آشنایی با آناتومی صورت؛ پیش‌نیاز تزریق فیلر و بوتاکس

از آناتومی صورت چه می‌دانید؟ آیا آناتومی عروق صورت را می شناسید ! بسیاری از ما اقدامات طب زیبایی را محدود به انجام آن عمل زیبایی می‌دانیم، بدون آن‌که در ماهیت و چیستی این نوع اقدامات دقیق شویم. آشنایی با آناتومی صورت، عروق خون‌رسانی کننده و محل تزریق فیلر و تزریق بوتاکس به شما کمک می‌کند انتظارات واقع‌بینانه‌تری از اقدامات زیبایی داشته باشید. در ادامه همراه ما باشید تا با اهمیت آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس و فیلر از دیدگاه دکتر لیلا فرد بیشتر آشنا شوید.

آشنایی با آناتومی صورت چه فایده‌ای دارد؟

آشنایی با آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس و فیلر چند فایده دارد:

  1. وقتی کم کم صورتتان دچار پیری و افتادگی می‌شود، دقیقا می‌دانید چه نوع اقدام زیبایی برای صورت شما لازم است (در واقع مسیر ذهنی شما شفاف می‌شود).
  2. به ایمنی کار و اهمیت مهارت و تجربه پزشکتان و کیفیت مواد فیلر و بوتاکس، بیشتر اهمیت می‌دهید.
  3. وقتی برنامه زیبایی اختصاصی برای شما طراحی می‌شود، با اسم نواحی و تفاوت فیلر و بوتاکس آشنایی دارید.

نقاط مهم آناتومی صورت برای تزریق بوتاکس و فیلر

حالا که دانستیم چرا این آشنایی اهمیت دارد، وقت آن است به سراغ توضیح مهم‌ترین نقاط صورت برویم که در این اقدامات اهمیت کلیدی دارند:

  • خط اشکی

خط اشکی که نقطه کلیدی چهره ماست و گودی آن، چهره را خسته و تکیده می‌کند. خط اشکی گود با فیلر یا همان ژل هیالورونیک پر می‌شود. بعد از تزریق بلافاصله چهره ما شاداب‌تر و جوان‌تر می‌شود.

  • ماریونت یا خط بغض

وقتی ماریونت یا خط بغض، گود و افتاده می‌شود چهره ما را غمگین و پیر نشان می‌دهد، چون گوشه لب‌ها را هم به پایین می‌کشد.

دکتر لیلا فرد:

اگر ماریونت شما عمیق نباشد و زود به دادش برسید، کاملا اصلاح می‌شود. اما اگر گود بشود، بسیار سخت به درمان با فیلر جواب می‌دهد و گاهی اصلا جواب نمی‌دهد. پس نگذارید گود شود و بعد مراجعه کنید.

تصویر قبل و بعد اصلاح ماریونت
اصلاح گودی خط خنده پرانتزی و ماریونت با تزریق فیلر هیالورونیک

در مورد خط بغض، حتما صورت‌تان را از نیمرخ هم چک کنید، چون در 90% موارد شما خط ماریونت را از نیمرخ می‌بینید، نه روبه‌رو. خصوصا در افراد جوان و این موضوع شما را گول می‌زند که همه چیز عالی‌ست. زمانی متوجه می‌شوید که دیگر دیر شده است.

خطوط عمودی پشت لب بالا

خطوط عمودی پشت لب بالا یا Metic Row خطوطی هستند که در بالای لب دیده می‌شوند. این خطوط در افراد مسن، سیگاری یا کسانی که به صورت ژنتیک پوست شل و عضلات قوی در این ناحیه ندارند، دیده می‌شود. درمان طلایی این خطوط تزریق بوتاکس است.

بهترین نقاط برای تزریق بوتاکس با توجه به آناتومی صورت

بسیاری از شما عزیزان محل تزریق بوتاکس و فیلر را با هم اشتباه می‌کنید. ناحیه مناسب برای تزریق بوتاکس، به طور عام این‌ها هستند.

اهمیت آشنایی با نسبت طلایی (عدد فی)

بسیاری از شما عزیزان درباره عدد طلایی یا نسبت طلایی از من می‌پرسید. این نسبت تعیین کننده توازن و تقارن در چهره است. همه تلاش ما در اقدامات طب زیبایی، ایجاد و حفظ این توازن براساس نسبت‌های دقیق هر چهره است.

دکتر لیلا فرد:

وقتی می‌گویم لب‌های‌تان را زیادی برجسته نکنید، تتوهای عجیب نزنید، بوتاکس‌های نامرغوب که باعث بالا بردن ابروهای‌تان می‌شود نزنید، برای همین است. چون تناسب به هم می‌خورد. بینی‌تان را با جراحی زیادی کوچک نکنید، گونه‌های‌تان را مثل بالش نکنید و برای زاویه سازی فک و چانه، کارهای اغراق آمیز نکنید. تناسب را رعایت کنید. این تناسب را یک پزشک حاذق و با تجربه با یک برنامه جامع و کامل با مواد مرغوب و با تکنیک‌های به روز و دقیق می‌تواند ایجاد کند.

وقتی تزریق بوتاکس‌تان را یک نفر انجام می‌دهد؛ فیلر لب را نفر دیگر با فیلر x، فیلر گونه را همکار دیگر با فیلر Y، فیلر چشم را چربی می‌زنید، فک و چانه را با نخ چینی لیفت می‌کنید و تتوهای مکرر و نافرم انجام می‌دهید، انتظار نداشته باشید تناسب و زیبایی صورت‌تان خراب نشود.

ایمنی و اهمیت مراجعه به پزشک حاذق

صورت ما مانند همه اعضای بدن، پر از عروق مهم و حیاتی است. تزریق فیلر و بوتاکس در صورت باید توسط پزشک حاذق و باتجربه انجام شود. این پزشک باید از عوارض نامطلوب و خطرناک آگاهی داشته باشد و با تکنیک‌های ویژه و مهارت بالا از ایجاد عوارض پیشگیری کند. ضمنا در صورت بروز عارضه که گاهی اجتناب‌ناپذیر است، بتواند با آمادگی و تسلط کامل، این عارضه را مدیریت و درمان کند.

دکتر لیلا فرد:

لطفا توجه کنید تزریق فیلر لب، خط خنده، ماریونت و خط اخم (نه بوتاکس خط اخم، بلکه فیلر خط اخم) از حساس‌ترین و دقیق‌ترین اقدامات طب زیبایی است. بنابراین وقتی به من مراجعه می‌کنید و انتظار دارید همان لحظه بعد از ویزیت و ارائه بیوتی پلن (برنامه زیبایی اختصاصی)، فیلرتان را بزنم و برید امکان پذیر نیست. دلیل اصلی دقیقا همین است، یعنی باید سر فرصت، با آرامش و صبر، بدون عجله و آمادگی کامل، کار تزریق انجام شود.

کار طب زیبایی، کار روی صورت یک انسان با عروق، اعصاب و عضلات بسیار پیچیده است. کار طبابت و پزشکی،خصوصا زیبایی صبر و حوصله و تمرکز نیاز دارد.

دکتر لیلا فرد:

بعد از ویزیت در صورت تمایل وقت بعدی بگیرید تا با آرامش و صبر و حوصله، کارتان را انجام بدهم. من قرار است روی این زمینه آناتومی کار کنم، قرار نیست صرفا یک سی سی فیلر روی یک جسم جامد بزنم و بعد تشریف ببرید.

جمع‌بندی

در این مطلب به بررسی آناتومی صورت پرداخته شد. همانطور که در مطلب بالا گفتیم، آگاهی از آناتومی صورت و قسمت‌های مهمی که در طب زیبایی مورد استفاده قرار می‌گیرد، تجربه‌ی بهتری از اقدامات زیبایی خواهید داشت. امیدواریم این مطالب آموزشی، شما را در گرفتن بهترین نتیجه از اقدامات طبی مورد نظرتان یاری رساند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *