میکرودرم ابریژن بدون ماسک‌ هرگز!

پوست ما هر روزه در معرض آلودگی‌های مختلف قرار دارد. تجمع این آلودگی‌ها گاهی به حدی زیاد می‌شود که حتی شستشو و انواع تونرها هم کارساز نباشد. برای پاکسازی اصولی صورت توصیه می‌شود با استفاده از میکرودرم ابریژن به صورت ماهانه پوست را پاکسازی کرد. اما میکرودرم چیست و چگونه می‌تواند اثربخشی فوق‌العاده‌ای داشته باشد؟ در ادامه با ما باشید تا با مراحل درمانی میکرودرم ابریژن و نحوه‌ی اثرگذاری آن از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

میکرودرم ابریژن چه تأثیری روی پوست ما دارد؟

میکرودرم ابریژن در لغت به معنای سایش و برداشتن لایه‌های مرده و آلوده‌ی پوست با دستگاه بسیار ظریفی است که به صورت بسیار نازک (میکرونی) پوست را تحت تأثیر قرار می‌دهد. در میکرودرم ابریژن نه لایه‌برداری انجام می‌شود، نه پوست خراش برمی‌دارد و نه دچار التهاب می‌شود. با انجام اصولی میکرودرم شفافیت و شادابی پوست بیشتر می‌شود و ظرفیت بیشتری برای جذب مرطوب کننده‌ها و ضد آفتاب کسب می‌کند. بهبود منافذ باز، لک و چروک‌های سطحی از دیگر فواید این روش درمانی محسوب می‌شود.

میکرودرم ابریژن چگونه انجام می‌شود؟

میکرودرم ابریژن از 3 مرحله تشکیل می‌شود:

    1. ابتدا پوست چند دقیقه‌ای در معرض بخور قرار می‌گیرد تا سلول‌های مرده، آلودگی‌ها و چربی تجمع‌یافته در منافذ، نرم و برای برداشتن با دستگاه آماده ‌شوند. بنابراین، قرار نیست سلول‌های زنده و سد دفاعی آسیب ببینند.
    2. سپس سلول‌های مرده با کمک دستگاه خاصی برداشته می‌شود. روش‌های مختلف و دستگاه‌های گوناگونی برای برداشتن این آلودگی‌ها وجود دارد؛ مثل دستگاه‌های پودری، سری الماسه و دستگاه‌های سایشی. در جدیدترین نوع این دستگاه‌ها از امواج اولتراساوند در کنار سری الماسه و مکش استفاده می‌شود (مانند دستگاه دیامانت آلمان). لرزش ناشی از سری اولتراساوند، علاوه بر جمع کردن سریع و بدون آسیب آلودگی‌ها، جریان خون و اکسیژن رسانی در لایه‌ی اپیدرم (لایه رویی پوست) را افزایش می‌دهد. سایش با سری الماسه و مکش علاوه بر ماساژ ملایم و ظریف، آلودگی‌ها را جمع می‌کند.
    3. در نهایت با کمک ماسک‌های صورت فرایند این روش درمانی تکمیل می‌شود. نکته مهم در میکرودرم ابریژن ماسک‌های پس از آن است. ارزش درمانی این ماسک‌ها بسیار بالاست. به دلیل اینکه اپیدرم تمیز و بدون چربی و آلودگی 10 برابر بیش از پوست آلوده، مرطوب کننده‌ها، عوامل روشن کننده، آنتی اکسیدان‌های پوستی و عوامل رشد کلاژن را جذب می‌کند. ماسک اول، همراه با بخور، از ترکیبات قابض منافذ، جمع کننده آلودگی‌های باقیمانده و جاذب چربی زائد انتخاب می‌شود و ماسک دوم از ترکیبات آبرسان، روشن کننده و محرک سلامت و رشد فیبروبلاست‌هاست. مهم این است که نوع ماسک‌ها با توجه به نوع پوست شما، نیازهای آن در هر فصل و با توجه به تغییرات متابولیسم پوست که می‌تواند باعث آکنه، منافذ باز، لک، خشکی بیش از حد یا خستگی و کدری پوست شود، با دقت و حساب شده انتخاب شود.

نوع ماسک و برند آن چه اهمیتی در میکرودرم ابریژن دارد؟

میکرودرم ابریژن یا پاکسازی پوست با دستگاه در همه مراکز معتبر دنیا طبق اصول مشخصی انجام می‌شود، تنها تفاوت در نوع ماسک‌ها و برند آن‌هاست. برند طبی دکتر برنت یکی از معتبرترین محصولات مراقبت‌های پوستی در آمریکا محسوب می‌شود که طیف وسیعی از کرم‌ها و ماسک‌های صورت، دور چشم و مراقبت‌های روزانه متناسب با نوع پوست در این محصولات وجود دارد. دکتر فردریک برنت، درماتولوژیست آمریکایی که پایه‌گذار این برند بود، از پیشگامان و محققان به نام در حوزه‌ی سلامت و مراقبت پوست به شمار می‌رود. ترکیبات ویتامین C و ویتامین D دکتر برنت از معروف‌ترین محصولات این برند هستند و بعد از میکرودرم ابریژن به صورت ماسک روی صورت قرار می‌گیرند.

      • ویتامین C در بهبود لک و افزایش آبرسانی و بازسازی لایه‌ی اپیدرم بعد از میکرودرم نقش دارد. جذب ماسک‌ها و کرم‌ها بعد از میکرودرم 8 برابر می‌شود، چرا که آلودگی‌ها و سلول‌های مرده از روی پوست برداشته شده‌اند.
      • ویتامین D دکتر برنت هم در افزایش مقاومت لایه اپیدرم در برابر رادیکال‌های آزاد نور آفتاب که از عوامل اصلی پیری پوست است نقش دارد.

دکتر لیلا فرد:
من بعد از میکرودرم ابریژن از دو نوع ماسک استفاده می‌کنم. ماسک اول و دوم هر کدام تأثیرات متفاوتی روی لایه‌ی اپیدرم دارند و نقش تکمیلی برای هم ایفا می‌کنند. برند دکتر برنت یکی از محبوب‌ترین‌های من برای استفاده در مراقبت‌های پوستی و میکرودرم ابریژن است. من در حال حاضر این فعالیت را انجام نمی‌دهم.

محصولات دکتر برنت طیف وسیعی از ماسک‌ها را شامل می‌شود. یکی از معروف‌ترین آن‌ها ماسک filler 3D است که عوامل رطوبت رسان قوی با پایه گیاهان دریایی و مواد تحریک کننده بازسازی اپیدرم دارد و به رفع چروک‌های زیر لایه سطحی پوست کمک می‌کند.

اگر شما هم از آن دسته مراجعانی هستید که نگران التهاب صورت بعد از میکرودرم ابریژن هستند باید توجه داشته باشید که با روش فوق میکرودرم را به صورت علمی و ظریف انجام می‌دهید. بنابراین پس از آن هیچ‌گونه قرمزی، التهاب و تورم روی پوست نخواهید داشت و می‌توانید با استفاده از مرطوب کننده و ضد آفتاب با کرم‌های آرایشی فعالیت‌های روزانه‌تان را ادامه دهید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *