تزریق فیلر لب انجام بدهم یا نه؟

دوست دارید لب‌های‌تان خوش حالت به نظر برسد؟ حالت لب‌ نقش کلیدی در زیباتر به نظر رسیدن صورت دارد، بنابراین باید به آن توجه ویژه داشت. تزریق فیلر لب از روش‌های مرسوم برای پرحجم کردن و لیفت لب‌ها به شمار می‌رود. در این مطلب همراه دکتر لیلا فرد باشید تا با راه‌های اصولی تزریق فیلر لب آشنا شوید.

فیلر لب چیست؟

فیلر و ژل ترکیباتی حجم‌دهنده و پرکننده هستند که اگر از جنس هیالورونیک اسید باشند سازگاری بیشتری با پوست انسان دارند. هیالورونیک اسیدها به دو دسته حجم‌دهنده و غیرحجم‌دهنده تقسیم می‌شوند، بنابراین قرار نیست همه‌ی فیلرها حجم‌دهنده باشند. تزریق فیلر لب موجب برجسته شدن و لیفت لب بالا، لب پایین، قلب لب و بهبود خطوط اطراف لب در ترکیب با بوتاکس می‌شود.

دکتر لیلا فرد:

قلب لب را با تکنیک خاص و ویژه‌ای برجسته‌سازی می‌کنیم که از نیمرخ حالت اردکی نداشته باشد.

تزریق ژل و فیلر

جالب است بدانید تزریق‌ ژل و فیلر لب صرفا برای برجسته‌تر کردن آن نیست. بسیاری از تزریق‌های فیلر در ناحیه لب و اطراف لب، با هدف لیفت و فرم‌دهی دوباره و نه صرفا بزرگ‌تر شدن لب‌ها انجام می‌شود. این موضوع خصوصا درباره افرادی که لاغر می‌شوند یا مشکلات دندان و فک مانند ایمپلنت‌گذاری و جراحی فک دارند، مصداق پیدا می‌کند. بنابراین اهداف درمانی فیلر لب عبارتند از:

  • برجسته کردن لب
  • لیفت و فرم‌دهی مجدد لب‌
تزریق فیلر لب
تزریق فیلر لب توسط دکتر فرد

تزریق فیلر لب طبیعی با تکنیک BDLA

تزریق فیلر لب با تکنیک BDAL برای مراجعانی مناسب است که نگران غیر طبیعی شدن حالت لب‌های‌شان هستند. تزریق فیلر با این تکنیک ضمن لیفت و فرم‌دهی لب‌ها، حالت طبیعی آن‌ها را حفظ می‌کند. در واقع با استفاده از این تکنیک بسیار جدید و پیشرفته:

  • درد ندارید
  • لب‌های‌تان اردکی نمی‌شود
  • به هیچ عنوان لب‌تان، فرم غیرعادی، مصنوعی و عروسکی نخواهد داشت.

ورم و قرمزی لب بعد از تزریق فیلر

بافت لب، یکی از پر عروق‌ترین بافت‌های بدن است که به لحاظ ساختار نوعی بافت مخاطی محسوب می‌شود و بسیار شکننده و حساس است. به محض ورود سوزن به این بافت مخاطی، واکنش عروقی باعث قرمزی و تورم بافت لب می‌شود. درست مثل بافت مخاطی دهان و حلق که با کوچکترین تحریک (خصوصا آفت یا عفونت) دچار قرمزی و ورم شدید می‌شود. دلیل قرمزی و ورم لب بعد از تزریق فیلر هم همین است. در عکس زیر می‌توانید ورم و قرمزی لب بعد از تزریق ژل را به خوبی مشاهده کنید.

درمان لبخند لثه‌ای

لبخند لثه‌‌ای یا نمایان شدن لثه‌ها هنگام خندیدن راهکارهای درمانی بسیار دارد. در انواع شدید، مشورت با همکار دندانپزشک زیبایی و بهره بردن از راهکارهای جراحی در قدم اول درمان لبخند لثه ای است. انواع متوسط و خفیف را می‌توان به خوبی با ترکیب درمانی تزریق بوتاکس و فیلر هیالورونیک با پروتکل خاص و اصولی درمان کرد. درمان این مشکل نیازمند تبحر و مهارت بالا و استفاده از بوتاکس و فیلر مرغوب است. در غیر این صورت، بدفرمی دهان هنگام خندیدن، صحبت کردن و غذا خوردن ممکن است ایجاد شود.

چند سی سی فیلر نیاز دارم؟

شاید برای شما هم این سوال پیش آمده باشد که برای تزریق فیلر لب به چند سی‌سی فیلر نیاز است. در پاسخ به این سوال باید بگوییم حجم فیلر مهم نیست، کیفیت آن، محل تزریق، تکنیک تزریق و مهارت و تجربه پزشک شما مهم است. اما به طور کلی بهتر است هرگز در یک جلسه بیشتر از یک سی‌سی فیلر تزریق نکنید.

دکتر لیلا فرد:

هرگز در یک جلسه، بیش از یک سی سی فیلر تزریق نکنید. این کار ریسک تورم روز بعد، کبودی، عدم قرینگی و عوارض خطرناک مثل انسداد عروق را بالا می‌برد.

در مورد لب‌های باریک حداکثر یک سی‌سی در جلسه اول کفایت می‌کند. بعد از جا افتادن و ایجاد فضای مناسب، میزان بیشتری می‌توان تزریق کرد. برای فرم‌دهی بهتر و کامل‌تر در لب‌های باریک حتما یک سی‌سی دیگر به فاصله 2 تا 3 هفته بعد نیاز است.

فیلر لب
تصاویر قبل و بعد تزریق فیلر لب را ببینید

مراقبت‌های بعد از تزریق فیلر لب چیست؟

تورم روز بعد از تزریق کاملا طبیعی است، پس به نحوی برنامه‌ریزی کنید که برای یک تا دو روز اول مهمانی، جلسه کاری مهم و … نداشته باشید. ورزش سنگین روز اول بعد از تزریق ممکن است تورم را بدتر کند اما ورزش سبک ایرادی ندارد.

تزریق فیلر لب چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق فیلر لب مانند سایر فیلرها بین 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد.

اگر از فیلر لب راضی نبودم چه کنم؟

اگر تزریق فیلر لب با فیلر مرغوب و توسط پزشک حاذق صورت بگیرد، جای نگرانی ندارد. اما اگر به هر دلیلی از نتیجه ناراضی بودید، پزشک متخصص می‌تواند با ماده‌ای به نام هیالاز فیلر را تخلیه کند.

در نهایت می‌توان گفت اگر دوست دارید لب‌های خوش فرم و برجسته داشته باشید و یا در همان اندازه‌ی طبیعی لب‌هایی جوان و شاداب را برای خود به ارمغان آورید، بهتر است به تزریق فیلر لب فکر کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *