IPL چیست؟

با پیشرفت تکنولوژی، نگهداری و جوانسازی پوست آسان‌تر و آسان‌تر می‌شود. در گذشته، راهکارها با انواع کرم یا بسیار گران بود، اما امروزه با دسترسی به انواع تکنولوژی می‌توان راه‌های مختلفی را انتخاب کرد. در این میان، IPL یک روش جدید و مناسب برای جوانسازی با لیزر غیرتهاجمی به حساب می‌آید.

IPL چیست؟

IPL مخفف Intensive Pulsed Light یا «لیزر غیر تهاجمی»، نورهای تقویت شده با طول موج‌های خاص برای درمان منافذ باز، لک‌های پراکنده، آکنه و کلاژن‌سازی است. برای اهداف متفاوت می‌توان از طول موج‌های مختلف این نور تقویت شده استفاده کرد، با هر طول موج دوره درمان و تعداد جلسات یکسان است.

این روش درمانی به جوانسازی پوست و افزایش کلاژن سازی کمک می‌کند. همچنین برای درمان منافذ باز کاملا می‌توانید روی IPL حساب کنید، چراکه یک روش عالی و معجزه‌آسا برای منافذ باز صورت است.

اهداف درمانی IPL چه هستند؟

  1. کاهش تیرگی دور چشم و صورت
  2. رفع خستگی و چروک‌های ریز
  3. افزایش گردش خون زیر جلدی
  4. بهبود جای جوش و لک ناشی از هورمون‌ها و آفتاب
  5. درمان آکنه
  6. جوانسازی گردن
درمان پس از 3 جلسه با IPL
به تغییر پوست بعد از 3 جلسه درمان با IPL دقت کنید

دوره درمان IPL چقدر است؟

برای درمان پوست با استفاده از IPL (لیزر غیرتهاجمی) با توجه به تشخیص پزشک، باید به مدت 6 تا 8 جلسه، به صورت هفتگی (یکبار در هفته) لیزر غیر تهاجمی انجام شود. طبق دستور پزشک متخصص، این دوره درمان 6 ماه یا یکسال بعد مجددا تکرار می‌شود.

ماندگاری IPL چه مدت است؟

اثر IPL بر روی پوست، تا یک‌سال ماندگاری دارد و در این مدت نیازی به درمان مجدد با لیزر غیرتهاجمی ندارید.

آیا می‌توان هم‌زمان از تزریق بوتاکس و فیلر استفاده کرد؟

در طول دوره درمان با لیزر غیرتهاجمی، هیچ محدودیت برای تزریق ژل و فیلر و تزریق بوتاکس ندارید، چراکه IPL هیج تداخلی با فیلر و بوتاکس ندارد. حتی به دلیل کلاژن‌سازی، می‌تواند باعث افزایش ماندگاری آن‌ها شود.

اگر پیش از IPL تزریق فیلر یا بوتاکس داشته باشید، انجام لیزر غیرتهاجمی هیچ تاثیر منفی‌ای روی آن نمی‌گذارد.

اثر لیزر غیرجهامی در کلاژن‌سازی با درمان‌های مغذی پوست مانند تزریق جالپرو بسیار بیشتر می‌شود.

 

آیا IPL درد دارد؟

IPL یا همان درمان با لیزر غیرتهاجمی هیچ دردی ندارد و کاملا با روشی که درباره لیزر موهای زائد می‌شناسید متفاوت است. بعد از انجام لیزر غیرتهاجمی هم هیچگونه تورم، پوسته‌ریزی و نقاهت ندارد.

دکتر لیلا فرد:
IPL یک روش درمانی موثر و عالی برای چروک گردن و دست به حساب می‌آید.

آیا IPL می‌تواند یک درمان مکمل باشد؟

گاهی تزریق فیلر به تنهایی برای رفع تیرگی و لک‌های دور چشم کافی نیست و نمی‌تواند به طور کافی این مشکل را از بین ببرد. در این صورت با توجه به نظر پزشک متخصص می‌توان از IPL یا لیزر غیرتهاجمی برای ادامه درمان استفاده کرد.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *