آیا تزریق فیلر چهره را مصنوعی می‌کند؟

حتی اگر تا به حال فیلر تزریق نکرده باشید، قطعا به آن فکر کرده‌اید. فیلر کاربردهای بسیاری در لیفت صورت دارد و می‌تواند چهره‌ی شما را به بهترین شکل خودش برساند. اما آنچه این روزها بیش از هر چیز دیگر موجب تردید افراد برای تزریق فیلر شده است ترس از مصنوعی شدن چهره در اثر تزریق ژل و فیلر است. در این مطلب همراه دکتر لیلا فرد باشید تا با علت این ترس و راهکار مقابله با آن آشنا شوید.

فیلر چه کاربردی دارد؟

فیلر یا هیالورونیک اسید از دو طریق موجب لیفت می‌شود:

  • پر کردن ناحیه گود و فرو افتاده
  • تحریک کلاژن سازی

فیلرهای مرغوب و با کیفیت که در ناحیه مناسب تزریق می‌شوند، به دلیل تحریک کلاژن سازی باعث بهبود قوام پوست، لیفت مختصر و لیفت تدریجی می‌شوند. فیلرها در نواحی مختلف صورت کاربرد دارند. تزریق فیلر در ناحیه‌ی دور چشم موجب بهبود تیرگی و گودی خواهد شد. لیفت گونه و بخش میانی صورت، خط بغض، خط خنده و اطراف لب، خط اشکی، چانه و فک هم با تزریق فیلر امکان‌پذیر است. آنچه در تزریق فیلر اهمیت دارد، علاوه بر مهارت پزشک شما میزان مرغوبیت فیلر تزریق شده است.

اصلاح خط اشکی با فیلر
اصلاح خط اشکی و خط میانی گونه در صورت این مراجع عزیز با فیلر هیالورونیک و به صورت کاملا طبیعی انجام شده

چرا نباید از تزریق فیلر ترسید؟

بسیاری از ما نگران غیرعادی شدن و مصنوعی شدن چهره هستیم و این نگرانی کاملا قابل درک است. اگر فیلر خوب و مرغوب برای ما استفاده شود، تزریق در محل مناسب انجام گیرد و پزشک ما با علم و تجربه کافی این تزریق را انجام دهد، هیچ‌گاه چهره حالت مصنوعی پیدا نمی‌کند.

دکتر لیلا فرد:

به عنوان مثال گونه برجسته و جوان نیازی به برجسته‌سازی ندارد یا تزریق فیلر در لب‌های خوش فرم و برجسته صرفا باعث مصنوعی و عروسکی شدن چهره می‌شود.

تزریق ژل و فیلر

ژل‌ها یا فیلرهای مرغوب که گران‌قیمت هم هستند، اجزای مولکولی بسیار ظریفی دارند که کاملا مشابه هیالورونیک طبیعی بدن ماست. این نوع فیلرها به خوبی زیر پوست فرم می‌گیرند و جزیی از بافت درم می‌شوند. این فیلرها حالت گلوله گلوله پیدا نمی‌کنند و جابه‌جا نمی‌شوند و به تدریج به صورت کاملا یکدست جذب می‌شوند. فیلرهای ارزان قیمت و نامرغوب جدا از بافت باقی می‌مانند و ممکن است گلوله شوند. این فیلرها هنگام جذب، به صورت غیر یکنواخت جذب می‌شوند و حالت اعوجاج و عدم یکدستی در صورت ایجاد می‌کنند.

بنابراین اگر به مهارت پزشک معالج‌تان اعتماد دارید و از مرغوب بودن فیلرهای مصرفی مطمئن هستید، نباید نگران مصنوعی شدن چهره در اثر تزریق فیلر باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *