درمان تیرگی دور چشم: تزریق فیلر یا جراحی؟

«خسته به نظر می‌رسی»، شما هم این عبارت را بارها شنیده‌اید؟ تیرگی و گودی دور چشم معمولا باعث می‌شود چهره خسته و حتی مسن‌تر به نظر برسد. اگر شما هم درگیر این مشکل هستید و نمی‌دانید بهترین راه درمان آن چیست، با این مطلب همراه باشید تا با جزییات روش درمانی تیرگی و گودی دور چشم از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

چرا زیر چشم‌هایم کبود و گود افتاده است؟

عوامل مختلفی باعث حضور این مهمانان ناخوانده در اطراف چشمان‌مان می‌شوند. قبل از هر چیز، باید بدانید تیرگی و گودی دور چشم از مشکلات بسیار رایج است و در این مشکل اصلا تنها نیستید. حالا بیایید به سراغ دلایلی برویم که سهم مؤثری در تیرگی زیر چشم و گودی اطراف آن دارند:
«عوامل ژنتیکی» صدرنشین فهرست دلایل بالقوه‌ی تیرگی و گودی دور چشم هستند. از این عامل قدرتمند که بگذریم، به عوامل محیطی همچون استرس، بی‌خوابی، تغذیه و سبک زندگی ناسالم می‌رسیم که به طور کلی تبعات ناخوشایندی برای سلامت پوست و جسم دارند، پس تا آن‌جا که می‌توانید باید از استرس و چرخه‌ی خواب نامنظم دوری کنید. بعد از این‌ها، نوبت می‌رسد به عوامل جسمی مثل کم‌کاری یا پرکاری تیروئید و کم خونی که نقش کلیدی در ایجاد تیرگی و گودی دور چشم ایفا می‌کنند. حالا که متوجه شدید این تیرگی‌ها از کجا آب می‌خورد، وقت آن است که با راه حل درمانی آن آشنا شوید.

چطور می‌توانم این تیرگی و گودی را درمان کنم؟

راهکارهای درمانی مختلفی برای درمان تیرگی و گودی دور چشم به کار گرفته می‌شود، از جمله:

اصلاح تیرگی و گودی دور چشم با فیلر
تأثیرات درمانی شگفت‌انگیز تزریق فیلر

انتخاب هر یک از این روش‌های درمانی به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ از جمله سن، وجود بیماری زمینه‌ای، جنس و ضخامت پوست. بنابراین روش درمانی انتخابی برای هر مراجع متفاوت و منحصربه‌فرد است و نمی‌توان بدون معاینه‌ی حضوری در مورد بهترین و مؤثرترین روش درمان اظهار نظر قطعی کرد.

برای من جراحی مناسب‌تر است یا تزریق فیلر؟

نکته مهم درباره گودی و تیرگی دور چشم و راه‌های درمان آن، تشخیص مورد مناسب برای جراحی یا تزریق فیلر هیالورونیک است. پزشک شما با توجه به چند عامل اساسی، مواردی که نیازمند جراحی هستند را از موارد مناسب برای تزریق فیلر افتراق می‌دهد:

  • سن
  • قوام و خاصیت کشسانی پوست
  • فرم و شکل گودی، پف یا تیرگی و وجود هر یک از این‌ها به تنهایی یا با هم
  • وجود افتادگی در بخش‌هایی مانند رأس گونه و خط اشکی و همچنین پلک بالا

پس از تشخیص و افتراق نوع مشکل دور چشم و این‌که آیا این مشکل با فیلر هیالورونیک قابل درمان است یا نیازمند جراحی پلاستیک، به سراغ قدم بعدی می‌رویم. قدم بعدی بهره بردن از فیلر هیالورونیکِ مرغوبِ بسیار لطیفی است که ساختار مولکولی مناسب دور چشم دارد. تزریق فیلر مرغوب نکته‌ی کلیدی در رسیدن به نتایج عالی در درمان تیرگی و گودی دور چشم به حساب می‌آید.

فرایند درمان تیرگی دور چشم با تزریق فیلر چگونه است؟

همواره در جلسه اول در هر سمت حداکثر 5/0 سی‌سی فیلر تزریق می‌شود. سپس حدود 4-6 هفته فرصت لازم است تا تزریق جا بیفتد و شکل نهایی خود را پیدا کند. پس از ارزیابی مجدد، در صورت نیاز، سی‌سی دوم تزریق خواهد شد.

بهبود گودی زیر چشم
بهبود گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر توسط دکتر لیلا فرد

دکتر لیلا فرد:

پس از تزریق فیلر دور چشم برای مدت 1-2 ماه از غذاهای کم نمک و سرشار از ویتامین استفاده کنید تا مراحل بهبودی و فرایند تکمیل درمان سرعت یابد.

آیا تزریق فیلر دور چشم عوارض دارد؟

اگر پزشک شما تجربه و تبحر کافی برای تشخیص مورد مناسب تزریق، انتخاب فیلر مرغوب و درست و نیز تکنیک علمی و دقیق نداشته باشد، عوارض زیادی پیش می‌آید. از جمله:

  • رد آبی رنگ که به آن Tyndall effect گفته می‌شود.
  • پف آلودگی خصوصا صبح هنگام و بعد از گریه کردن
  • عدم قرینگی، ایجاد گلوله، ناهمواری و اعوجاج

بنابراین برای پیشگیری از ایجاد چنین عارضه‌هایی از معتبر بودن مرکز درمانی که به آن مراجعه می‌کنید، تبحر پزشک معالج‌ و مرغوبیت فیلر هیالورونیک تزریقی اطمینان حاصل کنید. اگر برای‌تان سوال پیش آمده که چطور مرغوبیت فیلر تزریقی را باید تشخیص داد، پیشنهاد می‌کنیم این مطلب را بخوانید.

ماندگاری فیلر هیالورنیک چقدر است؟

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک دور چشم، حدودا 1 سال است اما اثرات ضدتیرگی و چروک آن‌ها به دلیل کلاژن‌سازی، تا 3 سال باقی می‌ماند. دوره درمان همواره طولانی است و باید برای رفع مشکلات دور چشم، صبور باشید.

در مجموع، تزریق فیلر دور چشم جهت رفع مشکلاتی نظیر تیرگی، گودی و چروک، از درمان‌های بسیار ظریف، تخصصی و دقیق در حیطه طب زیبایی به شمار می‌آید و انجام آن مستلزم داشتن مهارت و تجربه بالاست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *