با مزونیدلینگ پوستی جوان و شاداب داشته باشید

احتمالا شما هم این روزها نام مزونیدلینگ را زیاد شنیده‌اید. روش درمانی که با اهداف مختلفی انجام می‌شود، اما عمده‌ترین کاربرد آن تحریک کلاژن سازی است. اگر برای‌تان سوال پیش آمده که مزونیدلینگ چیست و چه تأثیری در زیبایی پوست دارد، خواندن این مطلب را به شما توصیه می‌کنیم. در این مطلب دکتر لیلا فرد از چیستی و چگونگی انجام این فرایند در طب زیبایی صحبت می‌کنند. پس همراه ما باشید.

مزونیدلینگ چیست؟

مزونیدلینگ به معنای درمان لایه‌ی میانی و رویی پوست (مزودرم) با ترکیبی از داروهاست. معمولا در این روش درمانی از ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید، داروهای روشن‌کننده، ضد لک و ترکیبات فعال کننده‌ی فیبروبلاست‌ها مثل ملریتول و… با میزان دقیق و حساب شده، به تناسب نوع پوست و هدف درمانی استفاده می‌شود. تعداد جلسات باید متوالی و متعدد باشد. اگرچه بهترین نتیجه درمانی را پس از پایان جلسات شاهد هستیم اما از همان جلسه‌ی اول تغییرات مثبت شروع خواهد شد.

اهداف درمانی مزونیدلینگ چیست؟

این روش درمانی برای اهداف مختلفی در طب زیبایی به کار می‌رود. از لیفت پوست و تحریک کلاژن سازی گرفته تا درمان لک، بهبود منافذ و رفع تیرگی و چروک دور چشم. از ترکیب داروها و ویتامین‌ها به صورت بسیار دقیق و حساب شده در مزونیدلینگ استفاده می‌شود. بنابراین اهداف درمانی آن عبارتند از:

  • آبرسانی عمقی لایه‌ی زیرین پوست
  • رفع تیرگی و چروک دور چشم
  • بستن منافذ پوست
  • تحریک کننده رشد کلاژن (کلاژن سازی)
  • روشن کننده لک صورت
  • لیفت پوست

فرایند درمانی مزونیدلینگ به چه شکل است؟

در واقع این درمان با روش‌های مختلف و با اهداف متفاوتی انجام می‌شود. در مجموع کلمه‌ی مزونیدلینگ به معنای درمان لایه میانی و رویی پوست (مجموعا مزودرم) با هیالورونیک اسید، ویتامین‌ها، مواد روشن کننده و داروهای محرک رشد کلاژن است. درواقع این روش درمانی را هم می‌توان به صورت تزریقی و هم غیر تزریقی انجام داد.

دکتر لیلا فرد:

من از روش غیر تزریقی برای ورود داروها به لایه‌ی اپیدرم و درم استفاده می‌کنم که بسیار ایمن‌تر و موثرتر از روش‌های تزریقی است. درد، کبودی و دوره‌ی نقاهت هم ندارد. این روش با استفاده از دستگاه آنوبیس و سوزن‌های میکرونی اجرا می‌شود. قرمزی پوست با این روش که در اثر استفاده از دستگاه آنوبیس و سوزن‌های میکرونی آن به وجود می‌آید هم حداکثر 1 ساعت طول خواهد کشید.

مزونیدلینگ گردن چیست؟

مزونیدلینگ را هم برای صورت و هم برای گردن می‌توان انجام داد. برای لیفت گردن می‌توان از ترکیب آن با آبرسانی عمقی پوست استفاده کرد. همانطور که گفته شد برای درمان از ترکیب داروها، ویتامین‌ها، هیالورونیک اسید و مواد محرک رشد سلولی استفاده می‌شود. آبرسانی عمقی را هم با استفاده از هیالورونیک (استایلیج هایدرو) استفاده می‌کنیم. آبرسانی عمقی را بعد از مزونیدلینگ گردن انجام می‌دهیم. دوره درمان چهار جلسه هر ماه یکبار است. این دوره را سالی یکبار تکرار می‌کنیم.

آیا مزونیدلینگ می‌تواند جایگزین فیلر و بوتاکس شود؟

این روش جایگزین تزریق فیلر یا همان ژل هیالورونیک یا تزریق بوتاکس نیست، اما مکمل بسیار عالی برای این درمان‌ها به شمار می‌رود.

دکتر لیلا فرد:
در واقع با فیلر هیالورونیک و بوتاکس خطوط عمیق را پر می‌کنیم و با مزونیدلینگ (خصوصا در ترکیب با لیزر لیفت غیرتهاجمی) خطوط ریز و چروک‌ها، لک، عدم یکدستی و شلی پوست را بهبود می‌بخشیم.

دوره‌ی نقاهت مزونیدلینگ چقدر طول می‌کشد؟

مزونیدلینگ، دوره‌ی نقاهت، کبودی و قرمزی ندارد. قرمزی پوستی هم که در اثر کار با دستگاه آنوبیس و سوزن‌های میکرونی آن ایجاد می‌شود، حداکثر 1 ساعت طول خواهد کشید. بنابراین نگران دوره‌ی نقاهت این روش درمانی نباشید.

آیا مزونیدلینگ درد دارد؟

مزونیدلینگ اساسا روش درمانی دردناکی نیست، با این حال ناحیه‌ی هدف درمان با کرم املا بی‌حس می‌شود تا مراجعان هیچگونه دردی را احساس نکنند. کرم بی‌حسی املا کمک می‌کند تا این فرایند کاملا بدون درد انجام شود.

طول دوره‌ی درمان در روش مزونیدلینگ چقدر است؟

دوره درمان در این روش 4 جلسه به صورت ماهانه است. تعداد جلسات باید متوالی و متعدد باشد. در واقع دوره را به صورت ماهانه، در 4 جلسه‌ی متوالی انجام داده می‌شود و در صورت لزوم سال آینده تکرار خواهیم شد.

دکتر لیلا فرد:
اگرچه بهترین نتیجه درمانی را پس از پایان جلسات شاهد هستیم اما از همان جلسه‌ی اول تغییرات مثبت شروع می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *