با تزریق بوتاکس از شر چین و چروک‌های صورت‌تان خلاص شوید

پیدا شدن رد چین و چروک‌ها در چهره‌ برای هیچکس خوشایند نیست. اگرچه تزریق بوتاکس درمان تضمینی چین و چروک‌های صورت محسوب می‌شود، اما ترس از مصنوعی شدن چهره از مراجعه‌ی افراد بسیاری برای درمان ممانعت می‌کند. اگر شما هم از چین و چروک‌های صورت‌تان نگران شده‌اید، اما در مورد تزریق بوتاکس تردید دارید، با این مطلب همراه باشید تا با راز و رمز تزریق نوع مرغوب آن یعنی بوتاکس دیسپورت از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

بوتاکس چیست؟

بوتاکس (Botox) در واقع نوعی سم تغییریافته است که از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Botulinum toxin) گرفته می‌شود. این سم طبیعی ابتدا برای مسمومیت‌های غذایی به ویژه غذاهای کنسروی مورد توجه قرار گرفت. با گذشت زمان، با تغییر ساختمان این سم نوعی دارو تولید شد که امروزه با نام تجاری بوتاکس در بازار مورد عرضه قرار می‌گیرد. این دارو در کشورهای مختلف اسامی متنوعی دارد، برای مثال Botox نام تجاری این دارو در ایالات متحده آمریکا محسوب می‌شود. در ایران، معتبرترین نوع این دارو که ساخت کشور انگلستان و مورد تأیید FDA است مورد عرضه قرار گرفته و به آن دیسپورت گفته می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
بوتاکس دیسپورت انگلیس بیش از 25 سال قدمت دارد و از معتبرترین برندهای بوتاکس دنیا محسوب می شود. این برند تأییدیه‌ی وزارت بهداشت و درمان و سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را هم دارد.

بوتاکس دیسپورت

بوتاکس چه اثراتی دارد؟

بهترین درمان برای خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم، خطوط پیشانی و خط اخم، تزریق بوتاکس است. علاوه بر این تزریق بوتاکس روشی مؤثر در کاهش تعریق زیر بغل هم به حساب می‌آید. بنابراین اثرات بوتاکس عبارتند از:

  • باز کردن خط اخم
  • رفع خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم
رفع خطوط پیشانی با بوتاکس
رفع خطوط پیشانی با تزریق بوتاکس در مطب دکتر فرد

 

  • بهبود خطوط پیشانی: تزریق بوتاکس در ناحیه‌ی پیشانی یکی از بهترین اقدامات برای درمان و پیشگیری خطوط پیشانی به شمار می‌رود. خطوط پنجه کلاغی دور چشم هم با هیچ روش دیگری به خوبی بوتاکس از بین نمی‌رود.

دکتر لیلا فرد:
اگر داروی بوتاکس از نوع مرغوب و تأیید شده باشد و نحوه‌ی تزریق هم طبق اصول علمی، فرم پیشانی و ایندکس های زیبایی‌شناسی صورت بگیرد، هیچوقت صورت‌مان ماسکه و بی روح نمی‌شود. بوتاکس‌هایی که نامرغوب هستند و با قیمت‌های بسیار پایین تزریق می‌شوند علاوه بر ماسکه شدن صورت، خطر عوارض هم دارند.

  • کاهش تعریق زیر بغل: بوتاکس زیر بغل یکی از روش‌های عالی برای درمان تعریق بیش از حد ناحیه‌ی زیر بغل محسوب می‌شود. خانم‌ها و آقایانی که ورزش می‌کنند و می‌خواهند مشکل تعریق بیش از اندازه نداشته باشند، می‌توانند از تزریق بوتاکس کمک بگیرند. تزریق بوتاکس در ناحیه‌ی زیر بغل دردناک نیست و با بی‌حسی ناشی از کرم املا (حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت قبل از تزریق)، کاملا قابل تحمل می‌شود.

نگرانی در مورد مصنوعی شدن چهره پس از تزریق بوتاکس

بسیاری از شما عزیزان دلیل اصلی پرهیز از اقداماتی مثل تزریق ژل و فیلر و بوتاکس را ترس از غیرعادی شدن چهره عنوان می‌کنید. این ترس کاملا به جا و قابل درک است. برای اینکه با اطمینان خاطر این اقدامات را انجام بدهید همیشه 3 عامل مهم را در نظر بگیرید:

1. تجربه پزشک: تجربه و توانایی پزشک شما در طراحی برنامه‌ی مناسب زیبایی خاص چهره‌ی شما عامل بسیار مهمی در دستیابی به نتایج عالی و طبیعی به حساب می‌آید.

دکتر لیلا فرد:
پزشک شما باید تجربه و دانش کافی در زیبایی شناسی چهره‌های مختلف را داشته باشد. از طرفی مهم است که پزشک شما بر اساس حالت چهره، سلیقه‌‌ی شما و فاصله‌ی چشم و ابرو این تزریق را انجام بدهد که حالت غیرعادی برای شما ایجاد نشود.

2. داروی مورد مصرف: انتخاب فیلر و بوتاکس مرغوب مهم است. از فیلرها و بوتاکس ارزان قیمت پرهیز کنید. هیچ ارزانی بی‌دلیل و هیچ گرانی بی‌حکمت نیست. فیلر و بوتاکس مرغوب پارتیکل‌های بسیار ظریفی دارند که وقتی زیر پوست می‌روند از آن جدا نمی‌شوند و جزیی از آن باقی می‌مانند.

دکتر لیلا فرد:
داروهایی مثل دیسپورت ایپسن انگلیس، زئومین آلمان و بوتاکس آلرگان آمریکا دوز دقیق و حساب شده‌ی بوتولونیوم تایپ A رو دارند و به هیچ وجه چهره را مصنوعی نمی‌کنند.

3. سن مناسب: اقدامات زیبایی را در سن مناسب و قبل از اینکه چروک‌ها و افتادگی پوست شدید شود، شروع کنید. پیشگیری همیشه بر درمان ارجح است و نتایج اقدامات زیبایی زمانی که گودی‌ها و افتادگی پوست شدید نشده باشد، طبیعی‌تر خواهد بود.

تفاوت بوتاکس با babybotax چیست؟

Babybotox در واقع، تکنیکی خاص برای تزریق بوتاکس در کسانی است که پف پلک دارند یا به هر دلیلی که در معاینه مشخص می‌شود مناسب تزریق با تکنیک عادی نیستند.

تزریق بوتاکس در ناحیه پیشانی و گوشه چشم، به عنوان درمان استاندارد طلایی برای خطوط و چروک‌های این نواحی به حساب می‌آید. با این حال، بسیاری از کسانی که پف، افتادگی یا شلی بافت پلک دارند از تزریق بوتاکس به شکل رایج آن نه تنها بهره‌ای نمی‌برند، بلکه اغلب دچار حالت بالا رفتگی شدید و غیر عادی ابروها می‌شوند. در این افراد بهترین راه استفاده از بوتاکس تعدیل یافته یا بوتاکس کوچک (Babybotox) است.

دکتر لیلا فرد
من این روش را در مراجعانی که مسن‌تر هستند یا حتی در سنین میانسالی به دلایل ژنتیک، پلک پف آلود و افتاده دارند به کار می‌برم.

بوتاکس برای چه سنی مناسب است؟

انجام اقدامات زیبایی از 21 سالگی به بعد به لحاظ اخلاق پزشکی مجاز است. سن، عامل مهمی در اقدامات درمانی و طبی به شمار نمی‌رود. آنچه اهمیت دارد شروع علامت است. اگر علائم خطوط افقی پیشانی، خط اخم و پنجه کلاغی گوشه چشم را دارید، بوتاکس برای شما مناسب است.

اثر بوتاکس از چه زمانی شروع می‌شود؟

تأثیر بوتاکس از روز سوم تزریق شروع می‌شود و تا حدود 2 الی 3 هفته بعد کامل خواهد شد.

ماندگاری بوتاکس چقدر است؟

ماندگاری بوتاکس برای بار اول حدود 3 ماه و بار دوم حدود 6 ماه است.

آیا تزریق بوتاکس عوارض دارد؟

بوتاکس دیسپورت ایپسن انگلیس بسیار کم عارضه است و حالت چهره و فرم ابروها را اصلا غیرطبیعی نمی‌کند. بوتاکس‌های تقلبی بسیار پر عارضه هستند و چهره ما را مصنوعی می‌کند. بوتاکس دیسپورت اگر با تکنیک درست تزریق شود، فرم و حالت چشم‌ها را عوض نمی‌کند و به هیچ عنوان حالت مصنوعی به چهره نمی‌دهد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *