با انواع فیلر آشنا شوید

اگر به سلامت پوست خود اهمیت می‌دهید و داشتن چهره‌ای جوان و شاداب برای‌تان اولویت دارد، حتما با فیلر آشنا هستید. تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت اثرات شگفت‌انگیزی در شادابی چهره دارد، اما این اثرات به شناخت درست فیلرها و نحوه‌ی استفاده از آن‌ها هم بستگی دارد. در این مطلب دکتر لیلا فرد ما را با انواع فیلر و کاربرد آن‌ها آشنا خواهند کرد.

فیلرها چه کاربردی دارند؟

تزریق فیلر در نواحی که بافت کلاژن و الاستین پوست از دست رفته است، یکی از اقدامات اساسی و مهم در سلامتی به شمار می‌آید. تزریق فیلر در نواحی مختلف صورت اثرات درمانی چشمگیری دارد. بنابراین فیلرها کاربردهای مختلفی دارند، از جمله:

تزریق ژل و فیلر

اسامی انواع فیلرهای موجود در بازار

جالب است بدانید که فیلر، ژل یا هیالورونیک اسید همه نام یک ماده هستند، در واقع فیلرها یا ژل‌ها از جنس هیالورونیک اسید به شمار می‌آیند. در یک دسته‌بندی کلی، هیالورونیک اسیدها به دو دسته تقسیم می‌شوند:

فیلر
فیلرها انواع مختلفی دارند
  • Filler (حجم دهنده): فیلرها شامل restylane، belotero، juvederm و stylage می‌شود.
  • Non-filler (حجم نمی‌دهد) : این دسته شامل پروفایلو (Profhilo) و skin booster می‌شود. پروفایلو حجم نمی‌دهد و بهبوددهنده صورت (skin booster) هم به عنوان تغذیه کننده پوست کاربرد دارد. بهبوددهنده‌های صورت شامل restylane-vital ( در ایران موجود نیست) و stylage.hydro (در ایران موجود است) می‌شوند.

فیلر Stylage Hydro چه کاربردی دارد؟

استایلیج هایدرو از خانواده هیالورونیک‌های تزریقی و لیفت غیرحجم‌دهنده است که مانند رستیلین ویتال و بلوترو هایدرو، باعث آبرسانی عمقی، تحریک کلاژن‌سازی و شادابی پوست می‌شود. هیالورونیک‌های خالص و تغلیظ شده تزریقی مانند استایلیج هایدرو و بلوترو هایدرو، از بهترین و معتبرترین برندهای لیفت غیرحجم‌دهنده در دنیا به شمار می‌روند و ماهی یکبار برای سه یا چهار جلسه متوالی (بسته به سن و شرایط پوست) به صورت پراکنده در نواحی مختلف صورت تزریق می‌شوند و در همان روز اول تا دوم اثرات درمانی قابل مشاهده است. این اثرات در صورت تکرار دوره برای سه تا چهار جلسه یک سال ماندگاری دارند، ضمنا عمر فیلرهای تزریق شده را به دلیل کلاژن سازی خود پوست افزایش می‌دهند.

فیلر Stylage Hydro
فیلر Stylage Hydro

چرا این تأثیرات مهم هستند و در طب زیبایی ارزشمند و تأثیرگذار به حساب می‌آیند؟ چون در بعضی شرایط، چهره ما علاوه بر حجم‌دهی و پر کردن نواحی گود افتاده و چروک‌ها، مثل پر کردن خط خنده یا دور چشم با فیلر یا همان هیالورونیک حجم‌دهنده، نیازمند بازسازی بافتی و آبرسانی کلی و عمقی، بدون حجم‌دهی‌ است.

دکتر لیلا فرد:

همه ما از 25 سالگی به بعد، تدریجا آب لایه میانی پوست یا همان درم را از دست می‌دهیم. گاهی استرس، آفتاب، چاقی و لاغری زیاد و عدم تغدیه مناسب هم در این میان تأثیر مضاعف دارند. کلاژن‌سازی پوست هم با افزایش سن کاهش پیدا می‌کند و فیبروبلاست‌ها که سلول‌های جوان کننده پوست هستند، با افزایش سن، کم‌کم به خواب می‌روند.

در انجمن طب زیبایی آمریکا، به این نوع اثرات گلولیفت یا لیفت شگفت‌انگیز گفته می‌شود. این روش در همه سنین قابل اجراست و دوران نقاهت بسیار کوتاه در حد دو تا سه روز دارد. ضمنا این روش برای لیفت و سلامت دست و گردن هم به کار می‌رود.

فیلر Restylane چه کاربردی دارد؟

یکی از برندهایی که سال‌هاست از آن استفاده می‌شود، فیلر restylane محصول کشور سوئد است که در ایران هم نمایندگی رسمی دارد. این برند در دنیا از پرفروش‌ترین و بهترین فیلرها محسوب می‌شود.

فیلر restylane
فیلر restylane

چند ویژگی عالی این فیلر را کاملا منحصربه‌فرد کرده است:

  • ترکیب بسیار طبیعی و سازگار با بافت طبیعی پوست
  • تنوع بسیار زیاد محصولات برای استفاده در قسمت‌های مختلف صورت مثل خط خنده، خط فکی، دور چشم، لب و… همچنین پوست دست و گردن
  • تحریک و تقویت کلاژن‌سازی در لایه میانی (درم) به دلیل وجود هیالورونیک بسیار طبیعی موجود در آن

فیلر Restylane lift چه کاربردی دارد؟

رستیلین لیفت یکی از بهترین انواع فیلر رستیلین محسوب می‌شود که برای بهبود خط خنده‌های عمیق، تزریق فیلر گونه، فرم‌دهی چانه و… مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع فیلر رستیلین، ساختار بسیار انعطاف پذیری دارد که به خوبی در زیر پوست فرم می‌گیرد و به دلیل خاصیت جذب بالای آب، هم حجم‌دهی عالی دارد، هم موجب لیفت ناحیه مورد نظر می‌شود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *