مزونیدلینگ صورت چیست و با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

اگر داشتن پوست شاداب و جوان برای‌تان اهمیت دارد، حتما باید برای مراقبت از پوست‌تان جایگاه ویژه‌ای در برنامه‌ی روزمره‌‌ی زندگی‌ تعریف کنید. در راه مراقبت از شادابی پوست‌، علاوه بر میکرودرم ابریژن می‌توانید روی مزونیدلینگ به عنوان روشی غیرتهاجمی هم حساب باز کنید. اگر مایلید بدانید مزونیدلینگ چیست و دقیقا چه کمکی به بهبود صورت شما می‌کند در ادامه با گفته‌های دکتر لیلا فرد در این مورد همراه باشید.

مزونیدلینگ صورت چیست؟

مزونیدلینگ به معنای استفاده از ترکیب داروها با خواص مختلف برای اهداف درمانی متنوع است. از این روش برای روشن شدن لک‌ها، افزایش قوام پوست و تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شود. در مزونیدلینگ (با دستگاه) از ترکیب دارویی هیالورونیک، عوامل مغذی و آبرسان، ویتامین‌ها، مواد محرک ساخت کلاژن به همراه داروهای ضد لک برای دستیابی به اهداف مختلف استفاده می‌شود که در ادامه با این اهداف آشنا خواهیم شد.

ترکیبات دارویی مزونیدلینگ چیست؟

در مزونیدلینگ از کاکتیل دارویی هیالورونیک، عوامل مغذی و آبرسان، عوامل روشن کننده و عصاره‌ی شیرین بیان برای بهبود لک‌های ناشی از جوش و لک ناشی از بارداری استفاده می‌شود.

دکتر لیلا فرد:

در مزونیدلینگ که با این متد بدون تزریق و همراه با دستگاه انجام می‌گیرد هزار نوع کاکتیل دارویی و ترکیبات کلاژن ساز، هیالورونیک و ویتامین‌ها را وارد لایه‌های زیرین اپیدرم می‌کنیم.

ترکیبات دارویی مزونیدلینگ:

  • هیالورونیک خاص
  • ترکیب‌های مغذی و آبرسان لایه زیرین پوست
  • انواع ویتامین‌ها از گروه B و c
  • انواع روشن کننده مانند آربوتین (عصاره شیرین بیان)

اهداف درمانی مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ با اهداف مختلفی انجام می‌شود. مثلا برای بهبود تیرگی دور چشم، بستن منافذ، بهبود لک جای جوش، جوانسازی و تحریک کلاژن‌سازی. در واقع در مزونیدلینگ از ترکیب داروهای مختلف استفاده می‌شود تا بتوان به این اهداف دست پیدا کرد. داروهایی که باعث رفع تیرگی دور چشم می‌شوند به صورت اختصاصی استفاده می‌شوند. داروهایی که برای تحریک کلاژن‌سازی استفاده می‌شوند مثل ویتامین‌ها و هیالورونیک‌ها هم به صورت اختصاصی. در واقع بنابر آنچه که هدف‌مان است، داروهای مورد نظر ترکیب و با تکنیک‌های ظریف و دقیق در نقاط مختلف تزریق می‌شوند.

  • آبرسانی عمقی به لایه زیرین پوست
  • روشن کننده لک‌های پوست ناشی از جای جوش و دوران بارداری
  • تحریک کلاژن سازی
  • افزایش قوام پوست
  • رفع تیرگی و چروک دور چشم
  • بستن منافذ پوست
  • روشن کننده لک صورت

مزونیدلینگ غیر تزریقی چیست و با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

در متد جدید، مزونیدلینگ به صورت غیرتزریقی و با دستگاه آنوبیس (Anubismed) انجام می‌شود. دستگاه آنوبیس دارای سر سوزن‌های میکرونی است و ترکیبات داروی مزو را به لایه‌ی زیرین پوست وارد می‌کند.

دکتر لیلا فرد:

مزونیدلینگ به روش غیر تزریقی با دستگاه آنوبیس انجام می‌شود. در مزونیدلینگ صورت و دور چشم، ترکیبی از داروهای تحریک کننده‌ی کلاژن‌سازی، مواد روشن کننده و ضد لک، ترکیبات آبرسان و هیالورونیک را با دستگاه آنوبیس و بدون تزریق با سوزن‌های میکرونی به صورت دقیق، حساب شده و یکدست به عمق یک و نیم میلی متری پوست (لایه سطحی درم) می‌رسانیم.

این روش درد، کبودی و دوران نقاهت ندارد و حداکثر چند ساعت پوست قرمز می‌شود.

ماندگاری مزونیدلینگ چقدر است؟

مزونیدلینگ با اهداف مختلف مثل جوانسازی، برطرف کردن لک، بستن منافذ و تحریک کلاژن‌سازی انجام می‌شود. طول دوره‌ی درمان این روش به صورت چهار جلسه‌ و ماهی یکبار است. یعنی در 4 ماه متوالی و در هر ماه یک جلسه مزونیدلینگ انجام می‌شود. شروع مجدد مزونیدلینگ می‌تواند 6 ماه یا یکسال پس از جلسه‌ی اول صورت بگیرد و در واقع تکرار شود.

آیا مزونیدلینگ درد دارد؟

مزونیدلینگ درد ندارد، با این وجود نواحی مورد نظر با کرم بی حسی املا به صورت موضعی بی حس می‌شود تا حتی کوچک‌ترین دردی احساس نشود.

آیا مزونیدلینگ دوره نقاهت یا محدودیت دارد؟

مزونیدلینگ هیچ گونه دوران نقاهت، محدودیت، درد، سرخی، قرمزی کبودی و پوسته‌ریزی ندارد. منعی برای فعالیت‌های روزانه ایجاد نمی‌کند و مراجعان می‌توانند با زدن کرم ضد آفتاب به کارهای روزانه بپردازند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *