چگونه روزهای قرنطینه را با آرامش بگذرانیم؟

شیوع ویروس کرونا، این روزها اضطراب و نگرانی زیادی را برای تک تک ما ایجاد کرده است. این مهمان ناخوانده زندگی بسیاری از ما را از روند معمول خود خارج کرده و باعث شده تا در خانه‌های خود قرنطینه بمانیم. در ادامه با ما همراه باشید تا با راهکارهای مقابله با اضطراب از زبان دکتر هنریتا فور، مدیر اجرایی سازمان یونیسف آشنا شوید.

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) on


دکتر هنریتا فور مدیر اجرایی سازمان یونیسف، در این ویدئو از راهکارهایی صحبت کرده که برای مقابله با اضطراب ناشی از این روزها به ما کمک زیادی می‌کنند. کارکنان سازمان یونیسف از سراسر دنیا جلسات آنلاینی تشکیل دادند و درباره‌ی بهزیستی و سلامت روان در این روزها صحبت کرده‌اند. بسیاری از ما در این روزها اضطراب، نگرانی، غم، بی‌حوصلگی و تنهایی را تجربه می‌کنیم، بنابراین به راهکارهایی نیاز داریم تا به سلامت از این دوران عبور کنیم. دکتر هنریتا فور برنامه‌ای که تیم مشاوران یونیسف ارائه داده‌اند را این گونه بیان می‌کند:

1. برنامه‌ی مشخص روتین داشته باشید، یا برای خودتان یک برنامه‌ی جدید طراحی کنید

لطفا سر ساعت مشخص بیدار شوید و سر ساعت معین بخوابید. لباس‌های‌تان را مثل زمانی که بیرون می‌رفتید عوض کنید، ورزش کنید، دوش بگیرید، موهای‌تان را آراسته کنید، ظرف‌های‌تان را بشویید و با کودکانتان زمان بگذرانید. در واقع مثل روزهای عادی رفتار کنید.

2. با همکاران، دوستان و فامیلتان به طور منظم در ارتباط باشید

با همکاران، دوستان و آشنایان‌تان از طریق تماس تصویری در ارتباط باشید و درباره‌ی احساسات خودتان و آن‌ها درباره‌ی این روزها صحبت کنید.

3. سرگرمی‌هایی را برای خودتان ترتیب دهید که از آن‌ها لذت می‌برید

کاریوکی کنید، کتاب بخوانید، آشپزی کنید، پازل درست کنید، خیاطی یا بافتنی انجام دهید و/ یا هر مهارت یا سرگرمی جدیدی که می‌تواند به بهبود روحیه‌ی شما در این روزها کمک کند.

4. از تکنیک شناخته شده “روزنه نگرانی‌ها” استفاده کنید

مطابق با تکنیک “روزنه نگرانی‌ها” همه‌ی نگرانی‌های‌تان را بنویسید و به خودتان اجازه دهید در ساعات مشخصی از روز به آن‌ها فکر کنید.

5. از تکنیک‌های بهبود سلامتی و اپلیکیشن‌های مدیتیشن و آرامش ذهن استفاده کنید

  • روزانه 3 مورد از آنچه که به خاطرش شکرگزار هستید را بنویسید.
  • به خاطر داشتن روزهایی بی‌نظیر به خودتان و دیگران تبریک بگویید.
  • فراموش نکنید که بسیاری از داشته‌های ما مانند خانواده، موسیقی، آواز خواندن، مطالعه، خندیدن و امید کنسل نشده‌اند و همچنان از آن ما هستند.
  • مطمئن شوید از همه داشته‌های‌تان لذت می‌برید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *