چرا بعضی مراجعان از تزریق بوتاکس ناراضی هستند؟

تزریق بوتاکس هم مانند سایر اقدامات زیبایی ترس‌هایی دارد، مخصوصا که این روزها تجربه‌های ناخوشایند تزریق بوتاکس را زیاد می‌بینیم و می‌شنویم. اگر شما هم به بوتاکس دیسپورت فکر می‌کنید، اما نسبت به نتیجه مطمئن نیستید، از عوارض احتمالی آن می‌ترسید یا این‌که نمی‌دانید چه مراقبت‌هایی بعد از تزریق نیاز است، در ادامه همراه ما باشید. در این مطلب دکتر لیلا فرد ما را با دلایل عدم رضایت از نتیجه، عوارض احتمالی و مراقبت‌های بعد از بوتاکس آشنا می‌کنند.

بوتاکس چیست و چه کاربردی دارد؟

احتمالا شما هم می‌دانید که بوتاکس برطرف‌کننده‌ی چروک‌های صورت است و به همین دلیل به تزریق بوتاکس فکر کرده‌ و در جستجوهای‌تان به این مطلب رسیده‌اید. تصور شما درست است، اما بیایید کمی وارد جزییات شویم. ماهیت بوتاکس نوعی سم است که از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Botulinum toxin) گرفته می‌شود. البته این سم در محیط آزمایشکاهی تغییرشکل یافته و به شکل داروهای امروزی درآمده است.

dysport
بوتاکس‌ها انواع مختلفی دارند، اما دیسپورت ایپسن انگلیس یکی از مرغوب‌ترین‌هاست.

بسیاری از ما هنگامی که صحبت می‌کنیم یا می‌خندیم، همه حرکات صورت‌مان در پیشانی منعکس می‌شود. در طولانی مدت این حالات باعث ایجاد گره پیشانی، خطوط افقی و ناهمواری می‌شوند. بوتاکس از طریق فلج کردن موقتی عضلات زیرپوستی، موجب بهبود و اصلاح خطوط صورت، مانند خطوط پیشانی و خطوط پنجه‌کلاغی اطراف چشم‌ها می‌شود.

علت نارضایتی از تزریق بوتاکس چیست؟

چهره اخمو، ابروهای زیادی بالا پریده، چشم‌های تابه‌تا، حالت‌ غیرعادی و مصنوعی هنگام خنده و صحبت کردن، پیشانی ماسکه و بدون حرکت و مشکلات دیگر از جمله نارضایتی‌های رایج افرادی‌ست که تزریق بوتاکسِ نامرغوب یا با تکنیک اشتباه را تجربه کرده‌اند. در واقع، در نحوه تزریق بوتاکس ظرافت و ریزه کاری‌هایی وجود دارد که می‌تواند نتیجه‌ی نهایی را تغییر ‌دهد. فاصله بوتاکس بد و بوتاکس خوب به باریکی یک خط است، خطی که پزشک شما آن را ترسیم می‌کند با:

دید زیبایی‌شناسی: دید زیبایی‌شناسی درست که در ترکیب با تجربه هزاران مورد تزریق موجب می‌شود با دیدن فرم چشم و ابرو، فاصله چشم‌ها با هم، ارتفاع و فرم پیشانی، فاصله‌ی دُم ابرو با گوشه چشم، فاصله تاج ابرو با بینی، ارتفاع کره چشم و … تشخیص دهد چه تکنیکی برای شما مناسب است.

داروی تزریقی: دارویی که تزریق می‌شود، نقطه ابتدا و انتهای این خط باریک است. در بین انواع مختلف داروهای بوتاکس، دیسپورت ایپسن انگلیس از معتبرترین‌هاست. چرا دیسپورت؟ چون:

  • فرم و حالت خنده و صحبت کردن را عوض نمی‌کند.
  • بسیار متعادل و حساب شده، دقیقا در نواحی تزریق شده اثر می‌کند. بنابراین صورت را ماسکه و مصنوعی نمی‌کند.
  • پشتوانه‌ی علمی دارد و بیش از 35 سال است که در دنیا برای رفع خطوط پیشانی، خط اخم و خطوط گوشه چشم به کار می‌رود. بنابراین مطالعات و مقالات علمی بسیاری، پشتوانه همه پزشکانی است که از دیسپورت استفاده می‌کنند.

تزریق بوتاکس صورت

تزریق بوتاکس مانند سایر اقدامات طب زیبایی تنها به همین تعریف محدود نمی‌شود و این هنر و تخصص پزشک معالج شماست که می‌تواند نتیجه را خیره‌کننده کند.

دکتر لیلا فرد:

تزریق بوتاکس صرفا کاری برای رفع چروک‌ها نیست. به عنوان کسی که بیش از 15 سال است که دیسپورت تزریق می‌کنم، این کار را تلفیقی از علم و هنر می‌دانم.

عوارض تزریق بوتاکس چیست؟

تزریق بوتاکس اگر از نوع مرغوبش باشد و با تجربه و تبحر پزشک متخصص همراه شود، تقریبا عوارضی ندارد. در موارد نادر ممکن است بعضی از عوارض زیر پیش بیاید:

  • افتادگی پلک یا پتوز: که به دلیل پخش شدن دارو و تأثیر روی عضلات پلک اتفاق میفتد. احتمال ایجاد این عارضه در بوتاکس‌های نامرغوب و تکنیک نادرست بسیار بالاست. این مشکل با ماساژپیشانی و از بین رفتن اثر بوتاکس رفع می‌شود و ماندگار نیست.
  • پف پلک
  • چهره مصنوعی
  • بالارفتن ابروها به شکل غیرعادی

اقداماتی که نباید پس از تزریق بوتاکس انجام داد

درست است که رضایت‌بخش بودن نتیجه‌ی بوتاکس به نوع داروی تزریقی و تخصص پزشک بستگی دارد، اما بخشی از مسئولیت‌ها هم به خود شما برمی‌گردد. بنابراین سعی کنید بعد از تزریق بوتاکس اقدامات زیر را انجام ندهید:
تا 5 ساعت:

  • خم نشوید
  • دراز نکشید
  • ورزش نکنید
  • به صورتتان آب نزنید

تا 2 روز ناحیه تزریق را:

  •  ماساژ ندهید
  • نخارانید
  • ابرو برندارید
  • کرم به صورت ضربه‌ای به پوست بزنید

شما تا به حال تجربه‌ای از تزریق بوتاکس داشته‌اید؟ نتیجه رضایت‌بخش بوده است یا خیر؟ تجربیات‌تان را با ما به اشتراک بگذارید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *