اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر و بدون نیاز به جراحی

از ظاهر بینی‌تان راضی نیستید، اما از عمل جراحی می‌ترسید؟ پس وقت آن است که با جدیدترین روش اصلاح ناهمواری‌های بینی یعنی رینوپلاستی نرم آشنا شوید. رینوپلاستی نرم یا اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر بینی از جدیدترین تکنیک‌های اصلاح فرم بینی است که به هیچ وجه نیاز به جراحی و بیهوشی ندارد. در ادامه با سخنان دکتر لیلا فرد همراه باشید تا از جزییات این روش درمانی اطلاعات کاملی به دست بیاورید.

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر بینی یا رینوپلاستی نرم چیست؟

رینوپلاستی نرم (Soft rhinoplasty) یا اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر و بدون نیاز به جراحی یکی از روش‌های بسیار عالی برای اصلاح مشکلات تیغه و دفرمیتی نوک بینی به شمار می‌رود. این روش برای کسانی مناسب است که نمی‌خواهند جراحی بینی انجام دهند یا به دنبال جراحی دچار مشکل بدفرمی یا نواقص بسیار کوچک و ظریف شده‌اند. این نواقص را می‌توان بدون بیهوشی و جراحی با تزریق فیلر اصلاح کرد.

اصلاح فرم بینی با فیلر
اصلاح ناهمواری تیغه‌ی بینی با تزریق فیلر

دکتر لیلا فرد:
در واقع رینوپلاستی نرم به معنی اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر یا همان ژل هیالورونیک است. با استفاده از این روش، دفرمیتی‌های بینی با فیلر و بوتاکس تا حدودی اصلاح خواهد شد. افتادگی نوک بینی با تزریق بوتاکس حدود 20 تا 30 درصد اصلاح می‌شود. دفرمیتی‌های تیغه بینی و نوک آن را هم می‌توانیم با تزریق ژل و فیلر بسیار دقیق و حساب شده تا حدی اصلاح کنیم. البته این روش مناسب همه نیست و بعضی از انواع دفرمیتی‌ها حتما نیاز به جراحی دارند.

فیلر بینی برای چه کسانی مناسب است؟

ناحیه‌ی بینی یکی از پر عروق‌ترین نواحی صورت است. به دلیل وجود این عروق فراوان، ظریف و حیاتی، بینی یکی از حساس‌ترین نقاط برای تزریق فیلر به حساب می‌آید. بنابراین پزشکی که فیلر بینی را تزریق می‌کند باید بسیار با تجربه و حاذق و در عین حال بر آناتومی صورت تسلط داشته باشد.

دکتر لیلا فرد:
برای تشخیص اینکه آیا فیلر بینی برای شما مناسب است یا نه، باید ویزیت و از زوایای مختلف معاینه شوید. مهم است که در معاینه فرم و حالت بافت نرم، بافت غضروفی و استخوانی شما را بررسی کنیم.

وقتی در هر یک از اجزای بینی شامل بافت نرم، استخوان یا غضروف مشکلی وجود داشته باشد، دفرمیتی یا ناهمواری و بدشکلی بینی ایجاد می‌شود. بعضی از این دفرمیتی‌ها با تزریق فیلر بینی قابل اصلاح است.

تزریق ژل و فیلر

آیا بینی‌های پهن و گوشتی با فیلر اصلاح می‌شوند؟

بینی‌های پهن و گوشتی، معمولا با فیلر قابل اصلاح نیستند. در واقع، فقط ممکن است بتوان مشکلات تیغه‌ی آن‌ها را کمی با فیلر رفع کرد. بینی‌های پهن بهتر است جراحی کنند.

بهترین فیلر برای اصلاح فرم بینی چیست؟

برای اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر باید از فیلرهای مرغوب و لطیف استفاده کرد، مانند:

  • Stylage S
  • Belotero Balance
  • Juvederm volbella

کدام مشکلات بینی با تزریق فیلر قابل اصلاح هستند؟

رینوپلاستی نرم با فیلر روش نوین غیر جراحی برای اصلاح اشکالات جزیی بینی است، اشکالاتی مانند:

  • بعضی از انواع دفرمیتی‌های پره‌ی بینی که بدون جراحی یا پس از جراحی ایجاد شده‌اند
  • مشکلات تیغه پس از جراحی یا بدون جراحی
  • افتادگی نوک بینی

اثر فیلر بینی چقدر ماندگار است؟

ماندگاری فیلر بینی با توجه به اینکه بینی حرکت عضلانی چندانی ندارد حدود 1.5 تا 2 سال است. برای افتادگی نوک بینی در بعضی موارد بوتاکس نوک بینی می‌تواند کمک کننده باشد. ماندگاری بوتاکس نوک بینی حدودا 3 ماه است.

  • توجه داشته باشید که وقتی فیلرتان از بین می‌رود بینی به حالت اول برمی‌گردد.

آیا اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر درد دارد؟

بینی با کرم بی حسی کاملا پوشانده می‌شود و بعد از بی‌حس شدن تزریق صورت می‌گیرد. اگر درد شدید و غیر قابل تحمل را در حد 10 در نظر بگیریم، درد تزریق فیلر بینی در حد 2 تا 3 است.

نمونه‌های تزریق فیلر بینی در مراجعان دکتر لیلا فرد

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر بینی
اصلاح ناهمواری تیغه بینی با فیلر بینی

در این مراجع که از افتادگی نوک بینی و ناهمواری تیغه در نیمرخ ناراحت بود، با استفاده از فیلر پس از بی‌حسی نیم ساعته با کرم املا ظرف چند دقیقه تغییرات محسوس در بینی ایجاد شد. این تغییرات حدود 1 سال تا 1 سال و نیم ماندگاری دارد.

 

اصلاح فرم بینی با فیلر
اصلاح عقب رفتگی پره بینی بعد از جراحی ناموفق با فیلر

این مراجع دچار تو کشیدگی پره‌ها بعد از جراحی ناموفق شده بودند. تا حد ممکن و تا جایی که بافت قابلیت داشت پره را با فیلر stylage S اصلاح کردم.

 

اصلاح فرم بینی با فیلر
اصلاح تیغه بینی با فیلر

در این مراجع که به دلیل مشکلات قلبی، بیهوشی به صلاحش نبود تزریق فیلر در تیغه و اصلاح افتادگی نوک بینی وضعیت را به کلی تغییر داد.

 

اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر
اصلاح فرم بینی با تزریق فیلر

برای این مراجع عزیزم از فیلر استایلیج برای اصلاح افتادگی نوک بینی استفاده کردم. ضمنا بوتاکس نوک بینی هم تزریق کردم که ظرف 3 تا 5 روز آینده اثر می‌کند و نوک بینی را بالاتر می‌برد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *