در اصلاح خط خنده به این نکات توجه کنید

هر صورتی با لبخند زیباتر است، اما باید مراقب بود که این لبخندهای پی‌درپی موجب عمیق شدن خط لیخد نشود. اگر برای اصلاح خط خنده‌تان به تزریق فیلر و ژل فکر می‌کنید، بهتر است ابتدا مسئول مستقیم و غیرمستقیم گودی این نواحی را بشناسید. در ادامه با گفته‌های دکتر لیلا فرد همراه باشید تا بیشتر با عوامل اثرگذار در گودی خط لبخند آشنا شوید.

خط خنده کجاست؟

همه‌ی ما وقتی می‌خندیم در 2 طرف صورت و نواحی اطراف لب‌هایمان خط محسوسی را مشاهده می‌کنیم. همان خطی که موقع خندیدن به صورت عمودی در اطراف لب نمایان می‌شود و از خطوط مؤثر در زیبایی چهره‌ی ما به حساب می‌آید.

دلیل گودی خط لبخند چیست؟

ناحیه‌ی خط خنده از جمله خطوط صورت است که نسبت به عوامل زمینه‌ای خیلی زود واکنش نشان می‌دهد. عواملی مانند افزایش سن، کم خوابی، لاغری و استرس‌های محیطی در گودی این ناحیه تأثیرات به سزایی دارند.

تزریق ژل و فیلر

گودی خط لبخند چطور درمان می‌شود؟

یکی از مؤثرترین راه‌های درمانی برای پر کردن گودی خط لبخند، تزریق فیلر هیالورونیک مرغوب است. از آنجا که این ناحیه تأثیر زیادی در شادابی چهره دارد، بهتر است نسبت به درمان آن بی‌تفاوت نباشیم و تا این خطوط عمیق‌تر نشده‌اند به فکر اصلاح آن‌ها بیفتیم. فیلر خط خنده، در صورتی که دقیق و ظریف انتخاب شود، در لیفت قسمت میانی چهره تأثیر زیادی دارد. نوع، غلظت و حجم فیلر با توجه به میزان گودی و شکل آن انتخاب می‌شود. نکته‌ی مهم در اصلاح این ناحیه توجه به نواحی مختلف صورت و عوامل اثرگذار بر آن است. گاهی بعضی نواحی صورت به شکل غیرمستقیم بر این ناحیه اثر می‌گذارد و تشخیص این مساله‌ی مهم بر عهده‌ی پزشک شماست.

فیلر خط خنده
اصلاح خط خنده توسط دکتر لیلا فرد

برای اصلاح خط خنده به چه نکاتی توجه کنیم؟

از آنجا که خطوط صورت بر یکدیگر تأثیر می‌گذارند، گاهی پر کردن خط خنده به تنهایی کفایت نمی‌کند. گاهی کاهش قوام گونه یا ناحیه خط اشکی عامل اصلی افتادگی و گودی خط خنده است چرا که گونه و خط اشکی به عنوان نگه‌دارنده و پایه برای ناحیه خط خنده عمل می‌کنند.

دکتر لیلا فرد:

بسیاری از ما وقتی گودی و افتادگی خط خنده (1) را در چهره‌مان می‌بینیم فکر می‌کنیم برای اصلاح آن نیازمند تزریق ژل و فیلر یا همان ژل هیالورونیک مستقیما در خط خنده‌مان هستیم. این موضوع در افراد خیلی جوان یا کسانی که قوام پوست‌شان خوب است ممکن است درست باشد، اما در اغلب ما کاهش قوام گونه (2) یا ناحیه خط اشکی (3) عامل اصلی افتادگی و گودی خط خنده است و پر کردن خط خنده به تنهایی و بدون توجه به اصلاح گونه و خط اشکی باعث ایجاد حالت پف آلودگی و افتادگی بیشتر در ناحیه پایینی صورت می‌شود و حالتی غیرطبیعی را ایجاد می‌کند.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard on

اهمیت انجام اقدامات زیبایی مطابق با طرح زیبایی اختصاصی

اصلاح خط خنده و تأثیر نواحی دیگر صورت بر آن به خوبی نشان می‌دهد که برنامه‌ی زیبایی هر چهره با چهره‌ی دیگر متفاوت است. پس اگر پزشک زیبایی شما در قدم اول پر کردن خط اشکی یا گونه را برای بهبود افتادگی خط خنده به عنوان درمان تکمیلی مطرح کرد، تعجب نکنید.

دکتر لیلا فرد:
ارزش طرح درمان (Beauty Plan) و برنامه زیبایی اختصاصی هر فرد که در جلسه معاینه و ویزیت ارائه می‌شود در همین نکته نهفته است که ما برای داشتن چهره‌ای جوان و شاداب و در عین حال طبیعی به اولویت‌های مورد نیاز صورت‌مان توجه کنیم و از اصول علمی طب زیبایی بهره‌مند شویم.

بنابراین داشتن طرح درمان اختصاصی به ما یادآوری می‌کند که هیچ‌گاه در قدم اول به دنبال صرفا تزریق در یک ناحیه خاص نباشیم و به پزشک‌مان فرصت دهیم ضمن معاینه و بررسی اجزای صورت‌مان از زوایای مختلف و با توجه به سن و قوام پوست‌مان آنچه که نیازمند آن هستیم را طبق یک اولویت‌بندی علمی و جامع برای‌مان اجرا کند. این روش یعنی معاینه در قدم اول و حرکت بر اساس برنامه زیبایی اختصاصی خودمان متضمن چهره‌ای جوان شاداب و در عین حال طبیعی و متناسب خواهد بود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *