تزریق فیلر چانه برای فرم دهی و رفع گودی چانه

فرم چانه تأثیر مهمی در حالت کلی چهره مخصوصا از نیمرخ دارد. اگر دچار عقب رفتگی یا گودی چانه هستید و تمایلی به روش‌های جراحی ندارید، با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با روش اصلاح غیرجراحی فرم چانه یعنی تزریق ژل چانه بیشتر آشنا شوید. در این مطلب دکتر لیلا فرد شما را با چگونگی اصلاح فرم چانه با تزریق فیلر آشنا می‌کنند.

ژل چانه چیست؟

ژل چانه عبارت است از تزریق فیلرهای هیالورونیک برای افزایش سایز و اصلاح فرم چانه‌ها. این فیلرها دقیقا زیر پوست تزریق می‌شوند و علاوه بر ایجاد ظاهری جذاب‌تر باعث برجسته شدن زاویه‌ی فکی می‌شوند.

تزریق ژل به چانه چه تأثیری در زیبایی صورت دارد؟

برجسته سازی چانه و اصلاح فرم آن با فیلر هیالورونیک نقش مهمی در اصلاح فرم و تناسب چهره دارد. زاویه‌ی بین تیغه‌ی بینی و خط چانه، یکی از شاخص‌های مهم زیبایی در چهره‌ی ما خصوصا از نیمرخ محسوب می‌شود. بنابراین در صورت مشاهده‌ی گودی، افتادگی یا عقب رفتگی در قسمت چانه، می‌توانید برای اصلاح آن اقدام کنید.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DrLeilaFard|دکترمیرعلیزاده فرد (@drleilafard) on

ژل چانه برای چه کسانی مناسب است؟

درباره ژل چانه و مواردی که واقعا نیاز به تزریق آن وجود دارد یا مواردی که اصلا نباید تزریق انجام شود، مطالب علمی مهمی وجود دارد.

چانه بخش مهمی از قسمت پایینی صورت محسوب می شود که علاوه بر اثرگذاری در نمایه نیمرخ صورت، در نمایه روبرو، در حمایت لب پایین و ماریونت و فرم فک پایین بسیار مهم است.

دکتر لیلا فرد:

برخی از شما عزیزان روی تزریق فیلر چانه اصرار دارید. در صورتی که ممکن است آنقدر چانه کوچک باشد که حتما نیاز به جراحی پلاستیک و یا پروتزگذاری داشته باشید. در این موارد اولین توصیه‌‌ی من به شما مشورت با همکار جراح پلاستیک است.

اگر به هر دلیل مانند ترس از جراحی یا دوران نقاهت و عوارض آن، تصمیم بگیرید که چانه خیلی کوچک را با فیلر اصلاح کنید، بهتر است بدانید این اقدام باید با صبر و حوصله و مرحله به مرحله انجام شود.

چند سی سی ژل برای چانه لازم است؟

دکتر لیلا فرد:

من هیچگاه در یک جلسه، بیش از یک سی سی فیلر به چانه تزریق نمی کنم. فضای کوچک چانه و وجود برجستگی استخوانی، محدودیت های تکنیکی خونرسانی برای سلامت شما ایجاد می کند.

تزریق ژل چانه
عکس نیمرخ قبل و بعد تزریق 1 سی سی ژل چانه

در مراجع عزیزی که عکس‌شان را ملاحظه می‌فرمایید، ممکن است تغییرات عکس نیمرخ چشمگیر نباشد. چون فقط یک سی سی فیلر هیالورونیک لطیف، تزریق شده است. چرا لطیف؟

چون فیلرهای با غلظت بالا اصلا مناسب چانه نیستند. این فیلرها در ظاهر با همان سی سی اول، برجستگی خوبی ایجاد میکنند اما پس از مدتی، چانه شما را خشن، مردانه و مصنوعی نشان می دهند. پس هم نوع فیلر مهم است و هم تزریق تدریجی اهمیت دارد. برای ایشان ممکن است پس از جا افتادن فیلر بعد از 10 تا 15 روز، پس از معاینه مجدد، در صورت صلاحدید دکتر فرد سی سی دوم هم تزریق شود.

عکس قبل و بعد تزریق 1 سی سی ژل چانه
عکس قبل و بعد تزریق ژل چانه

برخی از شما عزیزان از فیلر چانه می ترسید چون فکر میکنید صورت شما کشیده تر می شود. در حالی که همانطور که در عکس مشخص است، تزریق ژل چانه تغییر چندانی در کشیدگی صورت ایجاد نمی‌کند. چون اصلاح چانه با توجه به مقیاس برجستگی انجام شده است.

تزریق ژل به چانه بر چه اساس انجام می‌شود؟

در نمایه (پروفایل) صورت از نیمرخ، فرم و اندازه چانه، نقش بسیار مهمی را ایفا می‌کند. برای فیلر چانه ۳ مقیاس مهم را ارزیابی می‌کنیم:

  1. عرض چانه که در خانم‌ها بهتر است به اندازه عرض بینی و در آقایان به اندازه عرض لب‌ها باشد.
  2. ارتفاع چانه که ارزیابی آن از رخ و نیمرخ بر اساس عدد طلایی یا عدد فی، توسط پزشک شما انجام می‌شود.
  3. برجستگی چانه که در نیمرخ بیشتر مشخص می‌شود.

برخی از ما به صورت مادرزادی چانه تخت داریم و برخی هم با افزایش سن، چانه مان تخت می شود. تخت شدن چانه باعث فروافتادگی لب پایین و ماریونت و تکیدگی صورت می شود. توجه به این ۳ مقیاس چانه در حفظ فرم طبیعی صورت مهم است. دید زیبایی شناسی پزشک، فیلر مناسب و تکنیک علمی متضمن حفظ زیبایی طبیعی شما است.

چه عواملی باعث افتادگی چانه می‌شوند؟

افتادگی چانه و گودی کناره‌های آن (خط فکی) به دلایل مختلفی ممکن است ظاهر شود. اما به طور کلی در کسانی که کاهش وزن شدید داشته‌اند یا به دنبال افزایش سن دچار کاهش قوام بافتی شده‌اند این مورد شایع‌تر است. بنابراین علل احتمالی افتادگی چانه شامل موارد زیر می‌شود:

  • کاهش وزن شدید
  • افزایش سن و کاهش قوام بافتی

آیا عقب رفتگی چانه با تزریق فیلر درمان می‌شود؟

اصلاح عقب رفتگی چانه با فیلر یا همان ژل هیالورونیک در بهبود حالت چهره و فرم‌دهی آن خصوصا در نیمرخ بسیار تأثیرگذار است. عقب رفتگی چانه باعث به هم خوردن تناسب چهره خصوصا از نیمرخ می‌شود. گاهی این عقب رفتگی به صورت مادرزادی و ناشی از کوچکی استخوان فک است و گاهی هم در اثر افزایش سن و از دست رفتن بافت طبیعی کلاژن و چربی پوست ایجاد می‌شود.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DrLeilaFard|دکترمیرعلیزاده فرد (@drleilafard) on

دکتر لیلا فرد:

در هر دو مورد، با تزریق ژل و فیلر در ناحیه‌ی چانه به صورت دقیق و حساب شده (بیوتی متریک) می‌توانیم تا حد زیادی این حالت را اصلاح کنیم. در موارد مادرزادی شدید گزینه‌ی دیگر جراحی فک و جایگذاری ایمپلنت است.

تأثیر فیلر چانه در یکدست شدن خط فکی

اغلب افراد از افتادگی‌ کناره‌های صورت در ناحیه خط فکی، ناراضی هستند و دلیل آن را شل شدن و کاهش قوام پوست کناره‌های صورت می‌دانند. البته در درصد بالایی از این موارد برای بهبود حالت چهره، به ترکیب روش تزریق فیلر در ناحیه‌ی گود شده و انجام رادیوفرکوئنسی (آر اف فرکشنال) در قسمت‌های افتاده نیاز است، اما در بعضی موارد تنها تزریق فیلر در ناحیه گود شده‌ی کناره‌های چانه مشکل را حل می‌کند.

ماندگاری و دوام ژل چانه چقدر است؟

معمولا ماندگاری و دوام ژل چانه بین 6 تا 9 ماه است.

تزریق ژل و فیلر

آیا تزریق ژل چانه درد دارد؟

درد هنگام تزریق ژل به چانه تقریبا صفر است، به دلیل اینکه از کرم بی‌حسی املا استفاده می‌شود و خود فیلرهای مرغوب هم حاوی لیدوکائین هستند. در مورد کبودی پس از تزریق در ناحیه‌ی چانه هم باید توجه داشت که معمولا در این ناحیه کبودی ایجاد نمی‌شود.

در چه مواردی از بوتاکس چانه استفاده می‌شود؟

کاربرد تزریق بوتاکس در چانه برای افرادی است که هنگام صحبت کردن و خندیدن، چاله‌های کوچکی روی چانه‌یشان ایجاد می‌شود. دلیل این حالت هم مکانیزم حرکت عضلات چانه است که باعث می‌شود پوست چانه در اثر حرکت عضلات جمع و مچاله شود. وقتی بوتاکس تزریق می‌شود، آن عضلات تضعیف و در نتیجه این حالت هم رفع می‌گردد.

عکس قبل و بعد تزریق ژل چانه

برای مراجع عزیز با تزریق یک سی سی فیلر هیالورونیک میزان برجستگی چانه اصلاح شده است.

نکته مهم: زیاده روی در تزریق فیلر چانه، می‌تواند فرم صورت شما را غیر عادی و یا مردانه کند.

 

سوالات پُرتکرار

فیلر چانه برای چه کسانی مناسب است؟

تزریق فیلر چانه برای کسانی که چانه کوچک و عقب رفته دارند، مناسب است.

چه عواملی باعث افتادگی چانه می‌شوند؟

کاهش وزن شدید، افزایش سن و کاهش قوام بافت پوست باعث افتادگی چانه می‌شود.

در هر جلسه درمانی، چند سی سی فیلر چانه تزریق می‌شود؟

در هر جلسه، 1 سی سی فیلر تزریق می‌شود اما میزان تزریق کلی، به عوامل زیادی بستگی دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *