چرا باید فیلر چانه تزریق کنیم؟

همه اصول زیبایی در صورت‌تان وجود دارد، اما باز هم احساس می‌کنید چیزی کم است؟ فرم نامتقارن یا عقب‌رفته‌ی چانه اغلب موجب این مشکل پنهان می‌شود که البته برای بسیاری از افراد قابل تشخیص نیست. اگر احساس می‌کنید فرم چانه‌تان نیاز به اصلاح و تزریق فیلر چانه دارد، در ادامه همراه دکتر لیلا فرد باشید تا با 4 هدف اساسی تزریق فیلر چانه آشنا شوید.

تزریق فیلر چانه چیست؟

همین حالا مقابل آینه بایستید و به نیمرخ چهره‌ی خود و حالت چانه‌ دقت کنید. همه چیز طبیعی‌ست؟ چانه‌تان بیش از حد عقب رفته یا جلو آمده نیست؟ گاهی پیش می‌آید که علی‌رغم متناسب بودن صورت، فرم چانه به دلایل مختلف دچار نامتقارنی می‌شود. دلایلی همچون کاهش وزن ناگهانی، افزایش سن و کاهش قوام بافت صورت می‌تواند این مشکل را ایجاد یا تشدید کند. فرم چانه تأثیر زیادی در زیبایی صورت و به‌خصوص زیبایی نمایه نیم‌رخ ایفا می‌کند، به همین دلیل تغییرات کوچک و اصلاح فرم آن می‌تواند تأثیر زیادی در زیبایی صورت شما داشته باشد.

دکتر لیلا فرد:

بسیاری از شما عزیزان که از فرم لب‌ها یا بینی و نیمرخ خود ناراضی هستید، به بهبود فرم چانه نیاز دارید و نه لزوما تزریق فیلر لب یا جراحی بینی.

در مطلب فرم‌دهی چانه با تزریق فیلر توضیح دادیم که منظور از فرم‌دهی چانه با تزریق فیلر چیست. در این مطلب می‌خواهیم به شما بگوییم تزریق فیلر چانه چه اثراتی دارد و اساسا با تزریق فیلر چانه به دنبال دستیابی به چه اهدافی هستیم؟

اهداف تزریق فیلر چانه چیست؟

تزریق فیلر چانه تأثیرات گوناگونی روی صورت به جای می‌گذارد. اما به طور کلی با تزریق فیلر چانه 4 هدف مهم را دنبال می‌کنیم:

  1. کانتورینگ و فرم‌دهی چهره از نیمرخ و سه رخ
  2.  بهبود زاویه‌ای که لب، بینی و چانه از نیمرخ با هم می‌سازند. این زاویه در خانم‌ها باید حدود 125-130 درجه باشد.
  3. تقویت قدرت نگهدارنده چانه برای خط بغض (ماریونت) لب پایین و گوشه‌های لب
  4. تقویت قدرت نگهدارنده چانه برای غبغب (جلوگیری از افتادگی غبغب)

هر 4 هدف گفته شده موجب تأثیرات کلی در لیفت صورت به شیوه‌ی غیرجراحی خواهد شد. اکثر مراجعان چنین باوری در مورد تزریق فیلر چانه ندارند، اما وقتی نتایج را می‌بینند شگفت‌زده می‌شوند.

چطور تشخیص دهیم به تزریق فیلر چانه نیاز داریم؟

تزریق فیلر چانه، به دلیل نقش کلیدی که در صورت ایفا می‌کند نیازمند دقت و حساسیت بالاست. به همین جهت تشخیص نیاز به تزریق فیلر چانه در شروع اصلاح فرم چانه حرف اول را می‌زند. نیاز به تزریق فیلر چانه در 3 مقیاس متفاوت ارزیابی می‌شود. در جلسه ویزیت و معاینه، براساس نیازهای چهره هر شخص مشخص می‌کنیم در کدام یک از این مقیاس‌ها نیازمند بهبود و فرم‌دهی هستید:

  1.  پهنای چانه (در خانم‌ها چانه کم عرض‌تر، زیباتر و لطیف‌تر به نظر می‌رسد).
  2.  ارتفاع
  3. میزان برجستگی

درمان مکمل اصلاح فرم چانه چیست؟

درمان مکمل دیگر برای بهبود فرم چانه و رفع حالت پوست پرتقالی در این ناحیه، تزریق بوتاکس است.

دکتر لیلا فرد:

این تزریق بسیار موثر و ایمن است و من معمولا از هر دو روش در کنار هم (تزریق فیلر هیالورونیک و بوتاکس دیسپورت) برای فرم‌دهی چانه استفاده می‌کنم.

فرم چهره ما مشخص می‌کند چه اقدامات طب زیبایی یا جراحی برای بهبود زوایا و حالت صورت‌مان نیاز است. بنابراین در قدم اول پس از معاینه به بررسی نواحی که ضعف دارند (مثلا چانه و گونه) و باید تقویت شوند و نواحی که برعکس باید به کوچک‌تر کردن آن‌ها بپردازیم (مانند بینی بزرگ یا غبغب حجیم) می‌پردازیم. دید زیبایی‌شناسی پزشک شما در تشخیص فرم چهره‌تان نقش کلیدی دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *