اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک

آیا تنها راه رفع تیرگی و گودی دور چشم، تزریق فیلر است؟ شاید ندانید که چند روش مختلف برای درمان تیرگی و گودی دور چشم وجود دارد، در این مطلب دکتر لیلا فرد به سوالات شما درباره این موضوع پاسخ می‌دهد.

پیشتر گفته‌ایم که مهم‌ترین نکته برای درمان تیرگی و گودی دور چشم، تشخیص درست روش درمان است، با معاینه مشخص می‌شود جراحی لازم است یا تزریق هیالورونیک این مورد را رفع می‌کند. درواقع این پزشک شماست که می‌تواند با تکیه بر این عوامل اصلی مشخص کند که کدام موارد نیاز به جراحی دارند و کدام بهتر است فیلر تزریق کنند:

  • سن
  • قوام و خاصیت کشسانی پوست
  • فرم و شکل گودی، پف یا تیرگی و وجود هریک از اینها به تنهایی یا باهم
  • وجود افتادگی در بخش‌هایی مانند راس گونه و خط اشکی و همچنین پلک بالا

وقتی پزشک‌تان به دقت پوست شما را معاینه کرد و تشخیص نهایی این شد که بدون جراحی رفع می‌شود، مرحله بعدی هیالورونیکی‌است که باید تزریق شود. دقت کنید که هیالورونیک باید از نوع مرغوب و بسیار لطیف باشد که ساختار مولکولی مناسب دور چشم را داراست، شرط اساسی برای رسیدن به بهترین نتیجه همین استفاده از فیلر مرغوب است که پزشک‌تان تشخیص می‌دهد. البته لازم است بدانید بیش از 2 یا 3 برند شناخته شده هستند که جزو هیالورونیک‌های با کیفیت به حساب می‌آیند.

اگر پزشک شما تجربه و تبحر کافی برای تشخیص مورد مناسب تزریق، انتخاب فیلر مرغوب و درست و نیز تکنیک علمی و دقیق نداشته باشد، بعد از تزریق با عوارض آن باید دست و پنجه نرم ‌کنید، این عوارض عبارتند از:

  • رد آبی رنگ که به آن Tyndall Effect گفته میشود.
  • پف آلودگی خصوصا صبح هنگام و بعد از گریه کردن
  • عدم قرینگی، ایجاد گلوله، ناهمواری و اعوجاج

فیلر هیالورونیک چقدر ماندگاری دارد؟

فیلرهای هیالورونیک دور چشم معمولا یک سال ماندگاری دارند، اما اثرات ضد تیرگی و چروک آنها، به دلیل کلاژن سازی، تا ۳ سال باقی می‌ماند. البته باید توجه داشته باشید دوره درمان همواره طولانی است و باید برای رفع مشکلات دور چشم، صبور باشید. همواره در جلسه اول در هر سمت، حداکثر ۵/. سی سی فیلر تزریق می‌شود و حدود ۶-۴ هفته بعد، پس از ارزیابی مجدد، در صورت نیاز، سی سی دوم تزریق می‌شود. پس از تزریق فیلر دور چشم برای مدت ۲-۱ ماه از غذاهای کم نمک و سرشار از ویتامین استفاده کنید تا مراحل بهبودی و فرآیند تکمیل درمان، سرعت یابد.
در مجموع، تزریق فیلر دور چشم جهت رفع مشکلاتی نظیر تیرگی، گودی و چروک، جزو درمانهای بسیار ظریف، تخصصی و دقیق در حیطه طب زیبایی به شمار می‌آید و انجام آن مستلزم داشتن مهارت و تجربه بالاست.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *