بهترین روش فرم دهی لب با تزریق فیلر

اگر از فرم لب‌هایتان راضی نیستید یا به هر دلیلی دوس دارید لب‌هایی شاداب‌تر داشته باشید، وقت آن است که به تزریق فیلر لب فکر کنید. البته با وجود آنکه تزریق ژل و فیلر راه حل مطلوبی برای فرم دهی لب‌ها محسوب می‌شود، اما نتیجه‌ی خوشایند تنها در صورت استفاده از تکنیک درست و ماده‌ی مرغوب به دست خواهد آمد. پس اگر تصمیم به فرم دهی لب با فیلر دارید اما از نتیجه‌ی آن نگرانید، با گفته‌های دکتر لیلا فرد همراه باشید تا با اصول علمی این روش بیشتر آشنا شوید.

هدف از فرم دهی لب با فیلر چیست؟

فرم دهی لب با فیلر با اهداف مختلف و بر اساس خواست و سلیقه‌ی مراجعان و فرم کلی چهره صورت می‌گیرد. گاهی تزریق فیلر برای حجیم‌تر شدن لب‌های جوان و با هدف افزایش تناسب لب با سایر اجزای صورت انجام می‌شود. گاهی هم هدف از تزریق فیلر لب صرفا لیفت و بازگشت لب به اندازه قبلی خودش است.

دکتر لیلا فرد:
لب هایمان می تواند برجسته تر و زیباتر باشد اما کاملا طبیعی. به شرطی که هم نوع فیلر مرغوب باشد و هم پزشک ما حاذق و باتجربه.

نکته‌ی بسیار مهم در فرم دهی لب با فیلر، رعایت تناسب و حفظ فرم طبیعی لب بدون ایجاد حالت لب اردکی یا لب‌های زیادی برجسته است. ایندکس اول اگر درست اندازه‌گیری و رعایت شود لب حالت اردکی پیدا نمی‌کند و ایندکس دوم نشانه‌ای از جوانی و شادابی لب و تناسب چهره است. آنچه که اهمیت دارد تناسب فرم نهایی با اجزای صورت، اردکی نبودن از نیمرخ و رعایت خواست و سلیقه‌ی مراجع است.

تزریق ژل و فیلر

دکتر لیلا فرد:
من خودم به لحاظ زیبایی شناسی و رعایت تناسب اجزای چهره همیشه تلاشم در جهت استفاده از حجم کمتر فیلر است و لب‌های خیلی برجسته و حجیم را توصیه نمی‌کنم. فرم لب‌های خیلی برجسته در نژادهای آفریقایی و کوکیژین (caucasian) که فک بزرگ و بینی پهن‌تر دارند مناسب است ولی در فرم صورت نژاد ما معمولا زیبا و متناسب با سایر اجزای صورتمان نیست.

تزریق فیلر با هدف لیفت و فرم دهی مجدد

بسیاری از تزریق‌های فیلر در ناحیه لب و اطراف لب با هدف لیفت و فرم دهی دوباره و نه صرفا بزرگتر شدن لب ها انجام می گیرد. این موضوع خصوصا درباره افرادی مصداق دارد که لاغر می شوند یا مشکلات دندان و فک مانند ایمپلنت گذاری و جراحی فک دارند.

دکتر لیلا فرد:
یکی از اهداف فرم دهی لب با فیلر، لیفت، اصلاح فرم لب و برگشت حجم اولیه‌ی لب‌های کسانی است که خیلی لاغر شده‌اند، جراحی فک یا ایمپلنت دندانی داشته‌اند، یا به هر دلیل دیگر مثل مصرف سیگار حجم لب و بافت‌های اطراف آن کم شده است.

برای فرم دهی لب از چه نوع فیلری استفاده می‌شود؟

دکتر لیلا فرد برای فرم دهی لب با فیلر فقط از فیلرهای تاپ برند و مرغوب از جمله فیلر رستیلین استفاده می‌کنند. رسیلین یکی از بهترین فیلرهای دنیا محسوب می‌شود.

آیا فرم دهی لب با فیلر درد دارد؟

درد ناشی از تزریق فیلر لب اغلب با کرم بی حسی املا کاملا قابل تحمل می‌شود. با این وجود برای بعضی مراجعان حساس‌تر، از بی‌حسی دندانپزشکی استفاده می‌شود تا تزریق کاملا بدون درد باشد. ضمن اینکه فیلر رستیلین لیدوکائین دارد و به خوبی درد را کنترل می‌کند.

فرم‌دهی لب‌های باریک با فیلر

در جلسه اول برای لب‌های باریک حداکثر یک سی سی فیلر کفایت می‌کند. بعد از جا افتادن و ایجاد فضای مناسب میزان بیشتری می‌توان تزریق کرد. برای فرم‌دهی بهتر و کامل‌تر لب‌های باریک حتما یک سی سی دیگر به فاصله دو الی 3 هفته بعد نیاز است.

فیلر لب

لیفت لب بالا با فیلر

معمولا وقتی لیفت لب بالا با بوتاکس و فیلر انجام می‌شود، بهتر است همزمان لب پایین را اصلاح نکنید، چرا که ممکن است عدم تناسب برقرار شود. بهتر است 10 روز بعد از تزریق لب بالا، زمانی که ورم لب بالا خوابید و فیلر جا افتاد، لب پایین را اصلاح کنید.

نکاتی در مورد فرم دهی لب با تزریق فیلر

  • گاهی اوقات عدم قرینگی لب‌ها، به فرم حرکت عضلات صورتمان مربوط می‌شود و نباید انتظار داشته باشیم با تزریق فیلر این عدم قرینگی عضلانی رفع شود.
  • هرگز در یک جلسه، بیش از یک سی سی فیلر تزریق نکنید. این کار ریسک تورم روز بعد، کبودی، عدم قرینگی و عوارض خطرناک مثل انسداد عروق را بالا می‌برد.
  • فیلر ارزان قیمت و فیلری که مجوز سازمان غذا و داروی آمریکا را ندارد تزریق نکنید و حتما به برچسب وزارت بهداشت دقت کنید.
  • تورم روز بعد از تزریق کاملا طبیعی است، پس به نحوی برنامه‌ریزی کنید که برای یک تا دو روز اول مهمانی، جلسه کاری مهم و … نداشته باشید. ورزش سنگین روز اول بعد از تزریق ممکن است تورم را بدتر کند اما ورزش سبک ایرادی ندارد.
تزریق فیلر لب
نمونه‌ای از فرم دهی لب با فیلر در مطب دکتر فرد
  • انتظارتان را با واقعیت فرم لب‌هایتان منطبق کنید. لب‌هایی که کوچک، باریک و نازک هستند باید تدریجا و در جلسات متوالی به اندازه و فرم دلخواه شما برسند. در واقع گاهی مجبور هستیم هر جلسه نیم سی‌سی تزریق کنیم و این کار را هر دو یا سه هفته یکبار ادامه دهیم.
  • اگر خط خنده یا ماریونت (خط بغض) شما گود باشد، فرم دهی لب با فیلر نه تنها به زیبایی شما اضافه نمی‌کند بلکه باعث می‌شود گودی آن نواحی بیشتر به چشم بیاید. پس حتما به فکر تزریق فیلر در نواحی اطراف دهان باشید و در این مورد نظر پزشک‌تان را جویا شوید.
  • خطوط عمودی بالای لب که در اثر افزایش سن یا سیگار کشیدن ایجاد می‌شوند را فراموش نکنید. این خطوط را در قدم اول با تزریق بوتاکس پشت لب بالا و در قدم بعدی با فیلر بسیار لطیف و با غلظت پایین پر می‌کنیم.

تزریق ژل لب مدل روسی

تزریق ژل لب با روش روسی این روزها طرفداران بسیاری پیدا کرده و همه مایلند لب‌های‌شان را با این روش تزریق کنند. در عکس سمت راست بدفرمی ناشی از این روش تزریق را می‌بینید که پس از اصلاح و تزریق مجدد به صورت عکس پایین سمت راست درآمده است. عوارض طولانی مدت و بدفرمی ناشی از این فرم تزریق بسیار زیاد هستند. دلایل زیادی برای این عوارض وجود دارند، از جمله:

تزریق فیلر به روش روسی
تزریق فیلر به روش روسی

 

  1. برای ایجاد لب‌هایی با این فرم، از فیلرهای بسیار نامرغوب که آب زیادی به خودشان می‌کشند استفاده می‌شود. فیلرهای مرغوب که تاییدیه سازمان‌های معتبر جهانی را دارند این فرم و حالت را ایجاد نمی‌کنند.
  2. میزان زیاد فیلر و محل نامناسب قرارگیری آن باعث می‌شود که فیلر حرکت کند و بالاتر از ورمیلیون (خط حد فاصل لب صورتی و پوست) قرار بگیرد. فرم پف آلود و بسیار بدفرم لب بالا ناشی از همین اتفاق است. موضوع زمان هم بسیار مهم است. هیچگاه نباید حجم زیاد فیلر (بیش از یک سی سی) در یک جلسه تزریق شود. حداقل 4 هفته فاصله لازم است. زیبایی طبیعی چهره‌ی شما بسیار مهم است. بنابراین عجله نکنید، چون فیلر باید تدریجا و در لایه‌های مختلف لب شما جا بگیرد.
  3. تکنیک روسی تکنیک بسیار ضعیف و غیرعلمی به شمار می‌رود. تکنیک روسی عملا تکنیکی است که سعی می‌شود فرم حجیم، پف آلود و غیرعادی سریعا و در همان جلسه‌ی اول در لب‌ها ایجاد شود.
  4. بعضی فیلرها با وجود اینکه هیالورونیک هستند، مدت طولانی در بافت باقی می‌مانند و جذب نمی‌شوند. فیلرهایی که در این روش استفاده می‌شوند گاهی به مدت طولانی مثلا 17 سال باقی می‌مانند و ایجاد گلوله و دفرمیتی می‌کنند.
  5. متأسفانه به دلیل مسائل مادی و اقتصادی شاهد این هستیم که علی‌رغم نیاز لب به تزریق فیلر یا تزریق میزان بیشتر مراجع هیچگاه پاسخ “نه” نمی‌شنود. مراقب باشید به خاطر مسائل مالی در دام و تله‌ی تزریق نابجا و بی‌دلیل فیلر نیفتید.
  6. تفکر نادرستی وجود دارد مبنی بر اینکه هر چه فیلر غلیظ‌تر باشد، بهتر و مرغوب‌تر است. در حالی که بهترین فیلرهای دنیا، هیالورونیک‌های لطیف و بسیار رقیقی هستند که حالت و بافت حریری شکل، جوان و بسیار طبیعی به لب می‌دهند.

فرم دهی لب با فیلر چه عوارضی دارد؟

اگر نوع فیلری که برای تزریق لب استفاده می‌شود مرغوب و تاپ برند باشد و پزشک شما متبحر و با تجربه، هرگز قربانی تزریق‌های غیرموفق و نتایج نامطلوب نخواهید شد. این موضوع درباره‌ی همه‌ی تزریق‌ها صدق می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *