور چشم در جلسه اول 1 سی‌سی فیلر زیر چشم تزریق می‌شود. با اینکار 20 تا 30 درصد تیرگی‌ها بلافاصله بعد از تزریق برطرف می‌شود و حدود 20 درصد دیگر بعد از اینکه فیلر جا بیفتد از بین می‌رود.

معمولا یک سی سی در جلسه اول تزریق می‌شود و بعد از حدود یک ماه اگر نیاز بود تزریق مجددا تکرار می‌شود. در مواردی که شدت گودی و تیرگی زیاد است، تزریق 2 سی‌سی در 2 مرحله و به فاصله یک ماه نیاز است. در نهایت، تزریق فیلر زیر چشم می‌تواند حدود 30 درصد تیرگی و 60 تا هفتاد درصد گودی را اصلاح می‌کند.

عکس‌ فیلر زیر چشم (مقایسه تغییرات قبل و بعد تزریق فیلر)

در گالری تصاویر زیر عکس فیلر زیر چشم و تاثیر آن در بهبود گودی، تیرگی و چروک دور چشم را مشاهده کنید.

فیلر زیر چشم چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک در ناحیه زیر چشم حدودا یک سال تا یک سال و نیم است، اما ماندگاری اثرات تحریک کلاژن سازی هیالورونیک‌های مرغوب و تاپ برند 5 سال به طول خواهد انجامید.

اگر گودی، تیرگی و چروک دور چشم دارید هر چه زودتر اقدام کنید، زودتر درمان خواهید شد. مانند سایر مشکلات سلامتی پیشگیری همیشه بر درمان اولویت دارد.

در مجموع بسیاری از مشکلات دور چشم اعم از تیرگی، گودی، چروک و پف را می‌توان با ترکیبی از بوتاکس دیسپورت، فیلر دور چشم، تزریق هیالورونیک‌های غیرحجم‌دهنده یا همان skinboostet ها درمان کرد.

قبل و بعد تزریق فیلر هیالورونیک
بلافاصله پس از اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک

سوالات پُرتکرار

اهداف درمانی تزریق فیلر چشم چیست؟

تزریق فیلر چشم برای درمان گودی، تیرگی، رفع پف و افزایش شادابی پوست مناسب است.

دوره تکرار تزریق فیلر چشم چگونه است؟

اگر لاغر نشوید، بی‌خوابی و استرس نداشته باشید، سیگار نکشید و ورزش سنگین نکنید، گاهی 2 تا 3 سال فیلر دور چشم باقی می‌ماند.

تزریق فیلر اطراف چشم چقدر درد دارد؟

تزریق فیلر چشم، هیچگونه دردی ندارد و شما در طول تزریق، دردی را احساس نمی‌کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *