گودی و تیرگی دور چشم چطور تشخیص داده می‌شود و بهبود می‌یابد؟

چطور بفهمیم تیرگی دور چشم یا گودی زیر چشم قابل درمان است یا نه؟ آیا به کلی می‌توان این تیرگی و گودی را رفع کرد؟ با ما همراه باشید تا در ادامه، با توضیحات دکتر لیلا فرد هر چه لازم است درباره تیرگی و گودی دور چشم بدانیم.

عکس قبل و بعد تزریق فیلر چشم
اصلاح گودی و تیرگی دور چشم با تزریق فیلر هیالورونیک

فرقی ندارد چند ساله هستید، ممکن است به علت بی‌خوابی، استرس، کشیدن سیگار، لاغری، کمبود آهن یا حتی ژنتیکی دور چشم شما گود و زیر چشم‌تان تیره باشد. بسیاری بدون هیچ‌گونه دانشی سراغ راه‌کارها می‌روند، برای مثال بعضی بدون تشخیص علت، سراغ تزریق فیلر می‌روند، در حالی‌که در اولین قدم مهم است که علت اصلی مشکل به درستی تشخیص داده شود، راه‌های زیادی برای درمان این مورد وجود دارد که همه علمی هستند، اما بهترین راه یک معاینه کامل و دقیق است که بتوانید بهترین نتیجه را بگیرید و کم‌ترین وقت و انرژی را صرف کنید.

دکتر لیلا فرد:
در قدم اول، شرح حال پزشکی شما می‌تواند راهگشا باشد. به همین دلیل من همواره بر اخذ دقیق شرح حال در جلسه ویزیت و معاینه تأکید دارم و زمان مناسبی را برای آن صرف می‌کنم. منبع این شرح حال دقیق هم خود شما هستید و با تکمیل پرونده، قدم اساسی و مهمی را در مسیر درمانتان برمیدارید.
پس از آن معاینه دقیق با دست و نه صرفا از طریق یک عکس یا ویدیوی ارسالی مسیر تشخیص و درمان علمی را هموارتر می‌کند.

بهتر است برای اینکار، نزد پزشکی بروید که با حوصله و دقت بالا پوست شما را معاینه و پرونده پزشکی شما را بررسی می‌کند. از این طریق پزشک می‌تواند دلیل اصلی گودی و تیرگی زیر چشم را تشخیص دهد و بهترین راه درمان را ارائه کند.

تصویر قبل و بعد تزریق فیلر
در تزریق فیلر دور چشم، محل ورود کانولا، روی گونه است. بنابراین کبودی و تورم پوست دور چشم وجود نخواهد داشت.

معاینه با دست چطور انجام می‌شود؟

در جلسه‌ی ویزیت، پزشک پوست شما را با دست لمس می‌کند و در این معاینه با دست، عوامل مختلفی بررسی می‌شوند، برخی از آن‌ها عبارتند از:

  • ضخامت پوست
  • سن کلاژن پوست (معمولا با سن شناسنامه‌ای متفاوت است)
  • میزان گردش خون زیر جلدی
  • تعداد و ضخامت عروق ناحیه
  • شکل گودی (که حلزونی و مارپیچی باشد یا ساده)
  • وجود همزمان پف واقعی یا غیر واقعی با گودی و تیرگی
  • افتادگی گونه، خط اشکی و میانه گونه (که مشکلات دور چشم را تشدید می‌کنند)
  • و …

گودی و تیرگی چطور درمان می‌شود؟

پس از انجام دقیق معاینه، پزشک تشخیص می‌دهد که چطور می‌توان این موارد را درمان کرد. به‌طور کلی درمان‌ها به ۳ گروه اساسی تقسیم می‌شود:

در گروه اول، مشکلاتی از قبیل پف واقعی در ناحیه پری اربیتال (دور چشم و حدقه) وجود دارد، در این گروه درمان باید مراجع برای مشورت جراحی، به همکار جراح پلاستیک چشم ارجاع شوند.

گروه دوم، قابلیت درمان غیرجراحی دارند، بنابراین می‌توان با تزریق فیلر هیالورونیک که با تکنیک ویژه و تخصصی انجام می‌شود، گودی و تیرگی را در مقطع فعلی درمان کرد.

گروه سوم، گروهی هستند که می‌توانند با تزریق فیلر هیالورونیک به درمان نسبی دست پیدا کنند، یا در موارد خاص بوتاکس کنند.

باتوجه به توضیحات ارائه شده، انتظارات‌مان نباید مانند عکس‌های قبل و بعد باشد، چراکه باتوجه به عوامل مختلف، نتایج متفاوت خواهد بود، گاهی نتایج عالی است و گاهی نیاز است درمان‌های مکمل انجام شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *