دروغ‌هایی در مورد مدت ماندگاری فیلرهای پوستی

همه بیماران دوست دارند فیلر پوستی آن‌ها برای مدتی طولانی دوام داشته باشد. ما می‌دانیم که هزینه و زمان قابل توجهی در مطب صرف می‌شود و مقداری ناراحتی هنگام تزریق وجود دارد. اما اصطلاحات بازاریابی و انواع مختلف فیلرهای پوستی تنها باعث سردرگمی هر چه بیشتر می‌شوند!
نتیجه نهایی: محتوای شیمیایی فیلر شما و جایی که در صورت یا بدن شما تزریق می‌شود، در مدت زمان ماندگای فیلر پوست شما تفاوت ایجاد می‌کند.

نوع مواد پرکننده

مواد شیمیایی مختلفی وجود دارند که در تزریق فیلر‌ پوستی استفاده می‌شوند. رایج‌ترین ماده شیمیایی در جهان اسید هیالورونیک (HA) است. این یک محصول همه کاره است که می‌توان آن را ذوب کرد و در فرمول‌های مختلف برای نواحی مختلف صورت استفاده کرد.
هیدروکسی اپتیت کلسیم ماده شیمیایی موجود در رادیس است و معمولاً در مناطقی که به ساختار و حمایت بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود. تنها نقطه ضعف آن این است که به راحتی نمی‌توان آن را ذوب کرد.
پلی ال-لاکتیک اسید ماده شیمیایی موجود در Sculptra است و معمولاً در مناطقی که ساختار و پشتیبانی بیشتری نیاز دارند استفاده می‌شود. همچنین نمی توان آن را به راحتی ذوب کرد.
PMMA (پلی متیل متاکریلات) ماده شیمیایی موجود در Bellafill است و می‌تواند در نواحی جای آکنه و همچنین در جاهای دیگر صورت استفاده شود. این ماده نیز به سختی ذوب می‌شود.

چه چیزی بر مدت زمان ماندگاری فیلر‌ها اثرگذار است؟

بین برچسب‌های سازمان غذا و دارو در مورد مدت زمان هر محصول تفاوت وجود دارد. فیلر های HA معمولاً 6 تا 18 ماه و سایر فیلر های پوستی شیمیایی بین 12 تا 60 ماه دوام دارند.
چرا به این صورت است؟ چون بدن شما در نهایت فیلر های پوستی را جذب می کند و HA سریع‌تر از سایر مواد شیمیایی جذب می‌شود. اگر فیلر HA شما دارای اتصال عرضی بیشتری باشد، به سرعت جذب نمی‌شود. هر فیلری که در نواحی‌ای از صورت تزریق شود که حرکت بیشتری دارد (مانند لب‌های شما)، سریع‌تر جذب می‌شود.
حتی اگر برچسب سازمان غذا و دارو به وضوح بیان کند که فیلر شما 12 ماه دوام می‌آورد، اگر در لب‌های شما و نزدیک به نواحی با حرکت بیشتر قرار گیرد، فیلر شما ممکن است فقط 10 یا 11 ماه دوام بیاورد. بر عکس آن هم درست است. اگر همان فیلر در ناحیه‌ای از صورت شما با حرکت کم مانند بینی یا ناحیه پلک پایین قرار گیرد، ممکن است بسیار بیشتر از 12 ماه دوام داشته باشد.
چرا استفاده از ماندگارترین فیلر را در تمام نقاط صورت توصیه نمی‌کنیم؟ خب، فیلرهای پوستی که ماندگاری بیشتری دارند، معمولاً ضخیم‌تر و قوی‌تر هستند و حمایت بیشتری دارند. این قضیه برای نواحی گونه، خط فک یا بینی فوق‌العاده است اما به هیچ وجه برای نواحی لب یا پلک پایین خوب نیست. انتخاب صحیح فیلر پوستی این اطمینان را ایجاد می‌کند که پس از تزریق، قادر به مشاهده یا احساس فیلر نباشید.
اگر فیلری نرم وجود داشته باشد که نتوانید آن را احساس کنید، حمایت ساختاری بسیار زیادی داشته باشد، و برای همیشه دوام بیاورد، عالی خواهد شد. اما متاسفانه هنوز چنین محصولی وجود ندارد!

حرکت دشمن فیلر است

حرکات صورت دشمن دوام و ماندگاری فیلرهای پوستی است! هر کس متفاوت از دیگری است، بنابراین سرعت جذب فیلر پوستی بستگی به بدن شما، و همچنین نوع فیلر مورد استفاده، و محل قرارگیری آن دارد.
بنابراین، هر فیلر پوستی که روی لب‌ها یا اطراف دهان شما قرار ‌گیرد، با فیلر پوستی مشابهی که در ناحیه‌ای از صورت شما با حرکت کمتر قرار ‌گیرد (مانند ناحیه گونه یا بینی)، به یک اندازه دوام نخواهد داشت. حتی اگر یک فیلر پوستی با برچسب سازمان غذا و دارو نشان دهد که 12 ماه دوام دارد، اگر در ناحیه پر حرکتی قرار داده شود، کمی کمتر از 12 ماه دوام خواهد داشت.

نتیجه گیری

اگرچه فیلرهایی مانند فیلر گونه، فیلر لب، فیلر چشم و… توسط سازمان غذا و دارو تنظیم مقررات می‌شوند، اما نوع فیلر پوستی، جایی که در صورت‌تان قرار می‌گیرند، و متابولیسم شما بر مدت زمان ماندگاری نتایج تأثیرگذار است.
لطفاً سوالات و نظرات خود را در قسمت زیر بنویسید و این مقاله را با دیگران به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید ما را در رسانه‌های اجتماعی که در زیر آمده است دنبال کنید!

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *