زیبایی اختصاصی چیست و چه تأثیری در زیبایی چهره دارد؟

استانداردهای زیبایی این روزها موجب شده تا به سختی بتوانیم تفاوت چهره‌ی افراد را تشخیص دهیم. اصرار در شبیه‌سازی با مدل‌های زیبایی و بی‌توجهی به زیبایی اصیل و تفاوت‌های خاص هر چهره حلقه‌ی گمشده‌ی طب زیبایی این روزهاست. در این میان دکتر لیلا فرد به عنوان مبدع «برنامه‌ی زیبایی اختصاصی» سعی دارد تا اقدامات زیبایی را متناسب با نیاز هر چهره انجام دهد. برای آشنایی بیشتر با «برنامه زیبایی اختصاصی» تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

برنامه‌ی زیبایی اختصاصی چیست؟

دکتر لیلا فرد:

زیبایی اختصاصی برآیند همه‌ی اقداماتی است که در جهت حفظ چهره‌ی خاص شما انجام می‌دهیم. به این معنا که اقدامات‌مان را طی یک برنامه‌ی جامع و کامل به نام Beauty Plan یا نقشه‌ی راه برای مراجعان عزیز انجام می‌دهیم. این اقدامات بر اساس سلیقه‌ و خواست شما، فرم و حالت چهره‌تان، نیاز چهره‌ و ضمنا موقعیت و شأن اجتماعی‌تان طراحی می‌شود. سپس در آن برنامه قدم به قدم به سمت حفظ چهره‌ی زیبا و خاص خودتان پیش می‌رویم.

معاینه نزدیک و ارزیابی دقیق اجزای چهره شما بر اساس معیارهای زیبایی شاسی، آناتومیک، زمینه‌های ارثی و قوام پوست، قدم اول و اساسی در طراحی برنامه زیبایی اختصاصی شماست.

شما بدون داشتن این برنامه، نمی‌توانید در یک مسیر علمی و هدفمند برای حفظ جوانی و تناسب چهره‌تان حرکت کنید. در واقع این برنامه مانند یک نقشه راه برای دستیابی به گنج زیبایی طبیعی است.

عدم رعایت زیبایی اختصاصی چه پیامدی دارد؟

برای تفهیم هر چه بهتر مفهوم «زیبایی اختصاصی» و پیامدهای عدم رعایت اصول آن به سراغ یک مثال ساده می‌رویم. به تصویر زیر دقت کنید.

برنامه زیبایی اختصاصی و تاثیر آن در زیبایی چهره
خط فکی، برجستگی چانه و لب‌های آنجلینا جولی مختص شاخص‌های چهره‌ی خود اوست و ممکن است برای دیگران زیبایی بیشتری به ارمغان نیاورد.

واقعا چه مقدار فیلر و بوتاکس ما را زیبا‌تر می‌کند؟ و چه میزان، برعکس، چهره‌‌ی ما را غیرعادی و مصنوعی جلوه می‌دهد؟ واقعا مرز مشخص کننده‌‌ی این دو چهره کجاست؟ چه کسی، چگونه و با چه مهارت و دیدگاهی می‌تواند این مرز را مشخص کند؟

بسیاری از ما، لب‌های برجسته‌ی آنجلینا جولی را می‌پسندیم، اما واقعا این میزان از برجستگی ممکن است مناسب هر فرم چهره‌ای نباشد. از طرفی خط فکی و چانه‌ی برجسته‌ی صورت او، مناسب شاخص‌های چهره‌ی خودش است و ممکن است برای همه‌ی صورت‌ها زیبایی بیشتری به ارمغان نیاورد.

این دو عکس، 3 پیام واضح را به ما می‌رساند:

  1. زیاده‌روی و عدم هماهنگی اجزای چهره با یکدیگر می‌تواند صورت زیبا و متناسب آنجلینا را به چهره‌ای عجیب، غیردلنشین و آزاردهنده که کاملا مصنوعی است تبدیل کند. عکس سمت راست با هیچ یک از معیارهای زیبایی‌شناسی در طب زیبایی مدرن، همخوانی ندارد.
  2. تعیین حد و مرز آنچه که زیبا و درست است، با آنچه که برای ما مناسب نیست را بر عهده‌ی پزشک حاذق، ماهر و با تجربه‌مان بگذاریم. من مراجعین زیادی دارم که عکس گونه‌های بلا حدید یا کایلی جنر را به من نشان می‌دهند و اصرار دارند همان نتایج روی صورت آن‌ها اجرا شود. اما واقعا این موضوع، غیرعلمی و غیر اصولی است و در صد در صد موارد آسیب رسان است. علت این موضوع، عدم تناسب گونه‌های بلا حدید و لب‌های کایلی جنر با مختصات و شاخص‌های آناتومیک و… صورت آن مراجع است. این شاخص‌ها را فقط با یک دیدگاه زیبایی شناسی درست، تسلط بر علم آناتومی و علم چهره‌شناسی می‌توان تشخیص داد.
  3. نکته‌ی مهم دیگر، تجربه و دانش پزشک شما و همچنین استفاده از مواد مرغوب و با کیفیت است. فراموش نکنیم خط قرمز بین عکس راست و چپ انتخاب پزشک حاذق و باتجربه توسط شماست. طب زیبایی در واقع تلفیقی از علم، هنر و دیدیگاه زیبایی‌شناسی است و قرار نیست صرفا با تزریق چند سی سی فیلر، بوتاکس و یا اقدامات دیگر جراحی، انتظار داشته باشیم هم جوان‌تر و شاداب‌تر شویم و هم صورت طبیعی و غیرمصنوعی، داشته باشیم. موضوع علم است و هنر و… پس همواره در انتخاب پزشک زیبایی‌تان دقت کنید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *