قبل و بعد از تزریق فیلر این اقدامات را انجام ندهید

پیر و جوان نمی‌شناسد، هرکسی این روزها به دنبال صورتی جوان و شاداب است. با تزریق فیلر می‌توان به این «آرزوی جاودانگی» جامه‌ی عمل پوشاند، اما آیا همه چیز با تزریق ژل و فیلر تمام می‌شود؟ اگر شما هم قصد دارید فیلر را مهمان صورتتان کنید، در ادامه با گفته‌های دکتر لیلا فرد همراه باشید تا دید درستی از اقدامات قبل و بعد از تزریق فیلر به دست بیاورید.

تزریق فیلر چه کمکی به زیبایی صورت می‌کند؟

جلوی هر چیز را بتوان گرفت، افزایش سن را نمی‌شود کاری کرد. بالا رفتن این عدد طلایی نسبت خوشایندی با زیبایی‌های صورت ندارد و به‌تدریج ردپای افتادگی‌ها و گودی‌های مختلف در چهره پیدا می‌شود. البته فقط بالارفتن سن نیست که این ردپاها را در صورت برجای می‌گذارد، بلکه رژیم‌های مختلف، لاغری ناگهانی، کم‌خوابی، بی‌خوابی، استرس، تغذیه‌ی نامناسب و سبک زندگی ناسالم هم می‌تواند این افتادگی و گودی‌ها را ایجاد و تشدید کند. البته خبر خوب آن است که اگر به‌موقع برای اصلاح و رفع این رد پاها اقدام کنیم، نتایج مطلوبی خواهیم گرفت و چهره‌ای با زیبایی طبیعی خواهیم داشت؛ چهره‌ای که می‌توانیم حتی از پیری‌اش لذت ببریم. فیلر چه کمکی به این زیبایی طبیعی می‌کند؟

فیلر restylane
فیلر restylane یکی از فیلرهای مرغوب و تاپ‌برند است

همانطور که از نام فیلر (Filler) مشخص است، این ماده خاصیت پرکنندگی و گاهی حجم‌دهندگی دارد. شاید فیلر را با اسامی دیگری همچون ژل یا هیالورونیک اسید هم شنیده باشید، اما هر 3 این اسامی، در واقع نام مشترک یک ماده‌ هستند که این روزها کاربرد زیادی در طب زیبایی پیدا کرده‌اند. فیلر یا هیالورونیک اسید، انواع مختلفی دارد، اما آنچه شما را به نتیجه‌ی مطلوب می‌رساند، استفاده از فیلرهای تاپ‌برند و مرغوبی مانند استایلیج (stylage)، رستیلین (restylane)، ژوویدرم (juvederm) و بلوترو (belotero) است. اگر دوست دارید در مورد فیلرها بیشتر بدانید،خواندن مطلب انواع فیلر را به شما توصیه می‌کنیم.

فیلر چه کاربردی دارد؟

فیلرهای تاپ‌برند و مرغوب با ساختاری بسیار مشابه ساختار مولکولی پوست ما، موجب احیا و بازسازی کلاژن و الاستین از دست رفته‌ی پوست می‌شوند. همین خاصیت موجب لیفت صورت و در بعضی موارد پرشدن نواحی گودافتاده می‌شود. از فیلر برای اصلاح گودی دور چشم، بهبود تیرگی آن، اصلاح خط خنده، خط بغض، خط اشکی، ناحیه گونه، خط فکی، دو طرف چانه، چانه، خط میانی گونه و خوش‌فرم شدن لب‌ها استفاده می‌شود. تأثیرات شگفت‌انگیز تزریق فیلر را در چهره‌ی این مراجع عزیز و تغییراتی که داشته‌اند، می‌توانید مشاهده کنید:

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard on

چه اقداماتی را نباید قبل از تزریق فیلر انجام داد؟

حالا که در مورد تزریق فیلر صحبت کردیم، بیاید ببینیم قبل از تزریق آن، چه مراقبت‌هایی باید انجام داد:

  • از 3 روز قبل داروهایی مانند ژلوفن، مفنامیک اسید، مولتی ویتامین، آسپرین و ترکیبات حاوی ویتامین k مصرف نکنید.
  • از 2 روز قبل، سبزیجات کمتری مصرف کنید.
  • در صورتی که سیگاری هستید، مصرف سیگار را در روزهای قبل از تزریق کمتر کنید.
  • رعایت موارد فوق، احتمال کبودی را کاهش می‌دهد.

چه اقداماتی را نباید پس از تزریق فیلر انجام دهیم؟

این مراقبت‌ها تنها به قبل از تزریق فیلر محدود نمی‌شود و بعد از تزریق فیلر هم باید حسابی مراقب باشید، اما چگونه؟

  • تا 2 روز پس از تزریق فیلر، داروهایی مانند ژلوفن، مفنامیک اسید، مولتی ویتامین، آسپرین و ترکیبات حاوی ویتامین k مصرف نکنید.
  • ناحیه تزریق را تا یک هفته ماساژ ندهید.
  • تا یک هفته استخر نروید.
  • تا 1 روز بعد از تزریق فیلر دوش نگیرید و کرم‌های معمول و روتین را به ناحیه تزریق نزنید.
  • تا 1 روز بعد، از مواد آرایشی استفاده نکنید.

آیا تزریق فیلر چهره را مصنوعی می‌کند؟

تزریق فیلر اگر با استفاده از مواد مرغوب و مهارت پزشک متخصص صورت بگیرد، حالت طبیعی چهره را حفظ خواهد کرد. اما برای داشتن چهره‌ای جوان و در عین حال طبیعی، همیشه به نکات زیر توجه داشته باشید:

1. به دنبال تجربه و مهارت باشید، نه میزان فیلر

آنچه که طبیعی ماندن چهره شما، پس از اقدامات طب زیبایی را تضمین می‌کند، مهارت و تجربه پزشک شماست و نه میزان فیلر تزریق شده در صورتتان.
دکتر لیلا فرد: تزریق 10 سرنگ فیلر مرغوب توسط یک پزشک حاذق، چهره‌ای 10-15 سال جوان‌تر و طبیعی را به شما هدیه می‌دهد.

2. زیبایی‌تان را فدای فیلرهای نامرغوب نکنید

تزریق یک سی‌سی فیلر نامرغوب توسط فردی بی‌تجربه می‌تواند حالت چهره شما را کاملا مصنوعی یا حتی بدفرم کند. لب‌های عجیب‌وغریب، گونه‌های زیادی برجسته و دور چشم‌های پف‌کرده تنها بخشی از این حالت‌های مصنوعی‌ست که متأسفانه کم هم نیستند.

3. تجربه و مهارت پزشک را جدی بگیرید

تجربه و مهارت پزشک یعنی:

  • دید زیبایی‌شناسی درست داشته باشد.
  • افراد مناسب برای تزریق فیلر را از افرادی که چهره‌شان نیازمند اقداماتی مانند جراحی لیفت است، تفکیک کند. (ممکن است برای بعضی افراد، تزریق فیلر نه تنها مناسب نباشد، بلکه چهره را پف‌آلود و افتاده‌تر کند).
  • نواحی مورد نیاز تزریق را به درستی تشخیص دهد.
  • اولویت‌بندی درستی برای تزریق فیلر ارائه دهد.

دکتر لیلا فرد:

در یک کلام، پزشک باتجربه و ماهر، پس از معاینه دقیق صورت شما، یک برنامه زیبایی اختصاصی دقیق و اولویت‌بندی شده به شما ارائه می‌دهد.

ماندگاری فیلرهای مرغوب هیالورونیک چقدر است؟

حال که با فیلرها، کاربرد آن و مراقبت‌های قبل و بعد از آن آشنا شدید، وقت آن است بدانید این «معجزه جوانی» چقدر ماندگاری دارد. تأثیر فیلرهای هیالورونیک مرغوب، طی 1-2 هفته کاملا مشخص می‌شود و 6-9 ماه هم ماندگاری دارد. البته اثرات فیلر (تحریک کلاژن‌سازی) آن تا 3 سال هم قابلیت ماندگاری دارد. در واقع، به‌تدریج نیاز شما به تزریق فیلر کم می‌شود و اثرات پرکنندگی و لیفت آن‌ها، ماندگارتر می‌شود.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *