همه چیز درباره فیلر دور چشم

در آیینه که خودتان را نگاه می‌کنید ناگهان می‌بینید که دور چشمان‌تان به شدیت پف کرده یا خیلی گود شده، وقتی این پف یا گودی چشم در چهره شما مداوم می‌شود، احتمالا به درمان فکر می‌کنید، ممکن است سراغ جراحی یا انواع قرص بروید یا با توصل به لوازم آرایشی بخواهید آن را بهبود دهید، اما باید به شما بگوییم که بهتر است به صورت علمی و اصولی دنبال رفع پف و گودی دور چشم‌تان باشید. به همین دلیل دکتر لیلا فرد توضیحات خوب و علمی‌ای در این باره می‌دهند، با ما همراه باشید.

بهبود گودی، چروک و تیرگی دور چشم با تزریق هیالورونیک

درباره رفع تیرگی و گودی دور چشم، سوالات مهم و بسیار زیادی وجود دارد که در متن زیر به آنها پاسخ می‌دهیم.
نکته مهم درباره گودی و تیرگی دور چشم و راه‌های درمان آن تشخیص مورد مناسب برای جراحی یا تزریق فیلر هیالورونیک است. پزشک شما با توجه به چند عامل اساسی، مواردی که نیازمند جراحی هستند را از موارد مناسب برای تزریق فیلر، افتراق می‍دهد:

  1. سن
  2. قوام و خاصیت کشسانی پوست
  3. فرم و شکل گودی، پف یا تیرگی و وجود هریک از اینها به تنهایی یا باهم
  4.  وجود افتادگی در بخش‌هایی مانند راس گونه و خط اشکی و همچنین پلک بالا
قبل و بعد اصلاح گودی و تیرگی دور چشم
اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک توسط دکتر فرد

پس از تشخیص و افتراق نوع مشکل دور چشم و اینکه آیا این مشکل با فیلر هیالورونیک قابل درمان است یا نیازمند جراحی پلاستیک است، قدم بعدی یعنی بهره بردن از فیلر هیالورونیک مرغوب و بسیار لطیف که ساختار مولکولی مناسب دور چشم دارد.
نکته کلیدی در رسیدن به نتایج عالی است. نوع فیلر دور چشم و خواص آن توسط پزشک حاذق و باتجربه شما، مشخص می‌شود. تعداد فیلرهای مناسب برای رفع تیرگی و گودی دور چشم، بیشتر از 2 یا 3 برند شناخته شده نیستند.
اگر پزشک شما تجربه و تبحر کافی برای تشخیص مورد مناسب تزریق، انتخاب فیلر مرغوب و درست و نیز تکنیک علمی و دقیق نداشته باشد، عوارضی زیادی پیش می‌آید. از جمله:

  • رد آبی رنگ که به آن Tyndall Effect گفته می‌شود
  • پف آلودگی خصوصا صبح هنگام و بعد از گریه کردن
  • عدم قرینگی، ایجاد گلوله و ناهمواری
قبل و بعد اصلاح گودی و تیرگی دور چشم
اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک توسط دکتر فرد از روبرو

انواع پف چشم

2 نوع پف زیر چشم وجود دارد:

  1. پف واقعی که نیازمند درمان توسط همکار متخصص جراح پلاستیک چشم است.
  2. پف غیر واقعی که در اثر تحلیل بافت‌های اطراف به صورت برجستگی دیده می‌شود و درمان آن، در موارد مناسب، تزریق فیلر هیالورونیک مرغوب با تکنیک ویژه است. افتراق این نوع از هم، با معاینه دقیق انجام می‌شود.

اصلاح گودی و پف غیر واقعی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک

یکی از موارد بسیار سخت و پیچیده در مشکلات دور چشم زمانی است که پف غیر واقعی (که با معاینه از نوع واقعی افتراق داده می‌شود) همراه گودی در یک زمینه پوست نازک و شکننده وجود داشته باشد.

در این مراجع بسیار زیبا و عزیز، با تلفیق ۳ تکنیک متفاوت و خاص، علاوه بر درمان گودی، تیرگی نیز بلافاصله پس از تزریق بسیار بهتر شده است. این ۳ تکنیک عبارتند از:

  1. استفاده از کانولا در زیر جلد
  2. استفاده از کانولا در زیر لایه چربی
  3. استفاده از سوزن زیر عضله و روی استخوان

این درمان باعث شادابی، رفع خستگی و بهبود ظاهر کل چهره فرد می‌شود. زیرا پف اطراف چشم، همواره ما را خسته نشان می‌دهد. ماندگاری فیلرهای هیالورونیک دور چشم معمولا بیش از ۱ سال است.

قبل و بعد اصلاح گودی و تیرگی دور چشم
اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک توسط دکتر فرد

نکته حائز اهمیت درباره فیلرهای هیالورونیک مرغوب این است که در طی زمان، به دلیل تحریک کلاژن سازی باعث بهبود قوام پوست می‌شوند. به همین خاطر است که ناحیه دور چشم یکی از مراجعانم که به مدت 2 سال به دلیل بارداری و شیردهی قادر به تزریق فیلر نبودند، علیرغم استرس‌های ناشی از بارداری، شیردهی و احتمالا کم‌خوابی‌های معمول در این دوران و نیز کاهش وزن حدود ۱۵ کیلوگرم پس از بارداری، نه تنها شرایط دور چشم بدتر نشده است، بلکه به طور اعجاب‌آوری هم به لحاظ تیرگی و هم گودی بهتر شده است.

نکته‌هایی که باید درباره هیالورونیک‌ها بدانید

  • ماندگاری فیلرهای هیالورونیک دور چشم، حدود ۱ سال است اما اثرات لیفت و ضد تیرگی و چروک آنها، به دلیل کلاژن سازی، تا ۳ سال باقی می‌ماند.
  • دوره درمان همواره طولانی است و باید برای رفع مشکلات دور چشم، صبور باشید.
  • همواره در جلسه اول در هر سمت، حداکثر ۵/. سی سی فیلر تزریق می‌شود و حدود ۶-۴ هفته بعد، پس از ارزیابی مجدد، در صورت نیاز، سی سی دوم تزریق می‌شود.
  • پس از تزریق فیلر دور چشم برای مدت 1 تا 2 ماه از غذاهای کم نمک و سرشار از ویتامین استفاده کنید تا مراحل بهبودی و فرآیند تکمیل درمان، سرعت یابد.
  • در مجموع، تزریق فیلر دور چشم جهت رفع مشکلاتی نظیر تیرگی، گودی و چروک، از درمان‌های بسیار ظریف، تخصصی و دقیق در حیطه طب زیبایی به شمار می‌آید و انجام آن مستلزم داشتن مهارت و تجربه بالا است.

دکتر لیلا فرد:
“برای تکمیل درمان و بهبود بیشتر تیرگی و نیز افزایش قوام پوست و رفع چروک‌های ریز، من همواره درمان‌های مکمل مانند مزونیدلینگ را نیز توصیه می‌کنم.”

نهایت ماندگاری این نوع فیلر چقدر است؟

ماندگاری این نوع فیلر در دور چشم 12 تا 24 ماه است و 9 تا 12 ماه هم در سایر بخش‌های صورت ماندگاری دارد، اما با 2 تا 3 مرتبه تکرار نیمه دائم می‌شوند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *