چگونه فیلرهای مرغوب را از فیلرهای نامرغوب تشخیص دهیم؟

شنیده‌اید که می‌گویند هر گردی گردو نیست؟ تزریق ژل و فیلر برای لیفت صورت هم همین حکایت را دارد، چراکه هر فیلری فیلر نیست و نمی‌تواند شما را به نتیجه‌ی دلخواه برساند. بنابراین اگر نمی‌خواهید هزینه، وقت و مهم‌تر از همه سلامتی‌تان را در معرض ریسک قرار دهید، باید به مرغوبیت فیلر تزریقی توجه کنید. در این مطلب همراه ما باشید تا با معیارهای تشخیصی فیلر مرغوب و نامرغوب از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

تزریق فیلر چه کاربردی دارد؟

تزریق فیلر به زبان ساده، قهرمانِ بازگرداندن جوانی و شادابی به چهره‌ی شماست. چهره‌هایی که به دلیلی افزایش سن، لاغری، بی‌خوابی، استرس، تغذیه و سبک زندگی ممکن است دچار گودی و افتادگی شده باشند، از تزریق فیلر بسیار سود می‌برند. فیلرها کمک می‌کنند این گودی‌ها پر شود و شادابی و جوانی و شادابی به چهره برگردد. تزریق فیلر می‌تواند:

  • موجب لیفت صورت شود.
  • لیفت صورت بدون جراحی را به ارمغان بیاورد.
  • چانه و نمایه‌ی نیم‌رخ را اصلاح کند.
  • خط فکی و زاویه فکی را بهبود دهد.
  • گونه و خط رأس صورت را اصلاح کند.
  • گودی خط بغض و خط خنده را پر کند.
  • تیرگی زیر چشم و گودی اطراف آن را کاهش دهد.

این تغییرات شما را هم شگفت‌زده کرده است؟ بعضی از فیلرها دقیقا چنین اثرات معجزه‌آسایی دارند. اما آیا هر فیلری می‌تواند جوانی و شادابی را بدون عوارض برای صورت ما به ارمغان بیاورد؟ پاسخ قطعا خیر است. پس بیایید با هم ببینیم فیلر مرغوب چیست و چطور می‌توان آن را از فیلر نامرغوب تشخیص داد.

فیلر مرغوب چیست و چطور می‌توان آن را تشخیص داد؟

فیلرها انواع مختلفی دارند، بعضی حجم‌دهنده هستند و بعضی دیگر غیرحجم‌دهنده. بعضی در دسته‌ی تاپ‌برندها قرار می‌گیرند و بعضی در دسته‌ی معمولی‌ها و حتی نامرغوب‌ها. بعضی گران هستند و بعضی ارزان. این شما هستید که با هشیاری باید سلامتی‌تان را در اولویت قرار دهید و زیر بار فیلرهای ارزان قیمت نروید. فیلرهای هیالورونیک که ممکن است تحت برندهای مختلفی تولید شوند، خیال‌تان را از بابت نتیجه راحت خواهند کرد. فیلرهای هیالورونیک در دسته‌ی تاپ‌برندها قرار می‌گیرند و اگر با مهارت و تبحر پزشک متخصص همراه شوند، هیچ‌گونه عوارضی نخواهند داشت. اما چطور می‌توان این فیلرها را تشخیص داد؟

فیلرهای تاپ برند
فیلرها و بوتاکس‌های تاپ برند در یک نگاه

1.فیلرهای مرغوب گران هستند

هیالورونیک‌های مرغوب نه در کارخانه‌های صنعتی، بلکه در آزمایشگاه‌های بالینی ساخته می‌شوند. به این گونه که به یک باکتری بی‌ضرر غذا می‌دهند و سپس، هیالورونیک را از آن استخراج می‌کنند. این فرایند بسیار پیچیده، دقیق و هزینه‌بر است. به همین دلیل، فیلرهای هیالورونیک مرغوب، بسیار گران هستند.

2.فیلرهای مرغوب شبیه ساختار مولکولی پوست هستند

درجه خلوص بالا، ساختار مولکولی طبیعی، تعادل در خواصی مانند آب‌دوستی، حفظ فرم و میزان چسبندگی به بافت باعث می‌شود فیلرهای مرغوب:

  • گلوله گلوله نشوند.
  • جابه‌جا نشوند.
  • ایجاد ندول (ضایعه سفت ماندگار) نکنند.
  • کلاژن‌سازی پوست را تحریک کنند.

آیا برای به دست آوردن نتایج عالی، انتخاب فیلر مرغوب کافی است؟

دکتر لیلا فرد:

پاسخ این سوال قطعا خیر است. تکنیک تزریق، تجربه و مهارت پزشک و ارزیابی درست و علمی نیازهای چهره شما (تشخیص صحیح بایدها و نبایدها) در کنار انتخاب فیلر مرغوب، نکات کلیدی و اساسی برای رسیدن به نتایج عالی و مطلوب هستند.

ماندگاری فیلرهای مرغوب چقدر است؟

فیلرهای مرغوب ماندگاری بین 6-9 ماه دارند. برخلاف تصور رایج، ماندگاری 6-9 ماه، امتیاز بزرگ فیلرهای هیالورونیک مرغوب محسوب می‌شود. چراکه خود فیلر در این مدت جذب می‌شود و گلوله و بقایایی باقی نمی‌گذارد، اما اثرات کلاژن‌سازی آن تا 2 سال باقی خواهد ماند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *