اصول لیفت پوست صورت از زبان دکتر لیلا فرد

داشتن پوست زیبا، جوان و شاداب برای بیشتر افراد لذت‌بخش است؛ خبر خوب این است که همه می‌توانند با استفاده از تکنینک‌های لیفت پوست صورت، پوستی جوان و شاداب و متناسب با سن خود داشته باشند. آنچه در این زمینه اهمیت دارد پیروی از اصول علمی لیفت پوست است که در این مطلب دکتر لیلا فرد درباره‌ی آنها توضیح خواهند داد.

اصول لیفت پوست صورت

تزریق بوتاکس دیسپورت، تزریق ژل و فیلر و سایر اقدامات طب زیبایی برای لیفت پوست صورت تنها زمانی شما را به نتیجه‌ی دلخواه خواهند رساند که کاملا مبتنی بر اصول علمی باشند. این اصول عبارتند از:

برنامه زیبایی اختصاصی که درمان‌های طب زیبایی به صورت مدرن و جامع در آن گنجانده می‌شود، مانند نقشه راه برای یافتن گنج زیبایی و حفظ آن است. همانگونه که داشتن برنامه برای تمام اهداف بزرگ و کوچک یکی از ارکان مهم و لازم جهت رسیدن به موفقیت است، برای رسیدن به زیبایی واقعی و شادابی طبیعی چهره‌مان نیز باید ضمن ویزیت و معاینه، برنامه‌ای داشته باشیم. برنامه‌ای که در آن اقدامات لازم بر اساس سن، سلایق، موقعیت اجتماعی، نیازهای چهره ما و شرایط عمومی سلامتی بدنمان طراحی و گنجانده شده باشند. اهمیت جلسه ویزیت و معاینه را نباید فراموش کرد. محصول این جلسه یعنی “برنامه زیبایی اختصاصی” پایه و اساس و قدم اول هر گونه اقدام زیبایی است. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه زیبایی اختصاصی کلیک کنید.

همیشه پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد، حتی در طب زیبایی. انجام اقدامات درمانی زمانی که هنوز خطوط و افتادگی‌ها خیلی بارز و مشهود نشده‌اند نتایج طبیعی‌تر و عالی‌تر خواهد داشت. نگران عادت کردن پوست نباشید. این جمله درست مثل آن است که بگوییم به خوردن غذای سالم یا مسواک زدن عادت می‌کنیم پس انجامشان ندهیم. زمان انجام درمان‌های زیبایی به سن ما ارتباط ندارد، بلکه به علائم ایجاد شده در چهره‌مان مثل خطوط اخم و افتادگی‌ها مربوط می‌شود.

زیبایی اختصاصی چهره (زیبایی طبیعی و با وقار) محصول آرامش درون و زیبایی برون است. بنابراین هیچ‌گاه در دوره‌هایی که دچار اضطراب شدید، افسردگی عمیق، شکست در روابط عاطفی و … هستید برای انجام درمان‌های زیبایی و لیفت اقدام نکنید. در مطالعات علمی متعدد ثابت شده که در این شرایط میزان رضایت‌مندی مراجعین از نتایج درمان‌ها بسیار پایین است و تجربه‌ی بدی از اقدامات زیبایی در ذهن آن‌ها باقی می‌گذارد.

از تزریق بوتاکس دیسپورت، علاوه بر پیشانی و گوشه چشم، برای نواحی پشت لب (کاهش خطوط عمودی و بهبود حالت لب) و زیر بغل (برای کاهش تعریق) هم می‌توان استفاده کرد.

برای بهبود خط اخم و خطوط افقی پیشانی، استاندارد طلایی درمان تزریق بوتاکس است. 7 تا 10 روز پس از تزریق بوتاکس و کاهش فشار عضله بر پوست می‌توانیم باقیمانده خطوط و گودی‌ها را با فیلر یا همان ژل هیالورونیک پر کنیم. پس در ناحیه پیشانی، الویت درمان اول با بوتاکس است و بعد فیلر.

از آر اف یا امواج رادیوفرکوئنسی باید بسیار با دقت و با توجه به فرم صورت شما و مشکلات خاص چهره استفاده کنیم. به این معنا که استفاده نادرست از آر اف، می‌تواند باعث آب شدن چربی زیرجلدی و افتادگی و شلی پوست شود.

دکتر لیلا فرد:

اصولا توصیه می‌شود غیر از موارد خاص مثل پوست‌های ضخیم با منافذ باز، از آر اف فقط در ناحیه فک به پایین مثل گردن و غبغب استفاده کنیم.

بعد از تزریق فیلر لب، مواردی مانند تورم، احساس درد خفیف (درد شدید عادی نیست)، لمس گلوله‌های ژل، عدم قرینگی، پستی و بلندی و اعوجاج، به مدت یک الی 2 هفته کاملا طبیعی است. اجزای فیلر، به مرور زمان آب جذب می‌کنند، با حرکات لب تطابق می‌یابند، به هم می‌پیوندند و نهایتا حالت یکدست و طبیعی پیدا می‌کنند. بنابراین اگر عروسی، مهمانی مهم، جلسه کاری، مسافرت و … در پیش دارید، 2 هفته زودتر برای تزریق فیلر لب اقدام کنید.

تزریق فیلر لب
احیای شادابی لب‌ها با تزریق فیلر هیالورونیک

 

تفاوت فیلرهای درجه‌ی یک و مرغوب با فیلرهای درجه 2 و 3 در اندازه، ساختار و کیفیت مولکول هیالورونیک آن‌هاست. فیلرهای مرغوب و درجه یک در کارخانه‌های صنعتی ساخته نمی‌شوند، بلکه در آزمایشگاه‌های بالینی توسط یک باکتری بی‌ضرر تولید می‌شوند. اندازه مولکول‌ آن‌ها دقیق و حساب شده است. مولکول‌های هیالورونیک یکدست و هم‌اندازه هستند و به لحاظ کیفی بسیار خالص و تصفیه شده می‌باشند. به همین دلیل به صورت کاملا یکنواخت و همگن زیر پوست می‌خوابند، گلوله گلوله دیده نمی‌شوند و جابه‌جا هم نمی‌شوند. ضمنا در زمان جذب تدریجی هم به صورت یکدست جذب می‌شوند و اعوجاج و پستی بلندی ایجاد نمی‌کنند. درصد مواد ناخالص و غیر طبیعی در هیالورونیک‌های مرغوب در حد صفر است. بنابراین احتمال آلرژی با تزریق آن‌ها بسیار نادر است.

با افزایش سن، علاوه بر از دست دادن حجم کلاژن و الاستین بافت‌های چربی به سمت پایین چهره جابه‌جا می‌شوند. به همین دلیل همیشه پیشگیری با تزریق فیلر هیالورونیک ارزشمند است. چرا که هم به عنوان بافت نگه دارنده برای چربی زیرجلدی عمل می‌کند و مانع جابه‌جایی آن می‌شود و هم کاهش حجم کلاژن و الاستین را جبران می‌کند.

شستشو و تمیز نگه داشتن پوست از ارکان محافظت و مراقبت از لایه اپیدرم صورت است. اگر پوست چرب و مستعد آکنه و منافذ باز دارید، روزانه دو بار صورتتان را با شوینده مناسب بشویید و پس از آبکشی با تونر پاک کننده و پنبه صورتتان را پاک کنید. در مورد پوست‌های نرمال یا خشک یک بار شستشو و پاک کردن در روز با شوینده مناسب کافی است.

چند سی سی فیلر نیاز دارم؟

حجم یک سی سی فیلر را در سرنگ‌های با حجم متفاوت ببینید. وقتی به بسیاری از مراجعان پیشنهاد می‌کنم بیش از یک یا دو سی‌سی فیلر برای پر کردن نواحی گود مثل خط خنده و ماریونت نیاز دارند، تعجب می‌کنند و نگران می‌شوند. حجم فیلر مهم نیست بلکه کیفیت آن، محل تزریق، تکنیک تزریق و مهارت و تجربه‌ی پزشک شما اهمیت دارد.

دکتر لیلا فرد:
از فیلرهای تاپ برند و درجه یک استفاده کنیم. نگران حجم فیلر نباشیم و به کیفیت توجه کنیم.

مثل همه شاخه‌های طب و سلامتی، در طب زیبایی هم پیشگیری بر درمان ارجحیت دارد. اگر می‌خواهید فرم طبیعی چهره شما حفظ شود اجازه ندهید تغییراتی مثل گودی خط خنده، خطوط پیشانی یا خط اخم شما حسابی عمیق شوند و بعد درمان را شروع کنید. هر چه زودتر مراقبت از گنج زیبایی و سلامتی چهره‌‌تان را شروع کنید، حالت و فرم طبیعی چهره حفظ می‌شود. این موضوع، پشتوانه علمی دارد و در چهره اغلب هنرمندان و افراد مشهور هم قابل توجه است، مثلا چهره‌ی جنیفر لوپز را مقایسه کنید با نسل‌های قدیمی‌تر هالیوودی‌ها که در جوانی‌شان امکانات امروزی را نداشتند. آن‌هایی که زودتر اقدامات طب زیبایی را شروع کردند چهره‌ی طبیعی‌تر دارند. جنیفر لوپز در 47 سالگی واقعا از 27 سالگی خودش زیباتر و جذاب‌تر است.

زاویه فکی برجسته
تآثیر استخوان فکی برجسته در صورت افراد مشهور

زاویه فکی برجسته و زیبا یکی از مشخصه‌های زیبایی چهره در دوران ماست. با همه زیبایی و جذابیت این فرم از چهره حواسمان باشد زیاده‌روی در برجسته‌سازی زاویه‌ی فکی می‌تواند چهره‌ی ما را خشن و مردانه کند. ضمنا به ادیت شدن عکس سلبریتی‌ها و تهیه‌ی عکس در پوزیشن‌های مناسب توجه کنیم و گول نخوریم. به هر حال زیبایی و جوانی چهره‌ی ما گنج ارزشمندی است که باید مراقبش باشیم. حفظ تعادل و رعایت تناسب همیشه حالت طبیعی چهره‌ی ما را حفظ می‌کند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *