هیر فیلر بهترین راهکار برای درمان کم‌پُشتی و ریزش مو خانم‌ها

هیر فیلر (Hair Filler) یا مزونیدلینگ مو درمان تزریقی جدیدی است که با مشکلات ناشی از ریزش مو مبارزه می‌کند. این درمان بر پایه‌ی 7 پپتید بیومتریک، هیالورونیک اسید و ویتامین‌ها ساخته و پس از سال‌ها تحقیق در دسترس قرار گرفته است.

هیر فیلر به رشد دوباره فولیکول‌ها، توقف ریزش و افزایش ضخامت و رشد موها کمک می‌کند و یکی از بهترین راهکارها برای درمان کم‌پُشتی و ریزش موی سر محسوب می‌شود. با ما همراه باشید تا از زبان دکتر لیلا فرد با این روش درمانی پرطرفدار آشنا شویم.

هیر فیلر چیست و چه کاربردی دارد؟

تزریق هیر فیلر (Hair Filler) یا مزوتراپی مو سر راه‌حلی موثر برای درمان کم پُشتی مو و ریزش موی ناشی از کرونا، لاغری، استرس، عوامل هورمونی و… است. البته فراموش نکنید مزونیدلینگ (خصوصا از نوع تزریق هیر فیلر) فقط در صورتی تاثیر دارد که مشکلات زمینه‌ای برطرف و درمان شوند.

دکتر لیلا فرد:
یکی از بهترین درمان‌ها برای ریزش موی پس از بیماری کووید، تزریق هیر فیلر است. اگر کم خونی، کمبود آهن، کم کاری تیرویید یا اختلال هورمون‌های زنانه دارید، همزمان با تزریق هیر فیلر، این مشکلات را نزد همکار متخصص مربوطه درمان کنید.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard


بر این اساس هرکس که قصد انجام مزونیدلینگ را دارد می‌باید عوامل موثر بر ریزش مو را هم برطرف و درمان کند. این درمان می‌تواند همزمان یا قبل از مزونیدلینگ انجام شود. برخی از رایج‌ترین عوامل زمینه‌ای موثر بر ریزش مو عبارتند از:

  • کم خونی
  • کم کاری یا پر کاری تیروئید
  • بالا بودن تستوسترون یا اختلالات هورمون‌های زنانه
  • کیست‌های کوچک تخمدان (PCO)
  • کمبود ویتامین‌های ضروری مثل ویتامین D3 که معمولا به دنبال لاغری‌ شدید بعد از عمل جراحی اسلیو معده رخ می‌دهد
  • بی‌خوابی، استرس شدید و افسردگی
  • ابتلا به بیماری‌های ویروسی مثل کرونا

تفاوت هیر فیلر با مزوتراپی معمول جهت کاهش ریزش مو در چیست؟

همانطور که گفتیم هیر فیلر، ترکیب هیالورونیک و زنجیره های پپتید (پروتئین) است. در داخل گویچه های ساخته شده از رشته های هیالورونیک، ۵۰ نوع اسید آمینه وجود دارد. هیالورونیک موجود در هیر فیلر با افزایش گردش خون زیرجلدی باعث رشد بهتر فولیکولهای مو می شود. از طرفی، اسید آمینه های موجود در داخل گویچه های هیالورونیک، به طور تدریجی و کم کم آزاد می شوند و اثرات درمانی آنها، هم در فواصل جلسات و هم پس از پایان دوره درمان، تا مدتها باقی می ماند.

تفاوت اصلی هیر فیلر با مزوتراپی معمول یا سنتی که قبلا انجام میدادیم در وجود هیالورونیک و نیز آزاد سازی تدریجی اسید آمینه های درمانی است. هر یک از این ۵۰ اسید آمینه، اثر خاص درمانی منحصر به فردی دارند. در مجموع پس از جلسه ۵-۴ نتیجه درمان به صورت کاهش ریزش، افزایش رشد و بهبود ضخامت ساقه های مو دیده می شود.

چرا به این نوع از داروی مزوتراپی سر Hair Filler می‌گویند؟

هیر فیلر بر پایه‌ی 7 پپتید بیومتریک، هیالورونیک اسید و ویتامین‌ها ساخته شده است و از آنجائیکه ماده اصلی فیلرها که همان هیالورونیک اسید است در این دارو وجود دارد به آن Hair Filler می‌گویند. در واقع 7 نوع پپتید اصلی که هرکدام نقش ویژه‌ای در روند رشد مو دارند، داخل زنجیره‌های هیالورونیک به شکل میکرونیزه بسته‌بندی شده‌اند.
در طول 2 هفته پس از تزریق فیلر به کف سر، بسته‌های هیالورونیک، تدریجا شکسته می‌شوند و این پپتیدهای موثر را کم کم آزاد می‌کنند. تکنینک اصلی بکار رفته در این روش مزنیدلینگ Sustained Release Technique یا تکنیک پیوسته رهش است.

فایده‌ی تکنیک پیوسته رهش در هیر فیلر چیست؟

فازهای مختلف در چرخه طبیعی رشد موی سر را در عکس شماتیک زیر می‌بینید:

  1. فاز آناژن یا رشد فولیکول‌های مو
  2. فاز کاتاژن یا توقف رشد مو
  3. فاز تلوژن یا ریزش مو

این فازها، هرکدام یک دوره زمانی مشخص دارند. 7 پپتید ویژه که در داروی هیر فیلر وجود دارند، هرکدام روی یکی از این فازها تاثیر می‌گذارند.
وقتی آزاد شدن این پپتیدها آهسته و پیوسته انجام شود، در طول یک دوره درمان، تمام این فازها به صورت موثر و طولانی مدت تحت تاثیر قرار می‌گیرند.

پس تا اینجا دانستیم:

  • تزریق داروی مزونیدلینگ هیر فیلر باید همزمان با درمان مشکلات زمینه‌ای باشد.
  • تکنولوژی پیوسته رهش باعث تاثیر ویژه و نتایج منحصر به فرد در درمان کم مویی و ریزش مو می‌شود و مزیت این روش نسبت به سایر مزونیدلینگ‌های مو است.
  • هیالورونیک اسید موجود در داروی هیر فیلر، غیر از این که حامل پپتیدهای دارویی است، خودش با تحریک و افزایش گردش خون زیر پوست سر، رشد و حیات فولیکول‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

دوره درمان با هیر فیلر چقدر است؟

دوره درمان ۸ جلسه، هر ۲ هفته یک بار است و سالی یک مرتبه تکرار می شود.

نتایج درمان با هیر فیلر بعد از چه مدت مشخص می‌شوند؟

نتایج درمان 15 روز پس از جلسه چهارم مشخص می‌شود. در این بازه شما باید توسط متخصص مربوط (داخلی، زنان، غدد و…) تحت درمان مشکلات زمینه‌ای که ذکر شد قرار بگیرید.

آیا تزریق هیر فیلر مو درد دارد؟

از آنجائی‌‌که درمان با سوزن‌های بسیار بسیار ظریف (30G) انجام می‌شود، درد آن بسیار ناچیز و قابل تحمل است.

عوارض هیر فیلر مو چیست؟

تزریق هیر فیلر برای ریزش مو کاملا ایمن است. این درمان هیچ عارضه یا مشکل پیچیده‌ای بوجود نمی‌آورد. هیر فیلر هیچ ضرری برای مو یا کف سر ندارد. با اینحال مثل هر درمان تزریقی دیگری احتمال بروز سوزش، قرمزی، تورم، خارش و کبودی در ناحیه‌ی تزریق وجود دارد. چنین عوارض سطحی معمولا ظرف مدت چد روز خود به خود برطرف می‌شوند.

مزونیدلینگ چه کاربردهای دیگری دارد؟

انواع درمان‌های ویژه‌ی مزونیدلینگ عبارتند از:

  1. مزونیدلینگ مو سر با تزریق هیر فیلر
  2. مزونیدلینگ صورت و دور چشم که با اهداف زیر انجام می‌شود:
    • بهبود چروک‌های ریز و تیرگی دور چشم
    • لیفت صورت و رفع لک، منافذ، تیرگی‌های موضعی و چروک‌های ریز صورت
    • افزایش قوام و سفتی پوست

مزونیدلینگ صورت با دستگاه آنوبیس و بدون تزریق انجام می‌شود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *