لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

لیفت ابرو با بوتاکس یا بوتاکس دیسپورت، فرآیندی‌ست که خطوط اخم میان دو ابروی شما را از بین می‌برد. همچنین با تزریق بوتاکس (سم بوتولینوم نوع آ) می‌توانید ارتفاع ابروهای‌تان را بالا ببرید. این تزریق‌ها با شل کردن عضلات زیرین، پوست شما در لایه‌های بیرونی را صاف کرده و عضلات بین ابرو را شل می‌کند. این امر به عضلات پیشانی اجازه می‌دهد تا عضلات آرامش یافته بین ابروها را بالا بکشند، که در نتیجه‌ی آن ابروها بالا رفته و چشم بازتر می‌شود.

تزریقات بوتاکس را می‌توان در انتهای ابروها هم انجام داد تا به آرامش آن عضلات نیز کمک کنند. این امر به عضلات پیشانی اجازه می‌دهد تا ناحیه‌ی انتهای ابروها را نیز بالا بکشند. بسته به سن و تعداد عضلات فعالی که برای بالا کشیدن عضلات شل‌شده باقی مانده‌اند، میزان لیفت شما متفاوت خواهد بود.

لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند به رفع چین و چروک‌های عمیق و خطوط اخم بین ابروهای عمیق و سخت بدون جراحی خاص کمک کنند. به این چین و چروک‌های بین ابرو، خطوط اخم glabellar هم می‌گویند.

بوتاکس یک فرآیند بدون جراحی است. فرآیند لیفت ابرو با بوتاکس با جراحی‌های زیبایی قدیمی که با بی‌هوشی و برداشتن پوست‌ بود بسیار تفاوت دارد.

آیا لیفت ابرو با بوتاکس مناسب شماست؟

بوتاکس فقط به بزرگسالان سنین 18 سال و بالاتر توصیه می‌شود. زن و مرد با خطوط اخم متوسط و شدید می‌توانند از لیفت ابرو با بوتاکس بهره‌مند شوند و برایشان مفید باشد.

 

Voir cette publication sur Instagram

 

• Treatment: 💉 #Dysport Botox injection to counter wrinkles and frown lines and to soften the appearance of wrinkles. Botox is most effective on wrinkles that haven’t set yet, like the wrinkles that appear when you move your face or when you laugh or frown. Year after year, according to the American Society of Plastic Surgeons, #Botox ranks as the number 1 minimally invasive cosmetic procedure. • • • تاثير بوتاكس ديسپورت روى بهبود خط اخم و خطوط پيشانى، بدون بالا رفتن غير عادى ابروها و با حفظ فرم طبيعى چهره. • • • #دكتر_ليلا_فرد #drleilafard #aginggracefully #rejuvenation #جوانسازى_صورت#جوانسازى_پوست

Une publication partagée par Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) le


افرادی که به دنبال تزریق بوتاکس برای خطوط اخم هستند، به احتمال زیاد پیش‌تر، از درمان‌های بدون نسخه بهره برده‌اند. این نوع لیفت ابرو برای اصلاح ماهیچه‌ها و عضلات پوست‌هایی که افتادگی چشمگیری دارند، بسیار خوب است. همچنین احتمال دارد برخی افراد یک عمل بلفاروپلاستی را همزمان با این نوع لیفت در نظر بگیرند تا حداکثر نتیجه را در اطراف ناحیه چشم خود داشته باشند.

قبل از انجام این عمل، ابتدا باید برای مشاوره به پزشک خود مراجعه کنید تا او عوامل خطرآفرین به صورت تک به تک را ارزیابی کنند تا شما در حین فرآیند دچار مشکلی نشوید.

در صورت بارداری یا شیردهی، بهتر است تزریق بوتاکس را انجام ندهید. سموم مورد استفاده در تزریقات می‌توانند به نوزادان و جنین‌های متولد نشده آسیب برسانند.

هزینه لیفت ابرو با بوتاکس چقدر است؟

معمولا هزینه تزریق بوتاکس به دو صورت است، براساس تعداد تزریق و مواد مصرف شده یا براساس ناحیه‌های تزریق شده. برای لیفت ابرو شما، دکترها ممکن است از مواد و تزریق‌های بیشتری استفاده کنند. شاید قبلا برای خطوط پنجه کلاغی دور چشم خود بوتاکس استفاده کرده باشید، این فرآیند نیز دقیقا مانند همان است. این را هم در ذهن داشته باشید که عمل‌های زیبایی توسط بیمه پوشش داده نمی‌شوند.

در این فرآیند انتظار چه چیزی را داشته باشید؟

روش لیفت ابرو از طریق بوتاکس نسبتاً ساده است و شاید تنها چند دقیقه طول بکشد. اما قبل از شروع فرآیند، ابتدا باید مراحل مقدماتی را انجام دهید. پزشک ممکن است برایتان داروهای رقیق کننده خون تجویز کند و همچنین شما را از مصرف داروهایی که باعث خونریزی آسان می‌شوند مانند آسپرین، منع کند.

قبل از تزریق بوتاکس به ناحیه ابرو، ممکن است پزشک شما برای کاهش درد از کرم‌های بی‌حس کننده استفاده کند. ناراحتی در هنگام تزریق بسیار نادر است و فرآیند تنها چند دقیقه طول می‌کشد. اثر کرم‌های بی‌حس کننده نیز چند دقیقه‌ی بعد از بین می‌روند.

بوتاکس دیسپورت

نتایج فرآیند را چه موقع خواهید دید؟

دیدن نتیجه و درمان بوتاکس به صورت چشمگیری سریع است. این روند چند دقیقه طول می‌کشد و می‌توانید نتیجه‌ی آن را ظرف یک هفته ببینید. با این حال، یک تحقیق در سال 2017 نشان داد، بسیاری از افراد که این فرآیند را انجام دادند در ماه اول نتیجه‌ی چشمگیری ندیدند.

بر طبق American Academy of Dermatology (AAD)، نتایج و اثرات بوتاکس به صورت میانگین بین 3 تا 4 ماه می‌ماند و گاهی تا 6 ماه نیز اثر داشته است.

از دلایل مهمی که بیشتر مردم تزریق بوتاکس را بر عمل جراحی ترجیح می‌دهند، بازیابی و بهبود سریع بعد از انجام فرآیند بوتاکس است. بعد از فرآیند شما به راحتی قادر خواهید بود به فعالیت‌های روزانه‌ی خود بازگردید و حتی به مدرسه و سرکار بروید، اما (AAD) توصیه می‌کند که حداقل 2 ساعت پس از فرآیند تزریق کار یا ورزش خاصی انجام ندهید.

خطرها و ریسک‌های لیفت ابرو با بوتاکس چیست؟

به طور کلی، تزریق بوتاکس برای اکثر افراد بی‌خطر است. با این حال، خطر عوارض جانبی نیز وجود دارد. ممکن است در محل تزریق، قرمزی خفیف، تورم و کبودی مشاهده شود. طبق گفته AAD، چنین علائمی در طی یک هفته از بین می روند.

عوارض جانبی ملایم استفاده از بوتاکس آرایشی شامل موارد زیر می‌شود:

  1. درد
  2. سردرد
  3. بی‌حسی

عوارض جانبی جدی بسیار نادر هستند. با این حال، اگر هر یک از موارد زیر را تجربه کردید، باید فوراً به پزشک خود اطلاع دهید:

  1. مشکلات تنفسی
  2. افتادگی چشم یا پلک
  3. مشکل در خوردن و بلع
  4. تغییر در گفتار

اگر شما عمل جراحی لیفت ابرو و تزریق بوتاکس را با هم انجام دهید، ممکن است در معرض عوارض جانبی عمل‌ها مانند عفونت قرار بگیرید. هرگز بوتاکس را به صورت آنلاین خریداری نکنید یا در مراکز غیرمجاز به دنبال تزریق بوتاکس نباشید، چون این می‌تواند منجر به عوارض بسیار جدی شود، حتی گاهی به فلج شدن بیمار منجر می‌شود.

آیا فرآیند لیفت ابرو با بوتاکس مفید است؟

اثرات فرآیند لیفت ابرو با بوتاکس پس از چند روز قابل رویت است. برای حفظ این اثرات، لازم است که هر چند ماه یک بار برای تزریق بیشتر پیش پزشکتان بازگردید. هرچه با گذشت زمان تزریق بیشتری انجام شود، این احتمال وجود دارد که عضلات زیرین ابروها و چین و چروک‌ها کمرنگ‌تر شوند و حتی نتایج ضد پیری بهتری به همراه داشته باشند. در فرآیند درمان پزشک شما دفعه‌ی بعدی که نیاز به تزریق دارید را به شما خواهد گفت. البته خودتان هم با ظاهر شدن دوباره چین و چروک‌هایتان می‌توانید زمان مناسب را بفهمید.

نتیجه‌گیری

لیفت ابرو با بوتاکس می‌تواند چین‌وچروک‌ها و خطوطی که به وسیله‌ی حرکات عضلات به وجود می‌آید درمان کند. همچنین این فرآیند توانایی لیفت ابرو و افزایش ارتفاع آن را هم دارد. احتمال دارد لیفت ابرو با بوتاکس با فرآیندهای دیگری مانند بلفاروپلاستی یا جراحی پلک ترکیب شود.

یادتان باشد که بوتاکس برای رفع خطوط اخم یک راه‌حل دائمی نیست. تکنیک‌های مناسب مراقبت از پوست نیزمی‌تواند به حفظ ظاهر جوان‌تر کمک کند. به همین دلیل در مورد تمام گزینه‌های روی میز، برای لیفت ابرو با پزشکتان مشورت کنید تا بهترین راه درمان و فرآیند را انتخاب کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *