چگونه با میکرودرم ابریژن پوستی جوان و شاداب داشته باشیم؟

چقدر به پاکسازی پوست‌تان اهمیت می‌دهید؟ همانطور که دندان‌های‌تان را هر روز مسواک می‌کنید، پوست شما هم به صورت روزانه باید پاک‌سازی شود. میکرودرم ابریژن همان اکسیری است که برای جوانی و شادابی پوست‌تان به دنبال آن می‌گردید. با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با صفر تا صد این روش پاکسازی از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن پایه و اساس تمام اقدامات طب زیبایی به شمار می‌رود. با استفاده از این روش درمانی، آلودگی‌های سطح پوست، سلول‌های مرده و چربی برداشته می‌شود. سپس با ماسک متناسب با نوع پوست، آب مناسب آن تأمین خواهد شد. بنابراین پوست آماده‌ی اقدامات دیگر و جذب کرم‌های مرطوب‌کننده و ضد آفتاب می‌شود. میکرودرم ابریژن بهترین و مؤثرترین راه برای تأمین آب از دست رفته پوست، رفع چربی بیش از حد و منافذ باز آن به شمار می‌آید. در واقع، میکرودرم ابریژن هم یک روش پاکسازی و پایه‌ای در بهداشت پوست محسوب می‌شود و هم روشی درمانی جهت رفع آکنه، بهبود لک، جمع شدن منافذ باز و رفع خشکی.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) on

اهداف درمانی میکرودرم ابریژن

  • افزایش شادابی و شفافیت پوست
  • بسته نگه داشتن منافذ پوست
  • بهبود جوش‌ها و جای لک
  • پاکسازی پوست و رفع آلودگی‌ها

مراحل میکرودرم ابریژن

مرحله اول: ابتدا صورت بخور داده می‌شود. بعد از بخور که باعث نرم شدن آلودگی‌ها و سلول‌های مرده خواهد شد، با سری اولتراساند دستگاه دیامانت و با کمک امواج مافوق صوت، آلودگی‌های سطحی را برمی‌داریم.

مرحله دوم: سپس با سری الماس و مکش دستگاه، سلول‌های مرده و چربی‌های عمق منافذ را پاک می‌کنیم.

مرحله سوم: در مرحله‌ی بعد با اسکراب مناسب، سطح پوست کاملا تمیز و آماده‌ی گذاشتن ماسک‌ها می‌شود.

مرحله چهارم: روی پوست تمیز که قدرت جذب آبرسان و عوامل جوانساز در آن به 10 برابر رسیده، ماسک اول و دوم را قرار می‌دهیم. این ماسک‌ها، به صورت کاملا تخصصی و به تناسب نوع پوست شما و مشکلات آن انتخاب می‌شود. ماهیت ماسک اول، قابض و جمع‌کننده‌ی آلودگی‌ها و منافذ است و ماسک دوم از قوی‌ترین آبرسان‌ها انتخاب می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
پوست‌های مختلف با مشکلات متفاوت نیازمند ماسک مناسب خودشان هستند و در جلسه ویزیت و معاینه، بعد از تشخیص نوع پوست تصمیم گرفته می‌شود که در هر جلسه میکرودرم چه نوع ماسکی را برای شما باید استفاده شود. در حال حاضر میکرودرم ابریژن را در مطب انجام نمی‌دهم.

میکرودرم ابریژن با چه دستگاهی انجام می‌شود؟

میکرودرم ابریژن با دستگاه‌های مختلفی انجام می‌شود. دستگاه دیامانت یکی از جدیدترین دستگاه‌ها برای رفع آلودگی، سلول‌های مرده و چربی‌های تجمع یافته در پوست به شمار می‌رود. هندپیس بیوتی اسکالپل این دستگاه با امواج اولتراساند، عمق منافذ را پاک می‌کند. هندپیس الماسه با سایش سول‌های مرده آن‌ها را قابل برداشتن می‌کند و با مکش قوی باقی‌مانده آلودگی‌ها برداشته می‌شود.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) on

دکتر لیلا فرد:
دستگاه دیامانت، با 3 مکانیسم متفاوت اولترا ساند، سری کریستال الماس و مکش، پوست را تمیز می‌کند. در واقع با مکانیسم‌های این دستگاه مانند آن است که با 3 دستگاه متفاوت همزمان کار میکرودرم ابریژن انجام می‌شود.

طول دوره‌ی درمانی میکرودرم ابریژن چقدر است؟

هیچ شوینده، پاک کننده و تونری قابلیت پاکسازی پوست از همه‌ی آلودگی‌ها را ندارد. بنابراین ماهی یکبار پاکسازی با روش میکرودرم ابریژن برای پوست لازم است.

اهمیت میکرودرم ابریژن در مراقبت‌های پوستی

سیکل رویش و تولد و زایش لایه‌ی اپیدرم پوست ما هر 28 روز یک بار است. بنابراین سلول‌های مرده‌ای که در این 28 روز روی سطح پوست جمع می‌شوند و در ترکیب با چربی‌های لایه‌های زیرین به سطح می‌رسند، یک لایه‌ی مقاوم به مرطوب‌کننده را تشکیل می‌دهد. این لایه عامل ایجاد خشکی پوست ما محسوب می‌شود. در واقع پوست ما از زیر خشک است، چون عملا هیچ کدام از مرطوب‌کننده‌هایی که در منزل استفاده می‌کنیم جذب نمی‌شود و از طرفی حالت چربی و آلودگی روی پوست مشاهده می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
یکی از آرزوهای همه ما خانم‌ها این است که احتیاج به کرم پودر، آرایش و پوشاندن پوست‌مان نداشته باشیم. این مقدور و میسر است، اگر همه‌ی ما ماهی یکبار میکرودرم ابریژن داشته باشیم، پوست‌مان را تمیز نگه داریم و از محصولات آرایشی چرب استفاده نکنیم. در این صورت همیشه منافذ پوستمان بسته می‌ماند، جوش نمی‌زنیم و لک هم پیدا نمی‌کنیم. وقتی میکرودرم ابریژن انجام می‌دهیم، این آلودگی‌ها جمع می‌شود. با استفاده از ماسک‌های آبرسان، پوست آماده‌ی جذب مرطوب‌کننده‌ها می‌گردد. هیچ شوینده، پاک‌کننده و تونری نمی‌تواند همه‌ی این‌ آلودگی‌ها را برطرف کند. بنابراین ماهی یک بار پاکسازی برای پوست لازم است. میکرودرم ابریژن را به عنوان یک پایه و اساس برای تمام اقدامات زیبایی حفظ کنید و برای خودتان نگه دارید. اگر در کنار درمان‌های خانگی، پاکسازی هم داشته باشید هیچ‌وقت نیاز به کرم پودر پیدا نمی‌کنید.

آیا میکرودرم ابریژن عوارض دارد؟

خیر. این روش درمانی هیچگونه عوارضی ندارد. بعضی مراجعان نگرانند که این روش باعث حساسیت پوست به نور آفتاب می‌شود.

دکتر لیلا فرد:
میکرودرم ابریژن موجب حساسیت پوست به نور آفتاب نمی‌شود، چون فقط آلودگی‌ها برداشته می‌شوند.

میکرودرم ابریژن و مراقبت‌های منزل

همه‌ی ما به مراقبت‌های منزل در کنار روش‌های درمانی نیاز داریم. در روش میکرودرم ابریژن هم نیاز اگر نیاز به مراقبت‌های منزل و کرم‌های مرطوب‌کننده حس شود در جلسه‌ی درمان تجویز خواهد شد.

دکتر لیلا فرد:
کرم‌های گران قیمت که بی‌دلیل هزینه‌ای تحمیل شود و نهایتا جذب به اندازه‌ی کافی هم ندارند. ما کرم‌های گران قیمت را برای کسانی که مشکلات پوستی شدید دارند توصیه می‌کنیم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *