همه آنچه که باید در مورد لیفت و سلامت صورت با فیلر بدانید

شما هم به دنبال داشتن پوستی جوان و شاداب هستید؟ پس وقت آن است که با اثرات معجزه آسای فیلر هیالورونیک در صورت آشنا شوید. اصلاح خط خنده، گودی و تیرگی دور چشم، گونه، چانه و خط بغض تنها بخشی از اثرات درمانی تزریق فیلر به شمار می‌رود. در ادامه با گفته‌های دکتر لیلا فرد همراه باشید تا با صفر تا صد حقایق علمی تزریق ژل و فیلر آشنا شوید.

فیلر هیالورونیک چیست و چه کاربردی دارد؟

از فیلر به عنوان حجم دهنده و پر کننده‌ی مناطق گود افتاده‌ی صورت مثل دور چشم و خط خنده استفاده می‌شود. اگر برای شما هم سوال پیش آمده که تفاوت فیلر و ژل در چیست، بهتر است بدانید که فیلر، ژل و هیالورونیک اسید همگی اسامی یک ماده هستند. در واقع جنس فیلرها یا ژل‌ها از هیالورونیک اسید است. هیالورونیک‌های خوب، تاپ برند و باکیفیت مثل بلوترو، رستیلین، استایلیج و تئو سی آی، هیالورونیک طبیعی بدن ما هستند، یعنی از یک باکتری بی‌ضرر در آزمایشگاه بالینی تهیه می‌شوند. در واقع، این فیلرها در کارخانه‌های صنعتی ساخته نمی‌شوند و کاملا طبیعی هستند؛ به همین دلیل ظرف 6 تا 9 ماه جذب می‌شوند و هیچ اثری از آن‌ها در بدن باقی نمی‌ماند.

تزریق ژل و فیلر

تزریق فیلر روی پوست چه اثری دارد؟

فیلرهای مرغوب و با کیفیت که با میزان درست، تکنیک علمی و اصولی و در ناحیه مناسب تزریق می‌شوند، به دلیل تحریک کلاژن سازی باعث بهبود قوام پوست، رفع پژمردگی لایه‌ی اپیدرم (لایه سطحی)، افزایش قوام لایه‌ی درم (لایه میانی)، لیفت مختصر و تدریجی می‌شوند. بنابراین اثرات فیلر عبارتند از:

  • تحریک کلاژن سازی
  • بهبود قوام پوست
  • رفع پژمردگی لایه‌ی اپیدرم (لایه سطحی)
  • افزایش قوام لایه‌ی درم (لایه میانی)
  • لیفت صورت

پیش از تزریق فیلر به چه نکاتی توجه کنیم؟

در لیفت با تزریق فیلر بعد از 21 سالگی، توجه به 3 عامل اساسی، بیش از توجه به سن مهم است:

  1. تشخیص حالت و فرم چهره‌های مناسب برای تزریق
  2. انتخاب ناحیه‌ای که واقعا نیازمند اصلاح است
  3. توجه به قوام و میزان افتادگی پوست

فیلرها چگونه موجب لیفت می‌شوند؟

فیلرهای هیالورنیک مرغوب با دو مکانیزم پر کردن ناحیه گود و فروافتاده و تحریک کلاژن سازی باعث لیفت پوست می‌شوند.

فیلرها در اصلاح کدام نواحی صورت تأثیر دارند؟

تزریق فیلر در قسمت‌های مشخص صورت موجب لیفت، حجم‌دهی و لیفت خواهد شد. مناطقی از صورت که تزریق فیلر موجب اصلاح یا لیفت آن‌ها می‌شود عبارتند از:

  • دور چشم
  • گونه و بخش میانی صورت
  • خط بغض
  • خط خنده و اطراف لب
  • چانه (خط فکی و کناره چانه)
  • خط اشکی
  • فک و زاویه فکی
  • شقیقه

یکی از کاربردهای عالی فیلرهای هیالورونیک مرغوب، رفع لاغری صورت است. برای تشخیص نواحی و میزان فیلر مورد نیاز بهتر است حتما معاینه شوید و برنامه زیبایی اختصاصی چهره‌ی خود را دریافت کنید.

فیلر هیالورنیک چه تفاوتی با لیفت هشت نقطه‌ای دارد؟

در لیفت چند نقطه‌ای در نقاط مختلف که طی بررسی و معاینه دقیق هر چهره آن‌ها را انتخاب می‌کنیم، تزریق فیلر هیالورونیک انجام می‌شود و تا حدودی باعث رفع افتادگی و لیفت می‌شود. توجه بفرمایید که این میزان از رفع افتادگی و لیفت، با میزانی که در جراحی لیفت به دست می‌آید متفاوت است.

آیا می‌توان در ناحیه خط اخم فیلر تزریق کرد؟

تزریق فیلر در ناحیه‌ی خط اخم بسیار پر ریسک است، چرا که رگ سوپراتروکلئار که یکی از عروق بسیار مهم برای خون رسانی پیشانی و کره چشم است، در این ناحیه قرار دارد. ورود فیلر به این رگ و بسته شدن آن می‌تواند عوارضی مانند نکروز وسیع بافت پیشانی و حتی کوری به دنبال داشته باشد. اگر تزریق در این ناحیه توسط پزشک بی تجربه یا کم تجربه انجام بگیرد و نوع فیلر هم مرغوب نباشد، متأسفانه احتمال این عوارض بالا می‌رود.

آیا بعد از تزریق چربی، می‌توان فیلر هم تزریق کرد؟

دکتر لیلا فرد: اگر تزریق چربی داشته‌اید، برای تزریق فیلر، حداقل یک سال صبر کنید. این فرصت لازم است تا چربی جا بیفتد.

آیا فیلر در بهبود کک و مک تأثیر دارد؟

اختصاصا خیر، اما چون فیلرهای هیالورونیک باعث شادابی و رفع پژمردگی اپیدرم (لایه رویی پوست) و بهبود کیفیت پوست می‌شوند، کک و مک کمتر به نظر می‌رسد.

آیا فیلر الانسه مرغوب است؟

دکتر لیلا فرد: فیلر الانسه مجوزهای لازم را دارد اما به 3 دلیل مهم و اساسی، من استفاده نمی‌کنم:

  1. ماندگاری طولانی این فیلر (حدود 3-4 سال) باعث می‌شود اگر به هر دلیلی از فرم نهایی راضی نباشید، راه برگشت نداشته باشد.
  2. جنس این فیلر غیرهیالورونیک و پلی کاپرولاکتون است. پس حل کننده هیالاز که هیالورونیک را حل می‌کند، روی آن اثری ندارد. اگرضایعه عروقی و بسته شدن رگ اتفاق بیفتد، هیچ گزینه درمان اورژانس در دسترس ما نیست.
  3. به دلیل جنس غیر هیالورونیک، احتمال گلوله شدن و ایجاد ندول (ضایعه سفت زیرجلدی) وجود دارد که کاملا غیرقابل برگشت است و ماده حل کننده هم ندارد.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by DrLeilaFard|دکترمیرعلیزاده فرد (@drleilafard) on


در واقع فیلرهای مرغوب:

  • گلوله نمی‌شوند
  • جابه جا نمی‌شوند
  • آلرژی و حساسیت ایجاد نمی‌کنند.
  • ضایعه سفت غیرقابل جذب (ندول) ایجاد نمی‌کنند.
  • کلاژن سازی سلول‌های پوست را تحریک می‌کنند. به همین دلیل تدریجا نیاز ما به فیلر کم می‌شود.

آیا تزریق فیلر با کبودی همراه است؟

بعد از تزریق فیلر ممکن است کبودی حدود 7-10 روز باقی بماند. این دوره بسته به متابولیسم بدن شما گاهی بیشتر و گاه کمتر خواهد بود.

در صورت جراحی بینی، چه زمانی برای تزریق فیلر مناسب است؟

در صورتی که جراحی بینی داشته‌اید و قصد تزریق فیلر دارید، بهتر است تا 12 ماه بعد از جراحی بینی صبر کنید.

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک چقدر است؟

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک مرغوب حدود 6 تا 9 ماه و حداکثر یک سال است. باید توجه داشت که ماندگاری کوتاه مدت و نیاز به تمدید یک امتیاز بزرگ و حسن است، نه یک ایراد. فیلرهای با ماندگاری طولانی بسیار خطرناکند و عوارضی مانند گلوله شدن، ندول (ضایعه سفت غیرقابل جذب)، آلرژی، حساسیت، بدفرمی و … ایجاد می‌کند.

دکتر لیلا فرد:

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک مرغوب 6 تا 9 ماه است اما اثرات کلاژن سازی آن‌ها، تا دو سال باقی می‌ماند. در واقع اگر فیلر مرغوب باشد، تدریجا نیاز شما به فیلر کاهش می‌یابد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *