تزریق فیلر گونه؛ هر آنچه لازم است در این باره‌ بدانید

اگر از داشتن گونه‌هایی مسطح و بدون برجستگی خسته شده‌اید و دلتان می‌خواهد گونه‌هایتان استخوانی‌‌تر به نظر برسند تزریق فیلر گونه راه خوبی است.

تزریق فیلر به گونه تکنیک محبوبی است که باعث افزایش حجم گونه‌ها، پُر شدن صورت و از بین رفتن چین و چروک‌ها می‌شود. این روش بسیار آسان و بی‌خطر است و به دلیل مزایای بی‌شماری که دارد، روز به روز طرفداران بیشتری پیدا می‌کند. با اینحال اگر درست انتخاب نکنید، نتایج ناخواسته و عوارض جانبی گریبان شما را خواهند گرفت.

دکتر لیلا فرد:

تقريبا 99% از مراجعينم، وقتى كلمه “فیلر گونه” يا “تزريق فیلر گونه” را مي‌شنوند، حالتى شبيه به شوک ناشى از ديدن يک حشره روى دستشان پيدا می‌كنند؛ گویی با شنیدن این کلمه یاد خاطرات بد و قيافه هاى عجيب و غريبى می‌افتند كه در اطرافشان ديده‌اند.

این حس برای من قابل درک است و با وجود آنکه هميشه سعى می‌كنم کلمه‌ی تزریق فیلر گونه را با مقدمه چينى و خيلى آرام و زيركانه به كار ببرم، وقتی اين حس بد و ناخوشايند رو توی چشمان مراجعین می‌بينم، بلافاصله توضیح می‌دهم که منظور ناحيه‌ی آناتوميک گونه است، نه اون “بالش‌ها ” و “تربچه‌های نقلى” كه روی صورت بعضى‌ها می‌بينيد.

در همین رابطه بخوانید: آشنایی با آناتومی صورت؛ پیش‌نیاز تزریق فیلر و بوتاکس

درست است؛ وقتی اسم فیلر گونه می‌آید، بیشتر افراد قيافه‌هاى عجيب و غريب را به خاطر می‌آورند. به همین دلیل تمایلی به انجام آن ندارند. اما مسئله فقط این نیست.

تزریق غیر حرفه‌ای فیلر به گونه‌ ضمن عجیب و نامتقارن کردن باعث عوارض جانبی خطرناکی می‌شود که گاهی غیر قابل جبران هستند. اما سوال اینجاست:

  • آیا فیلر گونه همیشه باعث عجیب شدن چهره می‌شود؟
  • فیلر گونه چیست و برای چه کسانی مناسب است؟
  • تزریق فیلر گونه چه فوایدی دارد؟
  • خطرات و عوارض جانبی آن چیست؟
  • قیمت تزریق فیلر در گونه چقدر است؟ 
  • چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق فیلر گونه لازم است؟

اگر دوست دارید پاسخ این سوالات را دریافت کنید تا انتها با ما همراه باشید. در این مطلب دکتر لیلا فرد به تمام سوالات شما پاسخ می‌دهند.

ژل یا فیلر گونه چیست؟

فیلر گونه، ژل تزریقی است که باعث افزایش حجم نواحی اطراف گونه می‌شود. تزریق فیلر به گونه علاوه بر کاهش چین و چروک‌ها منجر به استخوانی‌تر شدن ساختار آنها می‌شود.

انواع فیلرهای تزریقی

فیلرهای گونه انواع مختلفی دارند. در ادامه رایج‌ترین انواع فیلر مورد استفاده برای تزریق در ناحیه‌ی گونه معرفی و بررسی شده‌اند:

  • فیلرهای هیالورونیک اسید (مانند ژوویدرم و رستیلن) و فیلرهای پلی لاکتیک اسید (مانند اسکالپترا) رایج‌ترین فیلرهایی هستند که برای تزریق در ناحیه‌ی دور چشم و گونه توصیه می‌شوند. این مدل فیلرها دارای اثرات موقت هستند.
  • فیلرهای حاوی هیدروکسیل اپاتیک (مانند ریدیس) که برای تزریق در ناحیه‌ی گونه تایید نشده‌اند اما برخی از پزشکان آنها را به عنوان فیلر گونه تزریق می‌کنند.

مدت زمان ماندگاری فیلر گونه چقدر است؟

فیلرهای گونه می‌توانند بین 6 ماه تا 2 سال دوام داشته باشند. این مسئله بستگی به نوع فیلر دارد.

لازم به ذکر است همه‌ی انواع فیلرهای گونه بعد از مدتی به تدریج حل و از طریق بافت پوست متابولیزه می‌شوند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با ماندگاری انواع فیلرها، مطلب دروغ‌هایی در مورد مدت ماندگاری فیلرهای پوستی را بخوانید.

چه کسانی کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر گونه هستند؟

اگر سیگار نمی‌کشید و از سلامت کامل برخودار هستید، کاندید مناسبی برای تزریق فیلر گونه هستید.

به گفته‌ی سازمان غذا و دارو (FDA) افراد زیر می‌توانند فیلر به گونه خود تزریق کنند:

  • کسانی که اختلالات خونریزی دارند
  • افرادی که به ترکیبات درمال فیلرها حساسیت دارند
  • خانم‌های باردار و شیرده

اگر هنوز هم برای تزریق فیلر در گونه تردید دارید، مطلب تزریق ژل گونه انجام بدهیم یا نه؟ را بخوانید.

آمادگی‌های لازم برای تزریق فیلر گونه

در صورتی که از آسپرین و داروهای رقیق کننده‌ی خون استفاده می‌کنید، مصرف آنها را از 2 هفته قبل از تزریق فیلر گونه متوقف کنید.

اگر به هر دلیلی نمی‌توانید مصرف داروهای خود را متوقف کنید در جلسه‌ی مشاوره پزشک را مطلع نمایید. ممکن است لازم شود تحت مشاوره‌های تخصصی‌تری قرار بگیرید.

تزریق فیلر گونه + فیلم تزریق فیلر گونه

برای تزریق فیلر به گونه وارد یک محیط کاملا استریل می‌شوید و روی تخت دراز می‌کشید. پزشک نواحی تزریق را با بی‌حسی موضعی آماده می‌کند. ممکن است فیلر از قبل با مواد بی‌حسی مخلوط شده باشد.

فرآیند تزریق بسیار ساده است و بیشتر از نیم ساعت طول نمی‌کشد. بعد از تزریق هم نتایج اولیه مشهود هستند. با اینحال احتمالا 1 تا 2 روز طول می‌کشد تا متوجه تاثیرات نهایی بشوید.

نیازی نیست بعد از تزریق فیلر گونه استراحت کنید. به عبارت دیگر بعد از اتمام تزریق می‌توانید رانندگی کنید و به کارهای روزمره‌ی خود بپردازید. در ویدئو زیر فیلم تزریق فیلر در گونه توسط دکتر لیلا فرد را مشاهده می‌کنید.

 

 

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر گونه

همانند سایر اقدامات طبی، بعد از تزریق فیلر گونه هم لازم است موارد ویژه‌ای را رعایت کنید.

  • پس از تزریق به مدت حداقل 3 روز از خوابیدن روی گونه‌ها خودداری کنید. بهتر است موقع خواب صورتتان رو به بالا و کمرتان روی تشک قرار گیرد.
  • بهتر است به مدت حداقل 48 ساعت از فعالیت‌های فیزیکی و ورزش سنگین خودداری کنید.
  • از دست زدن به صورت و نواحی تزریق خودداری کنید.
  • صورتتان را خشک و تمیز نگه دارید تا خطر عفونت کاهش یابد.

مهمترین مزایای تزریق فیلر گونه چیست؟

تزریق فیلر گونه در مقایسه با سایر گزینه‌های درمانی از جمله لیفت جراحی گونه و کاشت پروتز گونه مزایای بیشتری را به همراه می‌آورد، از جمله اینکه:

  • تزریق فیلر به گونه در مطب پزشک انجام می‌شود و نیازی به دریافت ماده‌ی بیهوشی نیست.
  • بعد از تزریق فیلر گونه نیاز نیست استراحت کنید. به عبارت دیگر تزریق فیلر گونه دوره‌ی نقاهت ندارد و بلافاصله بعد از تزریق می‌توانید به کارهای روزمره‌تان بپردازید.
  • با وجود آنکه فیلرهای گونه به مدت چندماه تا چند سال ماندگار هستند، اما نتایج تزریق دائمی نیست. بنابراین چنانچه به هر دلیلی از تزریق فیلر پشیمان شوید نتایج قابل برگشت هستند.
  • عوارض تزریق فیلر در گونه بسیار ناچیز است و احتمال عفونت کم است.
  • شما می‌توانید نتایج حاصل از تزریق فیلر گونه را اصلاح کنید. به عبارتی بهتر است با مقدار کم شروع و در صورت نارضایتی از حجم گونه‌ها به مرور زمان فیلر بیشتری تزریق کنید.
  • فیلرهای گونه نسبت به جراحی‌های اصلاح شکل گونه مقرون به صرفه هستند. به عبارت دیگر هزینه‌ تزریق فیلر به گونه بسیار کمتر از جراحی است.

چرا برجسته‌سازى و اصلاح گونه مهم است؟

ناحيه‌ی گونه و برجستگى يا فروافتادگى آن، از نكات بسيار تاثيرگذار در فرم و حالت چهره است. اگر گونه فرو افتاده باشد، صورت تكيده‌تر نشان داده می‌شود. همچنین به دليل اينكه گونه، نقطه آويز خط خنده و خط اشكى به حساب مى‌آيد، در صورت افتادگی این ناحیه، نواحى اطراف آن دچار ضعف و افتادگی می‌شوند.

به تصاویر زیر توجه کنید. در مورد این مراجعه کننده‌ی عزیز، دکتر فرد به منظور درمان تیرگی و گودی دور چشم علاوه بر تزریق فیلر هیالورونیک با توجه به فروافتادگی میانه و اصلاح گونه که اثر مستقیم بر گودی دور چشم داشت، به صورت همزمان فیلر میانه گونه هم تزریق کرده‌اند. به بهبود فرم گونه و لیفت آن از زوایای مختلف دقت بفرمایید.

 

تزریق فیلر راس گونه به صورت عمقی و با تکنیک ویژه، ضمن لیفت بخش‌های پایینی صورت مانند خط خنده و میانه گونه، باعث بهتر شدن حرکات عضلات آن ناحیه نیز می‌شود. به عبارت دیگر تزریق فیلر در عمق عضله و روی استخوان زایگوما با تغییر حرکات عضلات این ناحیه، ضمن بهبود فرم گونه، به تناسب اجزای چهره کمک می‌کند. در حقیقت قرارگیری فیلر هیالورونیک در لایه های مختلف پوست و یا زیر عضله، نتائج متفاوتی خواهد داشت.

 

دکتر لیلا فرد:

بسیاری از شما عزیزان که برای ویزیت و معاینه به من مراجعه کرده اید، می‌دانید که همواره تاکید اصلی من در لیفت با فیلر، بر تقویت ناحیه راس گونه با تزریق فیلر هیالورونیک است. چون این ناحیه نقش آویز را برای بخش‌های پایینی صورت و حتی دور چشم، ایفا می‌کند. تزریق این ناحیه را به صورت عمیق و جهت تقویت حرکات عضلات آن ناحیه و نیز بهبود گودی و فروافتادگی گونه انجام می‌دهیم.

اصلاح گونه و قرينه سازى آن و ايجاد تناسب بين ساير اجزاى صورت و حجم گونه، نيازمند داشتن ديد زيبايى شناسى اصيل و دقيق است و در عين حال، اندازه گيري‌هاى ظريف، استفاده از مواد مرغوب و تكنيک درست، كليد داشتن گونه و صورتى جوان و زيباست، بدون اينكه چهره حالت بالشى و پف آلود پيدا كند.

در همین رابطه بخوانید: چگونه فیلرهای مرغوب را از فیلرهای نامرغوب تشخیص دهیم؟

در پست زیر از دکتر لیلا فرد می‌توانید محل و نحوه تزریق فیلر گونه را به طور دقیق مشاهده کنید. برای دیدن نمونه فیلم‌های بیشتر صفحه اینستاگرام ایشان را دنبال کنید.

 

 

عوارض تزریق فیلر گونه

تزریق فیلر گونه روشی غیر تهاجمی، ایمن و نسبتا ارزان است که دوره‌ی نقاهت بسیار کوتاهی دارد. با اینحال این جمله به معنی ایمنی 100% تزریق فیلر گونه نیست. برخی از رایج‌ترین عوارض تزریق فیلر گونه عبارتند از:

  • ورم
  • کبودی
  • خارش
  • قرمزی

لازم به ذکر است همیشه خطر عفونت و آلرژی به فیلرهای پوستی وجود دارد. دیگر عوارض نادر ناشی از تزریق فیلر به گونه عبارتند از:

  • نشت و پخش شدن فیلر زیر پوست
  • نکروز بافت به دلیل مسدود شدن جریان خون
  • آسیب دیدن رگ‌ها و شریان‌های اصلی
  • از دست دادن بینایی

همچنین احتمال حرکت فیلر به سایر نواحی پوست هم وجود دارد. این اتفاق منجر به بد شکلی و عدم تقارن صورت می‌شود. با اینحال در صورت بروز چنین عارضه‌ای پزشک می‌تواند با تزریق مواد دیگر کاری کند فیلر متابولیزه شود و نتایج ناخواسته از بین بروند.

البته لازم به ذکر است اگر تزریق فیلر گونه زیر نظر متخصصی با تجربه و دارای مجوز رسمی انجام شود، خطرات و عوارض ناشی از تزریق فیلر گونه نزدیک به صفر خواهد بود.

قیمت تزریق فیلر گونه

قیمت فیلر گونه بسته به کیفیت و برند فیلر متفاوت است. هزینه تزریق فیلر در گونه هم بستگی به حجم و میزان فیلر تزریق شده دارد. پزشک اولین و بهترین کسی است که می‌تواند در مورد این دو مسئله تصمیم بگیرد. با اینحال در نهایت خود شما هستید که انتخاب می‌کنید چه مقدار فیلر و از چه برندی تزریق کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و برآورد هزینه‌های مربوط به تزریق فیلر گونه با بخش پذیرش کلینیک دکتر لیلا فرد تماس بگیرید. 

هزینه تزریق فیلر گونه با بیمه های درمانی مختلف چقدر است؟

تزریق فیلر گونه نوعی اقدام زیبایی است و از آنجائیکه تاثیری در سلامت افراد ندارد هیچ بیمه‌ای هزینه‌های آن را پوشش نمی‌دهد.

بهترین دکتر برای تزریق فیلر گونه چه کسی است؟

پاسخ این سوال بستگی به انتظارات شما دارد. اگر به سلامت و کیفیت فیلرهای تزریقی اهمیت می‌دهید از مراجعه به پزشکان فاقد صلاحیت و دارای تخفیف‌های غیر منطقی خودداری کنید. فراموش نکنید هیچ ارزانی بی علت نیست.

قیمت فیلر گونه بسته به برند آن متفاوت است. بدیهی است قیمت فیلرهای با کیفیت بالاتر است. دستمزد پزشک بسته به مهارت، مدرک و استاندارهای کلینیکی متغیر است. با اینحال تنها راه کاهش خطرات، عولرض جانبی و اطمینان به ایمنی تزریق مراجعه به کلینیک‌های معتبر و تایید شده است.

جمع بندی

تزریق فیلر گونه اقدامی نسبتا آسان است که نتایج حاصل از آن بین 6 ماه تا 2 سال ماندگاری دارند.

اگر می‌خواهید فیلر به گونه خود تزریق کنید و نتایج برای شما مهم هستند، دنبال پزشکانی باشید که علاوه بر داشتن مجوزها و مدارک تخصصی، سابقه‌ی درخشانی دارند و مراجعه کنندگان آنها از نتایج بدست آمده راضی هستند.

تزریق فیلر گونه تقریبا بی خطر است با اینحال هنوز هم احتمال بروز عوارض جانبی وجود دارد. برای جلوگیری از بروز هر اتفاق ناخوشایندی قبل از تزریق فیلر با پزشک مشورت کنید و انتظارات خود را به طور شفاف مطرح نمایید. ممکن است با توجه به وضعیت سلامت و انتظاراتی که دارید کاندید مناسبی برای تزریق فیلر گونه نباشید.

برای تعیین وقت مشاوره و اطلاع از قیمت تزریق فیلر در گونه و سایر اقدامات زیبایی همین حالا با بخش پذیرش دکتر لیلا فرد تماس بگیرید. برای اطلاع از راه‌های تماس با کلینیک دکتر لیلا فرد اینجا کلیک کنید.

 

سوالات پُرتکرار

ماندگاری تزریق فیلر گونه چیست؟

فیلرهای گونه می‌توانند بین 6 ماه تا 2 سال دوام داشته باشند.

عوارض تزریق فیلر گونه چیست؟

عوارض تزریق فیلر گونه به ورم، کبودی، خارش و قرمزی پوست، خلاصه می‌شود.

قیمت تزریق فیلر گونه چقدر است؟

هزینه تزریق فیلر در گونه هم بستگی به برند فیلر، حجم و میزان فیلر تزریق شده دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *