لیفت صورت با لیفت 5 نقطه‌ای بدون نیاز به جراحی

نگران افتادگی صورت‌تان هستید و نمی‌دانید برای لیفت صورت کدام روش مناسب‌تر است؟ ابتدا بگذارید خیال‌تان را راحت کنیم و بگوییم همه‌ی ما با افزایش سن مقداری از کلاژن و الاستین پوست‌مان را از دست می‌دهیم. بنابراین گودی و افتادگی قسمت‌هایی از صورت پدیده‌ای طبیعی‌ست، اما هرچه زودتر برای درمان آن اقدام کنید، نتایج مطلوب‌تر و طبیعی‌تری خواهید گرفت. با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با لیفت 5 نقطه‌ای از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

لیفت با فیلر چیست؟

تزریق فیلر هیالورونیک در نواحی متفاوت صورت در کسانی که مناسب این کار باشند، موجب لیفت صورت (بدون جراحی) می‌شود. صورت ما مثل سایر قسمت‌های بدن -علاوه بر پوستی که در ظاهر می‌بینیم- عضلات، عروق و اعصاب متعددی دارد. یکی از دلایل تأکید بر تزریق فیلر توسط پزشک حاذق و خبره هم وجود همین عروق و اعصاب است. این عروق ایجاب می‌کند که تزریق فیلر و بوتاکس، بسیار ظریف و با تکنیک‌های دقیق انجام بگیرد. در تکنیک لیفت 5 نقطه‌ای که در ادامه به آن اشاره خواهد شد هم توجه به این عروق و عضلات اهمیت به‌سزایی دارد.

لیفت 5 نقطه‌ای چیست و چطور موجب لیفت صورت می‌شود؟

لیفت 5 نقطه‌ای (FPL) به لیفت صورت با تزریق فیلر در 5 نقطه‌ی کلیدی و حساس اشاره دارد. تزریق فیلر هیالورونیک در این 5 نقطه موجب پر شدن گودی‌ها و لیفت پوست صورت می‌شود.

دکتر لیلا فرد:

وقتی از لیفت 5 نقطه‌ای صحبت می‌کنیم، هدف‌مان این است که اگر بخش‌هایی از بافت نرم صورت مانند پوست و عضلات، شل شدند بتوانیم با تزریق فیلر این افتادگی و کاهش قوام را جبران کنیم. تزریق فیلر هیالورونیک می‌تواند موجب افزایش قوام و لیفت چهره شود.

5 نقطه کلیدی در لیفت 5 نقطه‌ای کدام است؟

حالا برویم سراغ این سوال که این 5 نقطه کدام نواحی صورت را دربرمی‌گیرند؟

1. خط اشکی

اولین نقطه کلیدی و مهم در FPL خط اشکی است. خط اشکی ناحیه‌ای از صورت است که هم اختمال دارد بافت نرم پوست کلاژن و الاستین‌ش را در این ناحیه از دست بدهد و هم چربی در اثر کاهش وزن، استرس یا مسائل مختلف در این ناحیه کاهش پیدا کند.

2. ماریونت (خط بغض)

ناحیه‌ی ماریونت یا ناحیه‌ای که از لب به پایین کشیده می‌شود نقطه دوم در FPL به شمار می‌رود. همه‌ی ما عضله‌ای پایین‌کِشنده در این قسمت داریم که ممکن است که اغلب موقع خندیدن و صحبت کردن، بیش از حد فعال باشد. در بعضی افراد و حتی در سنین جوانی خط ماریونت یا اصطلاحا خط بغض را می‌بینیم.

دکتر لیلا فرد:

گاهی گودی ماریونت یا خط بغض در سنین زیر 30 سال هم دیده می‌شود.

نکته‌ی کلیدی در لیفت 5 نقطه‌ای این ناحیه این است که وقتی فیلر تزریق می‌شود، باعث بالا رفتن گوشه‌های لب خواهد شد و حالت اندوهگین و غمگین چهره را برطرف می‌کند. بنابراین لیفت و پر کردن ماریونت، گوشه‌های لب را بالا می‌کشد و حالت شاداب‌تری به چهره ما می‌دهد.

3. خط خنده

ناحیه خط خنده از دیگر نقاط پراهمیت در لیفت 5 نقطه‌ای‌ست. ناحیه خط خنده از کناره بینی به سمت گوشه‌ی لب کشیده می‌شود. این عضله به مرور زمان و به دلایل مختلفی همچون کاهش وزن، کم‌خوابی، بی‌خوابی و کشش عضله (که عضله جونده بخشی از آن است و به عضله‌ی زیر دور چشم ما متصل است) گود می‌شود. خط خنده‌ی گود، چهره‌ی ما را تکیده و پیر نشان می‌دهد. گودی خط خنده معمولا به دلیل این عوامل ایجاد می‌شود و تشدید می‌یابد:

  • استرس
  • بی‌خوابی
  • افزایش سن
  • سیگار
  • عوامل ژنتیک
  • رأس گونه

4. رأس گونه

ناحیه رأس گونه به عنوان آویز و نگهدارنده خط خنده، خط اشکی و دور چشم عمل می‌کند. پر کردن رأس گونه با فیلر باعث لیفت سایر نواحی صورت می‌شود.

5. دور چشم

تیرگی و گودی دور چشم از مشکلات رایج اکثر خانم‌هاست. تیرگی و گودی این ناحیه با تزریق فیلر مناسب (فیلری که غلظت ساختار مولکولی‌اش مناسب ظرافت پوست دور چشم باشد) اصلاح شدنی‌ست. اصلاح گودی دور چشم هم عمدتا با 1 یا 2 سی‌سی فیلر چشم انجام می‌شود. درمان در 4 جلسه‌ی متوالی به فاصله یک ماه انجام می‌شود و تأثیر چشمگیری در بهبود تیرگی، پر کردن گودی و رفع چروک‌های ریز دارد. البته درمان اصلی چروک‌های کنار چشم و پنجه‌کلاغی‌ها بوتاکس است. تزریق بوتاکس کمک می‌کند عضلاتی که دائم در حال حرکتند و پوست را تحت فشار قرار می‌دهند کمی آزاد شوند.

دکتر لیلا فرد:

بوتاکس گوشه چشم، درمان اصلی اساسی خطوط پنجه کلاغی است.

بنابراین به طور خلاصه، این نقاط یعنی خط اشکی، خط خنده، ماریونت، دور چشم و رأس گونه 5 نقطه‌ی کلیدی هستند که اغلب خانم‌های بالای 35 سال نیازمند تزریق فیلر برای لیفت صورت‌شان در همه یا بخشی از این نواحی هستند. گاهی اوقات به دلیل سن بالاتر، ژن یا مسائل دیگری مانند کاهش وزن، نیازمند تزریق در زیر استخوان گونه، شقیقه و تزریق در ناحیه خط فکی هم هستیم. برای آشنایی با این نقاط توضیه می‌کنیم مطلب لیفت 8 نقطه‌ای را بخوانید.

ماندگاری فیلر هیالورنیک در روش لیفت 5 نقطه‌ای چقدر است؟

در این روش از تزریق فیلرهای هیالورونیک تاپ برند استفاده می‌شود که عمرشان 6 تا 9 ماه است. اما ماندگاری اثرات لیفت، خیلی بیشتر از این‌هاس چون خود این فیلرها باعث کلاژن‌سازی و بهتر شدن قوام پوست در طولانی مدت می‌شوند.

آیا تزریق فیلر 5 نقطه‌ای عوارض دارد؟

فیلرهای مرغوب و تاپ برند، عوارض نادر دارند. احتمال آلرژی، گرانولوما و گلوله شدن، جابه‌جایی و دفرمیتی در اون‌ها نزدیک به صفر است.
به طور کلی تزریق ایمن و طبیعی فیلر و بوتاکس مستلزم وجود 3 عامل اساسی است:

  • انتخاب درست چهره مراجع (همه افراد مناسب تزریق بوتاکس و فیلر نیستند).
  • تکنیک دقیق و ظریف که توسط پزشک حاذق اجرا شود.
  • استفاده از مواد بسیار مرغوب و باکیفیت

شروع اثر فیلر در این روش از چه زمانی است؟

شروع اثر فیلرهای هیالورونیک بین 3 روز تا 3 هفته بعد از تزریق خواهد بود. اثرات لیفت، از روز سوم بعد از تزریق شروع می‌شود و تا 3 هفته بعد از آن کامل خواهد شد.

چه افرادی نمی‌توانند فیلر تزریق کنند؟

گروه‌های زیر منع قطعی تزریق فیلر دارند، افراد دارای:

  • ویتیلیگوپسوریازیس
  • لیکن پلان
  • کلویید
  • سابقه کهیر منتشر و مکرر
  • بیماری‌های خودایمنی مثل لوپوس
  • روماتیسم مفصلی
  • سابقه کنسر و شیمی درمانی

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *