تزریق چربی چه تفاوتی با تزریق فیلر دارد؟

تزریق چربی یا تزریق فیلر و ژل؟ شما هم تابه‌حال تصور می‌کردید همه‌ی این مفاهیم یک چیز هستند؟ بگذارید به شما بگوییم سخت در اشتباهید. تزریق فیلر یا ژل یک اقدام زیبایی‌ست و تزریق چربی یک اقدام دیگر! اگر نمی‌دانید تزریق فیلر چه تفاوتی با تزریق ژل دارد، در ادامه این مطلب همراه ما باشید. در این مطلب به تفاوت این اقدامات زیبایی از دیدگاه دکتر لیلا فرد می‌پردازیم.

تزریق چربی یا تزریق فیلر؟

تزریق چربی و تزریق فیلر از آن دست اقدامات طب زیبایی هستند که به‌وفور به‌جای هم به‌کار برده می‌شوند. آیا تزریق چربی همان تزریق فیلر است؟ بیایید با هم به تفاوت این 2 اقدام زیبایی نگاهی بیندازیم.

تزریق چربی چه تفاوتی با تزریق فیلر دارد؟

برخلاف تصور رایج در جامعه، تزریق فیلر و تزریق چربی یک اقدام مشابه نیستند، بلکه 2 اقدام کاملا متفاوت به‌حساب می‌آیند. در ادامه به توضیح این تفاوت‌ها پرداخته‌ایم:

نامشخص بودن نتیجه

خواص بافت چربی هر فرد، به لحاظ قوام، اندازه و تراکم سلول‌های چربی، کاملا متفاوت با دیگران است. بنابراین میزان چربی که بعد از تزریق باقی می‌ماند، غیر قابل پیش‌بینی و حدود 30 – 70% از مقدار تزریق شده است. به همین دلیل نمی‌توان دقیقا پیش‌بینی کرد که چربی تزریق شده قرار است چه مقدار از گودی را پر کند. اگر به خاطر پر شدن بیشتر گودی‌ها میزان زیادی چربی تزریق شود، احتمال پف‌آلود شدن صورت بیشتر می‌شود.
این در حالی‌ست که تزریق فیلر مرغوب نتایج کاملا مشخص و قابل پیش‌بینی دارد.

موزون سازی چهره با تزریق فیلر هیالورونیک
اصلاح گودی خط خنده، دور چشم و میانه گونه، فرم دهی لب و چانه توسط دکتر لیلا فرد

احتمال ایجاد گلوله و ناهمواری بافتی

بافت چربی بافتی زنده است که دچار تغییرات متابولیک و سوخت‌وساز می‌شود. سلول‌های چربی تزاید می‌یابند، رشد می‌کنند و تغییر فرم می‌دهند. به همین دلیل در تزریق چربی احتمال ایجاد گلوله و ناهمواری بافتی وجود دارد و متاسفانه راه حل جدی و واقعی هم ندارد. برعکس فیلرهای هیالورونیک که آنزیم حل کننده آن‌ها یا همان هیالورونیداز وجود دارد و در صورت عدم رضایت از نتایج به هر دلیل، می‌توانیم آن‌ها را حل کنیم.

تناسب برای نوع پوست

تزریق چربی در پوست‌های نازک مناسب نیست و احتمال ناهمواری در این نوع پوست بسیار زیاد است. همچنین برای نواحی از صورت که نیاز به فرم‌دهی دارند، مانند چانه و زاویه فکی نمی‌توان از چربی استفاده کرد چون میزان سفتی و نرمی آن (قوام) برخلاف فیلرها، قابل حدس و پیش‌بینی نیست.
درباره فیلرها میزان نرمی و سفتی، چسبندگی و میزان فرم‌دهی آن‌ها کاملا تعیین شده است و می‌توانیم به تناسب هر ناحیه نوع مناسب را انتخاب کنیم.

دکتر لیلا فرد:

در نواحی شقیقه و پیشانی هم به دلیل نازکی پوست، نباید چربی تزریق شود.

دوران نقاهت

دوران نقاهت در تزریق چربی، طولانی و نسبتا سنگین است. 4-6 هفته ممکن است تورم وجود داشته باشد و پس از 2-3 ماه می‌توانید نتایج نهایی را ببینید.
درباره فیلرها، دوران نقاهت و تورم بسیار بسیار کوتاه و سبک است و نتایج را در همان روزهای اول می‌بینید.

ماندگاری

عمر و ماندگاری تزریق چربی در افرادی که تغییرات زیاد وزنی دارند، مدام چاق و لاغر می‌شوند (رژیم‌های یویویی دارند)، سیگار می‌کشند و ورزش‌های سنگین می‌کنند بسیار کم است.
در مجموع اگر به شما گفته شد ماندگاری تزریق چربی بالاست، بدانید که قرار است میزان زیادی چربی به پوست یا زیر پوست شما تزریق شود که احتمال پف آلودگی را خیلی بالا می‌برد.

کلام آخر

دکتر لیلا فرد:

در شرایطی که انواع فیلرهای هیالورونیک مرغوب و باکیفیت، با میزان ماندگاری قابل پیش‌بینی، قوام و غلظت قابل انتخاب و کاملا استریل در دسترس است، اولویت حجم‌دهی و پر کردن گودی‌ها با فیلرهاست و نه با چربی که دردسرهای خارج کردن چربی از نواحی مختلف بدن را هم به همراه دارد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *