در انتخاب فیلر و بوتاکس به چه نکاتی دقت کنیم؟

وقتی بحث از اقدامات زیبایی به میان می‌آید، بوتاکس و فیلر از اسامی پر تکراری است که زیاد به گوش‌تان برمی‌خورد. شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بین برندهای مختلف سردرگم شوید و ندانید برای انتخاب فیلر و بوتاکس مرغوب باید به چه نکاتی دقت کرد. اگر شما هم دغدغه‌ی استفاده از محصولات زیبایی مرغوب و با کمترین عارضه را دارید، با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با راز و رمز انتخاب صحیح این محصولات از نگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

فیلر یا ژل؛ مساله این است!

اگر برای شما هم سوال پیش آمده که تفاوت فیلر و ژل در چیست، بهتر است بدانید که فیلر، ژل و هیالورونیک اسید همگی اسامی یک ماده هستند. در واقع فیلرها یا ژل‌ها از جنس هیالورونیک اسید به شمار می‌آیند.

موارد استفاده فیلر و بوتاکس

  • از فیلر به عنوان حجم دهنده و پر کننده‌ی مناطق گود افتاده‌ی صورت مثل دور چشم و خط خنده استفاده می‌شود.
  • از بوتاکس برای باز کردن چروک‌های پیشانی، پنجه کلاغی‌های گوشه‌ی چشم، چروک‌های پشت لب و کاهش تعریق زیر بغل استفاده می‌شود.

انواع فیلرها

فیلرها انواع و اقسام مختلفی دارند، از فیلرهای ارزان و بی‌کیفیت گرفته تا فیلرهای مرغوب و تاپ برند.

دکتر لیلا فرد:
بسیاری از شما عزیزان از تزریق ژل و فیلر (هیالورنیک یا ژل) می‌ترسید و حق هم دارید. دلیلش وجود هیالورونیک‌ها، فیلرها و ژل‌های بسیار بی‌کیفیت در بازار است.

تزریق ژل و فیلر

هیالورونیک‌های خوب، تاپ برند و باکیفیت مثل بلوترو، رستیلین، استایلیج و تئو سی آی، هیالورونیک طبیعی بدن ما هستند. یعنی از یک باکتری بی‌ضرر در آزمایشگاه بالینی تهیه می‌شوند. در واقع، این فیلرها در کارخانه‌های صنعتی ساخته نمی‌شوند و کاملا طبیعی هستند؛ به همین دلیل ظرف 6 الی 9 ماه جذب می‌شوند و هیچ اثری از آن‌ها در بدن باقی نمی‌ماند.

انواع بوتاکس

بوتاکس‌ها انواع مختلفی دارند. بوتاکس دیسپورت ایپسن انگلیس، زئومین آلمان، بوتاکس آلرگان آمریکا سه برندی هستند که تأییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) را دارند.

دکتر لیلا فرد:
انواع بوتاکس هم الان در بازار ما وجود دارد، اخیرا از مراجعانم بوتاکس ایرانی هم شنیدم که اطلاعی در مورد آن ندارم.

بوتاکس‌های چینی با پرچم کانادا، بوتاکس نورونوکس کره که لیبل وزارت بهداشت دارد و جزء بوتاکس‌های باکیفیت محسوب می‌شود و دیسپورت ایپسن انگلیس با لیبل وزارت بهداشت و بسیار با کیفیت از جمله انواع بوتاکس موجود در ایران محسوب می‌شوند.

دکتر لیلا فرد:
من فقط از دیسپورت ایپسن انگلیس استفاده می‌کنم. این بوتاکس سال‌های سال است جواب خودش را در دنیای طب و پزشکی نه فقط در حیطه‌ی پوست و زیبایی بلکه در حیطه‌ی جراحی مغز و اعصاب و اطفال پس داده و از تزریقش خیالمان آسوده است. تاییدیه‌ی سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) هم دارد. یادتان باشد قبل از استفاده از بوتاکس، حتما بروشور و جعبه را از پزشک‌تان بگیرید.

 

 

View this post on Instagram

 

لطفا ورق بزنيد📑 و ده ويديوى توضيحات كامل درباره فيلرها و بوتاكس 💉رو ببينيد. اميدوارم اين توضيحات، براى شما عزيزان مفيد باشه و تونسته باشم، بخشى از نگرانيهاى شما رو رفع كنم تا بتونيد با آرامش و اطمينان خاطر بيشترى براى تزريق فيلر و بوتاكس تصميم بگيريد. اونچه كه قبل از زيبايى چهره 🌞مهمه، آرامش قلب و آسايش روح و روان😌😌 شماست تا بتونيد قدمهاى درست برداريد🚶‍♀️ و براى زيبايى چهره و حفظ جوانى و شادابيتون، تصميمهاى دقيق و به جا🙂👌 بگيريد. آرزوى قلبى من، آرامش و سلامتى💝 شماست

A post shared by Dr.Leila Fard | دكتر ليلا فرد (@drleilafard) on

چگونه فیلر مرغوب را بشناسیم

برای تشخیص فیلر مرغوب باید به نکاتی دقت کنید، از جمله:

  • لیبل وزارت بهداشت: بزرگ‌ترین چیزی که در موقع تزریق باید به آن دقت کنید، لیبل وزارت بهداشت است که باید روی جعبه وجود داشته باشد.
  • باز شدن بسته‌بندی فیلر در حضور شما: دقت داشته باشید که بسته بندی فیلر را حتما جلوی خود شما باز کنند.
  • تحویل گرفتن جعبه و نشان فیلر: حتما جعبه و نشان آن باید به شما تحویل داده شود، چرا که به عنوان پرونده‌ و سوابق پزشکی لازم است آن را حفظ کنید. هر جای دیگر دنیا خواستید تکرار کنید بدانید که از هیالورونیک با کیفیت و خوب استفاده کردید.
  • توجه به نام فیلر: طیف وسیعی از فیلرها با قیمت‌های متفاوت در بازار وجود دارد. یکی از راه‌های شناخت فیلرها لیبل وزارت بهداشت و توجه به نام آن است. رستیلین، استایلیج، بلوترو و تئوسی آی جزء فیلرهای تاپ برند دنیا هستند و حرف اول را در دنیا می‌زنند. علت مرغوبیت این فیلرها در شبیه بودن ساختار مولکولی آن‌ها به ساختار مولکولی هیالورونیک طبیعی بدن ماست. بنابراین وقتی به بدن تزریق می‌شود، جزیی از بافت پوست ما خواهد شد. در واقع فیلر تزریق شده، جدا نمی‌ماند، گلوله نمی‌شود، جابه‌جایی ندارد و باعث آلرژی، حساسیت و عفونت هم نمی‌شود.

دکتر لیلا فرد:
پس از فیلر نترسید، از فیلر نامناسب بترسید. از تزریق فیلر در محل نامناسب بترسید و توسط افراد غیرمتخصص بترسید. فیلرهای خوب که اسامی آن‌ها را عرض کردم، لیبل وزارت بهداشت دارند، ساختار مولکولی آن‌ها کاملا شبیه ساختار مولکولی هیالورونیک طبیعی ماست، و وقتی به بدن وارد می‌شوند مثل آبی که به خاک گلدان می‌دهید و جزیی از خاک آن می‌شود، جزیی از بافت کلاژن بدن ما می‌شوند و به تدریج جذب خواهند شد.

انواع فیلرهای موجود در بازار

  • فیلرهای تاپ برند: هر 1 سی سی حدودا 800-900 هزار تومان
  • فیلرهای با قیمت و کیفیت متوسط: هر 1 سی سی حدودا 300-400 هزار تومان
  • فیلرهای بسیار بی کیفیت: هر 1 سی سی حدودا 100 تا 150 هزار تومان

در صورت عدم رضایت از فیلر تزریق شده چه باید کرد؟

خوشبختانه در سال‌های اخیر این امکان به وجود آمده که اگر به هر دلیلی از تزریق هیالورنیک‌های خوب راضی نبودید، امکان تخلیه‌ی آن وجود داشته باشد. برای این منظور از ماده‌ی هیالاز یا آنزیم حل کننده‌ی هیالورونیک اسید استفاده می‌شود که کاملا ظرف 8 تا 48 ساعت هیالورونیکی که تزریق شده را از بین می‌برد.

دکتر لیلا فرد:
بسیاری از شما عزیزان در مرکز دیگری تزیق کردید و از شکل و فرم آن راضی نیستید. این را بدانید که می‌توانید با تزریق هیالاز، به صورت بسیار ایمن هیالورنیکی را که دوست ندارید از بین ببرید.

سخن نهایی و آخر دکتر لیلا فرد

زیر بار تزریق‌های ارزان قیمت نروید حتی اگر به این قیمت تمام شود که اصلا فیلر یا بوتاکسی تزریق نکنید. بسیار مراقب باشید، چرا که مواد بی کیفیت به جوانی و پوست شما آسیب‌های برگشت ناپذیری می‌رساند. همچنین دقت بفرمایید اگر جایی تزریق می‌کنید به اسم یک برند اکتفا نکنید، بلکه بسته‌بندی دیسپوریت ایپسن انگلیس یا هر بوتاکس دیگری را تحویل بگیرید. همچنین بسته بندی فیلرها را هم به عنوان پرونده پزشکی نزد خود نگه دارید.

2 دیدگاه‌ها در “در انتخاب فیلر و بوتاکس به چه نکاتی دقت کنیم؟

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *