اصلاح لبخند لثه‌ای با تزریق بوتاکس: هرآنچه لازم است بدانید

خنده لثه‌ای یا گامی اسمایل وقتی اتفاق می‌افتد که لثه‌ی فرد موقع خندیدن مشخص شود. معمولا انتظار می‌رود وقتی افراد می‌خندند فقط مثلث‌های کوچک ناشی از فاصله‌های  بین دندانی دیده شوند.

در حالت عادی یا ایده‌آل، موقع لبخند زدن بیشتر از 2 میلی متر از لثه‌ها دیده نمی‌شود. در حالیکه در لبخند لثه‌ای احتمالا بیش از 3 میلی متر از لثه‌ی بالا مشخص می‌شود.

افرادی که لبخند لثه‌ای دارند احساس می‌کنند دندان‌هایشان کوچکتر از اندازه‌ی معمول است. خیلی از این افراد به دلیل آگاهی از وضعیت لبخند خود تمایلی به خندیدن ندارند، اما نه تنها این مسئله  ایرادی ندارد، بلکه با بوتاکس قابل درمان است.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard

اگر می‌خواهید در مورد اصلاح لبخند لثه‌ای با تزریق بوتاکس بیشتر بدانید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید. دکتر لیلا فرد در این مورد توضیح می‌دهند.

علت لبخند لثه‌ای چیست؟

بعضی از رایج‌ترین علل لبخند لثه‌ای عبارتند از:

  • بلند یا بزرگ شدن بافت لثه (یا هیپرتورفی لثه): ممکن است رشد بیش از حد بافت لثه یا زیاد بودن بافت لثه به علت مصرف دارو ایجاد شده باشد. گاهی اوقات در چنین مواردی فرد تحت جراحی لبخند لثه‌ای قرار می‌گیرد.
  • رشد بیش از اندازه‌ی فک بالا (زائده‌ی فک بالا): معمولا عامل این وضعیت ژنتیک است.
  • کوتاهی یا فعالیت بیش از اندازه‌ی لب بالا
  • مخفی شدن یا کوچک بودن اندازه‌ی دندان‌ها

بوتاکس چه تاثیری در درمان لبخند لثه‌ای دارد؟

لبخند لثه‌ای به راحتی با بوتاکس قابل درمان است. خبر خوب این است که ان درمان نهاجمی نیست و به سرعت، تنها در یک جلسه انجام می‌شود.

دکتر لیلا فرد:

خنده لثه ای یا نمایان شدن لثه‌ها هنگام خندیدن راهکارهای درمانی بسیاری دارد. در انواع شدید، مشورت با همکار دندانپزشک زیبایی و بهره بردن از راهکارهای جراحی قدم اول درمان است. انواع متوسط و خفیف را میتوان به خوبی با ترکیب درمانی تزریق بوتاکس و فیلر هیالورونیک با پروتکل خاص و اصولی، درمان کرد.

لازم به ذکر است اصلاح لبخند لثه‌ای با بوتاکس، نیازمند تبحر و مهارت بالای پزشک و استفاده از بوتاکس و فیلر مرغوب است. در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی هنگام خندیدن، صحبت کردن و غذا خوردن ایجاد شود.

بوتاکس حاوی سم بوتولونیوم نوع A است و در صورت تزریق درست، ماهچه‌های لب بالا را شل می‌کند و باعث می‌شود لب بالا موقع لبخند زدن بیش از حد بالا نرود. این اتفاق باعث می‌شود لثه‌ موقع خندیدن مشخص نشود.

محل تزریق بوتاکس لبخند لثه‌ای کجاست؟

برای بهره مند شدن از لبخندی زیبا و طبیعی و پنهان کردن لبخند لثه‌ای کافی است پزشک دو یا چند واحد بوتاکس را در فاصله‌ی بین بینی و لب بالا تزریق کند.

به تصاویر زیر دقت کنید و عکس قبل و بعد فرم لب‌ها قبل و بعد از تزریق بوتاکس را ببینید.

درمان لبخند لثه‌ای با تزریق بوتاکس
همانطور که در عکس می‌بینید تزریق بوتاکس برای رفع لبخند لثه‌ای فرم لب‌ها را هم اصلاح می‌کند.

ماندگاری اثر بوتاکس برای اصلاح گامی اسمایل چقدر است؟

همانطور که گفتیم درمان لبخند لثه‌ای با بوتاکس به هچ عنوان تهاجمی نیست. در این روش، لب بالا به دلیل منقبض شدن با بوتاکس موقع خندیدن بالا نمی‌رود. تزریق بوتاکس برای درمان لبخند لثه‌ای راه حلی بسیار موثر است و نتاج بدست آمده معمولا تا 3 ماه ماندگار هستند.

مطالعات نشان می‌دهند تکرار تزریق به منظور درمان لبخند لثه‌ای باعث ماندگاری بیشتر اثر خواهد شد. به عبارتی به مرور زمان ماندگاری اثر بوتاکس بیشتر و بیشتر خواهد شد.

درمان لبخند لثه‌ای با بوتاکس دوره‌ی نقاهت ندارد و فرد می‌تواند بلافاصله بعد از تزریق به فعالیت‌های روزانه‌ی خود بپزدازد. در بیشتر موارد نتیجه‌ی درمان همان موقع مشهود است، با اینحال تقریبا 2 هفته طول می‌کشد تا نتیجه‌ی نهایی معلوم شود.

برای درمان لبخند لثه‌ای چند واحد بوتاکس لازم است؟

برای درمان لبخند لثه‌ای معمولا یک یا دو واحد بوتاکس تزریق می‌شود. بوتاکس در ناحیه‌ی مابین لب بالا و بینی تزریق می‌شود تا ماهیچه‌هایی که موقع خندیدن مقبض می‌شوند را بطور موقت فلج کند. بدین ترتیب دیگر لثه‌ها موقع خندیدن مشخص نخواهند شد.

فواید اصلاح لبخند لثه‌ای با تزریق بوتاکس چیست؟

در ادامه برخی از مهمترین مزایای درمان لبخند لثه‌ای با بوتاکس جمع آوری شده است:

  • تزریق بوتاکس درد کمی دارد و مراقبت‌های بعد از آن راحت است.
  • این روش دوره‌ی نقاهت ندارد و به محض تزریق همه چیز تمام می‌شود.
  • بوتاکس نسبت به جراحی و سایر گزینه‌های درمانی هزینه‌ی کمتری دارد.
  • نتایج بدست آمده بسیار طبیعی هستند.
  • درمان با بوتاکس سریع است.
  • نتیجه، بسته به سلیقه‌ی افراد قابل تغییر است.

اگر شما هم دوست دارید لبخند لثه‌ای خود را با بوتاکس درمان کنید برای تعیین وقت مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سوالات متداول

قیمت بوتاکس لبخند لثه‌ای چقدر است؟

پاسخ دکتر لیلا فرد: قیمت بوتاکس لبخند لثه‌ای به فاکتورهای متعددی از جمله تعداد واحدهای تزریق شده، شدت مشکل، نتایج مورد انتظار و عوامل دیگر بستگی دارد. بطور کلی بوتاکس نسبت به سایر گزینه‌ها مقرون به صرفه‌تر است. با اینحال برای ماندگاری نتایج لازم است فرد هر 4 تا 6 ماه یکبار درمان را تکرار کند. لطفا جهت تعیین وقت معاینه و ویزیت و ارزیابی‌های دقیق‌تر با بخش پذیرش کلینیک تماس بگیرید.

نتایج درمان لبخند لثه‌ای با بوتاکس چه مدت ماندگار هستند؟

پاسخ دکتر لیلا فرد: نتایج برای هرکس منحصر به خود او هستند. با اینحال معمولا نتایج درمان با بوتاکس در ناحیه‌ی لب فوقانی بین 3 تا 4 ماه ماندگار هستند.

چقدر طول می‌کشد تا نتایج درمان مشخص شود؟

پاسخ دکتر لیلا فرد: نتایج فوری هستند. با اینحال معمولا لازم است 2 یا 3 روز صبر کنید تا نتایج بهتر را مشاهده کنید. ضمنا از آنجائیکه بوتاکس کم کم نفوذ می‌کند احتمالا بعد از 14 روز نتیجه‌ی نهایی را می‌بینید. بهتر است بعد از 2 تا 3 هفته برای ویزیت مجدد مراجعه کنید. بدین ترتیب عوارض احتمالی و نتایج نهایی قابل بررسی خواهند بود.

آیا بوتاکس می‌تواند لب بالا را لیفت کند؟

پاسخ دکتر لیلا فرد: بله، بوتاکس می‌تواند لب بالا را لیفت کند.