اسکوم تراپی چه اثری بر روی پوست دارد؟

شادابی پوست، دُرِ گرانبهایی است که همه این روزها به دنبال آن هستند. اگر شما هم به دنبال پوستی جوان و شاداب هستید اما از روش‌های تهاجمی با دوره‌های نقاهت خسته شدید، وقت آن است که با اسکوم تراپی آشنا شوید. در ادامه‌ با دکتر لیلا فرد همراه باشید تا همه‌ی آنچه در مورد اسکوم تراپی باید بدانید را بیاموزید.

اسکوم تراپی چیست؟

اسکوم تراپی (SQOOM Therapy) روشی غیر تهاجمی و بسیار مؤثر در درمان مشکلات پوستی است. از این روش به عنوان درمان پایه‌ای در لیفتینگ پوست استفاده می‌شود. از طرفی این روش نقش بسیار مهمی در تکمیل روش‌های دیگر طب زیبایی مانند تزریق ژل و فیلر و بوتاکس ایفا می‌کند.

فرایند انجام اسکوم تراپی به چه شکل است؟

در اسکوم تراپی از خواص فیزیکی امواج اولتراساوند (مانند سونوگرافی) استفاده می‌شود. این امواج ضمن تحریک فیبروبلاست‌ها، مولکول‌های سرم‌های درمانی را که در حین کار استفاده می‌کنیم به یون تبدیل می‌کند و نفوذ آن‌ها را به لایه‌ی درم (میانی پوست) هزار برابر می‌کند. همین امر موجب تحریک کلاژن سازی در پوست می‌شود.

کاربردهای درمانی اسکوم تراپی

همانطور که گفته شد، در اسکوم تراپی از خواص فیزیکی اولتراساوند (مثل سونوگرافی) استفاده می‌شود. این روش برای درمان پوست خشک، چرب و جوش‌دار، چروک‌های صورت و دور چشم و لک‌های پوست مؤثر است. همچنین مشکلاتی مانند خشکی بیش از حد، روزاسه یا پوست قرمز و مخملی، اسکارهای آکنه و تحریک کلاژن سازی با این روش امکان‌پذیر می‌شود. بنابراین کاربردهای درمانی اسکوم تراپی را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • درمان پوست خشک
  • درمان پوست چرب و جوش‌دار
  • رفع چروک‌های صورت و دور چشم
  • درمان لک‌های پوست
  • درمان روزاسه (پوست قرمز و مخملی)
  • رفع اسکارهای آکنه
  • تحریک کلاژن سازی

جلسات اسکوم تراپی چقدر طول می‌کشد؟

اسکوم تراپی روشی بسیار نوین و موثر در درمان‌های پوستی و زیبایی به شمار می‌رود . این روش کاملا غیر تهاجمی است و هر جلسه‌ی آن حدود 15 تا 20 دقیقه طول می‌کشد.

اسکوم تراپی برای چه کسانی مناسب است؟

اسکوم تراپی به عنوان درمانی غیر تهاجمی برای کسانی مناسب است که به دلایل گوناگون دچار افتادگی و کاهش قوام پوست شده‌اند. برای مثال در کسانی که کاهش وزن داشتند، و دچار افتادگی و کاهش قوام پوست شدند، از این روش به عنوان لیفتینگ می‌توان استفاده کرد. همچنین کسانی که پوست خشک، لک‌های پوستی یا پوست چرب دارند هم از این روش می‌توان برای احیای پوست و درمان آن به صورت کاملا غیرتهاجمی استفاده کرد.

آیا اسکوم تراپی روش درمانی مستقلی است؟

اسکوم تراپی می‌تواند به تنهایی یا در کنار روش‌های دیگر به صورت تکمیلی استفاده شود.

دکتر لیلا فرد:
در حال حاضر از این روش درمانی در مطب استفاده نمی‌کنم.

آیا اسکوم تراپی دوره‌ی نقاهت دارد؟

این روش کاملا غیرتهاجمی، بدون درد و قرمزی است و دوران نقاهت ندارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *