لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز PDO |اطلاعات نخ لیفت pdo

صورتی متناسب و چهره‌‌ای موزون غریزه‌ای مشترک بین تمام انسان‌هاست؛ همه دوست دارند جوان‌تر از سن واقعی‌شان به نظر برسند. با اینحال گاهی عواملی مانند ژنتیک، بیماری‌های مزمن، مصرف سیگار و دخانیات، تغذیه‌ی ناسالم و قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید انسان‌ را از تناسب چهره دور می‌کنند و باعث می‌شوند پیرتر از آنچه که هست به نظر برسد.

بعضی وقت‌ها خانم‌های جوانی را می‌بینیم که حجم صورتشان خوب است اما دچار افتادگی پوست شده‌اند. گاهی با افرادی مواجه می‌شویم که بعد از اتمام دوره‌ی تزریق فیلر و بوتاکس هنوز هم به ظاهر دلخواه‌شان نرسیده‌اند. حتی خانم‌هایی هستند که صورت‌شان هیچ نقصی ندارد اما از پیری می‌ترسند و روش‌های موزون سازی را به عنوان راه حلی پیشگیرانه دنبال می‌کنند.

فرقی نمی‌کند شما عضو کدام دسته باشید. لیفت غیر جراحی با استفاده از نخ PDO ساده بهترین راه برای رسیدن به چهره‌ای موزون است. اگر در مورد این روش نوین چیزی نمی‌دانید با ما همراه باشید و با دیدگاه دکتر لیلا فرد در مورد کلاژن سازی و بهبود قوام پوست با استفاده از نخ‌های کلاژن ساز PDO ساده آشنا شوید.

نخ کلاژن ساز چیست؟

نخ‌ های کلاژن ساز PDO ساده (که نخ‌های مونو هم نامیده می‌شوند) از جنس بهترین نخ‌های جذبی جراحی پلاستیک هستند. این نخ‌ها که ظرف مدت 2 تا 3 هفته کاملا جذب می‌شوند، فیبروبلاست‌های لایه درم را به شدت تحریک می‌کنند تا بافت ترمیمی غنی از کلاژن و الاستین را بسازند.

دکتر لیلا فرد:

در این تکنیک اثری از خود این نخ‌ها باقی نمی‌ماند، اما بافت ترمیمی سفت و محکمی که ساخته‌اند باعث لیفت پوست می‌شود. این روش کاملا بدون درد و با حداقل دوره نقاهت همراه خواهد بود.

لیفت صورت با نخ های کلاژن ساز برای چه کسانی مناسب است؟

در افرادی که با فیلرهای هیالورونیک، گودی‌های صورت را اصلاح کرده‌اند و مخازن هیالورونیک پوست را با پروفایلو (هیالورونیک خالص که ماده اولیه ساخت کلاژن است) پر کرده‌اند، بهترین نتیجه‌ی حاصل از لیفت صورت با نخ‌ را شاهد خواهیم بود.

ماندگاری لیفت با نخ کلاژن ساز چقدر است؟

اثر جوانسازی پوست و لیفت با نخ های کلاژن ساز مونو تا 2 سال ماندگاری است. با اینحال با توجه به اینکه نخ های PDO از جنس نخ‌های بخیه‌ی جذبی هستند پس از 6 تا 8 ماه توسط بدن جذب می‌شوند و بهتر است سالانه یکبار تکرار شوند.

فیلم تزریق نخ کلاژن

 

عوارض نخ کلاژن ساز چیست؟

لیفت با نخ های کلاژن ساز، همانند دیگر روش‌های موزون سازی از جمله تزریق فیلر و تزریق بوتاکس، یک اقدام علمی است اما به شرطه‌ها و شروطه‌ها:

  • انتخاب مورد مناسب که در زمان معاینه و توسط پزشک شما مشخص می‌شود (بدیهی است اینکار برای همه مناسب نیست)
  • نوع نخ مورد استفاده
  • محل جای‌گذاری آن در صورت
  • تکنیک جای‌گذاری

ضمنا فراموش نکنید که تکنیک‌های موزون سازی هم همانند سایر اقدامات پزشکی، مهم و به لحاظ سلامتی سرنوشت ساز هستند. در صورتیکه هرگونه مشکل قلبی، عروقی، بیماری ریوی، بیماری پوستی، مشکلات سیستم ایمنی و… دارید، پزشک متخصص طب زیبایی خود را در جریان بگذارید.

دکتر لیلا فرد:

جلسه ويزيت و معاينه، قبل از هر گونه اقدام پزشكى، يكى از اركان مهم حفظ سلامتى ما به حساب مى‌آيد. همانگونه كه قبل از هر جراحى يا حتى يك آندوسكوپى و عكسبردارى ساده، پزشكمان را در جريان وضعيت جسمى و سلامتى خودمان قرار می‌دهيم، براى هرگونه اقدام زيبايى (حتى تزريق بوتاكس كه به نظر ساده مى‌آيد) بايد، پزشك‌مان را از بيماری‌ها و شرايط سلامتی‌مان، مطلع كنيم. گاهى وجود يك بيماري، منع مطلق تزريق بوتاكس يا فيلر است و يا براى حفظ سلامتى و رعايت احتياط، نيازمند مجوز از پزشك متخصص بيمارى ديگرى مثل همكار متخصص داخلى، قلب يا روماتولوژى هستيم.

در کاشت نخ‌ های کلاژن ساز دو هدف مهم مورد نظر ما است:

  • کلاژن سازی که به تدریج باعث سفتی و افزایش قوام بافت می‌شود و اثرات آن در طولانی مدت (مثلا 6 تا 12 ماه) مشخص می‌شود. تاثیرات لیفت صورت با نخ در نخ‌ها PDO ساده به خوبی مشهود است.
  • لیفت و بالا کشیدن نواحی مانند شقیقه، گونه، ماریونت و… که برای رسیدن به این هدف می‌توان از نخ‌هایی مانند سیلوئت آمریکا استفاده کرد.

نخ‌ های کلاژن ساز زمانی بهترین نتیجه را ایجاد می‌کنند که کارهای تزریق فیلر و بوتاکس را کامل کرده‌ باشید، صورتتان پر باشد و گودی نداشته باشد و بخواهید برای رفع افتادگی و افزایش قوام پوست کار مکمل عالی را انجام دهید. انتظار نداشته باشید (نخ چه نوع ساده و چه نوع ملا کاگ مثل سیلوئت) خط خنده یا ماریونت را پر کند. جهت استفاده از نخ، مانند تزریق فیلر و بوتاکس، به نوع نخ، محل جایگذاری و تبحر و مهارت پزشکتان توجه کنید.

دکتر لیلا فرد:

از نخ کلاژن انتظار معجزه نداشته باشید چون روش‌های لیفت در کنار هم موثر هستند و قرار نیست یک دفعه همه مشکلات چهره ما با یک اقدام طبی رفع شود.

آیا تعداد نخ‌ های کلاژن ساز همواره مشخص است؟

محورهای مورد نیاز و تعداد نخ‌ های کلاژن در هر فرد ممکن است با دیگری تفاوت داشته باشد. اما یک الگوی علمی مشخص دارد که توسط پزشک شما بر اساس سن شما، جنس پوست و ضخامت و قوام آن و میزان افتادگی‌ها تعیین می‌شود.

در ویدئو زیر نمونه‌ای از درمان مربوط به یکی از مراجعه کنندگان عزیز دکتر فرد را می‌بینید. در مورد ایشان از 20 عدد نخ PDO ساده در هر طرف صورت استفاده شده است.

توضیحات ویدئو از زبان دکتر لیلا فرد:

برای مراجعه کننده عزیز که تمام کارهای فیلر و بوتاکس‌شون رو کامل کرده بودیم و دو جلسه پروفایلوشون رو هم زده بودیم، برای تکمیل کلاژن‌سازی، بهبود قوام پوست و افزایش محتوای کلاژن از نخ‌های کلاژن‌ساز یا PDO ساده استفاده می‌کنیم.

این نخ‌های کلاژن‌ساز که همون نخ‌های جراحی پلاستیک هستند و ظرف 2 تا 3 هفته جذب می‌شوند، تدریجا فیبروبلاست‌ها رو تحریک به ساخت کلاژن می‌کنند. برای ایشان در چهار محور (محور خط فکی، محور زاویه فکی، محور خط خنده و محور راس گونه) و در هر محور 5 نخ – مجموعا برای هر سمت صورت 20 نخ استفاده شده است.

در این روش درد بسیار ناچیز و قابل تحمل است. اثرات درمان پس از 1 تا 2 هفته شروع و به تدریج مشهودتر خواهد شد.

عوارض لیفت صورت با نخ کلاژن چیست؟

همانطور که گفتیم نخ‌ های کلاژن ساز جایگزین فیلر هیالورونیک، بوتاکس و پروفایلو نیستند اما یک مکمل درمانی عالی محسوب می‌شوند.
اگر این نخ‌ها از جنس مرغوب انتخاب شوند، با تکنیک درست جایگذاری شوند و در انتخاب فرد مناسب دقت کافی انجام گیرد، کاملا بدون عارضه هستند.

قیمت  نخ‌ کلاژن ساز چقدر است؟

از آنجائیکه تعداد نخ‌ های کلاژن ساز و محورهای جایگذاری نخ کلاژن برای هر کس متفاوت است، قیمت این تکنیک یکسان نیست. برای تعیین وقت مشاوره و اطلاع از هزینه‌های مربوط به این تکنیک و سایر تکنیک‌های موزون سازی که توسط دکتر فرد ارائه می‌شوند با واحد پذیرش تماس بگیرید. برای اطلاع از راه‌های تماس اینجا کلیک کنید.

پرسش‌های رایج در مورد نخ های کلاژن ساز مونو

آیا می‌شود از این درمان برای لیفت شقیقه و بالا کشیدن انتهای چشم‌ها استفاده کرد؟

دکتر لیلا فرد:

خیر؛ من از نخ‌های کلاژن ساز PDO استفاده می‌کنم. این نخ‌ها ظرف مدت 1 تا 2 هفته جذب می‌شوند و با تحریک شدید بافت ترمیمی و کلاژن سازی یاعث افزایش قوام پوست می‌شوند. من از نخ‌های بالا کشنده مانند نخ‌هایی که با آنها لیفت شقیقه و چشم گربه‌ای انجام می‌دهند، استفاده نمی‌کنم.

آیا شما نخ سیلوئیت را تائید می‌کنید؟

دکتر لیلا فرد:

بله؛ اگر از همکاران کسی نخ سیلوئیت آمریکا را موجود داشت، برای بالا کشندگی پوست، حتما استفاده بفرمائید. تا جائی که من مطلع هست مدتیست در ایران موجود نیست.

برای افتادگی پایین صورت، فیلر چانه بهتر است یا لیفت با نخ کلاژن ساز؟

دکتر لیلا فرد:

پاسخ این سوال را در متن داده‌ایم: فیلر + نخ، در صورتی که در معاینه دقیق، شما مناسب این اقدامات باشید، کمک کننده هستند.

لیفت با نخ کلاژن چه زمانی توصیه می‌شود؟

دکتر لیلا فرد:

من مدت‌هاست برای مراجعین عزیزی که برنامه تزریق فیلر و بوتاکس آنها را کامل کرده‌ام، به عنوان مکمل درمان و تقویت کلاژن سازی از نخ‌ های کلاژن ساز PDO استفاده می‌کنم.

آیا نخ‌ های کلاژن ساز PDO در جوانسازی گردن کاربرد دارند؟

دکتر لیلا فرد:

بله؛ یک روش مکمل و عالی در کنار میکروبوتاکس، جالپرو و فیلر هیالورونیک استفاده از نخ کلاژن PDO است که سالانه یکبار توصیه می‌شود.

 

شما هم می‌توانید سوالات خود را در زمینه کلاژن سازی با نخ PDO  در بخش نظرات همین مطلب یا صفحه اینستاگرام دکتر فرد مطرح کنید. 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *