درمان گودی و تیرگی دور چشم با فیلر چقدر ماندگاری دارد؟

هر روز در آینه خودتان را تماشا می‌کنید و حس می‌کنید خسته به نظر می‌رسید؟ آرزو می‌کنید کاش این گودی و تیرگی زیر چشم را نداشتید؟ وقت آن است با درمان طلایی گودی و تیرگی دور چشم آشنا شوید. تزریق فیلر هیالورونیک بهترین درمان برای گودی و تیرگی دور چشم محسوب می‌شود. اما درمان با این نوع فیلرها چقدر ماندگاری دارد؟ در ادامه همراه ما باشید تا با نمونه‌های واقعی میزان ماندگاری این نوع درمان را ببینید.

رد پای گودی و تیرگی دور چشم از چه سنی ظاهر می‌شود؟

گودی و تیرگی دور چشم از مشکلات رایج چهره ماست. اغلب ما از این‌که خسته به نظر می‌رسیم درحالی که به میزان کافی خوابیده‌ایم یا پوست دور چشم‌مان از بقیه بخش‌های صورت به لحاظ سن پوستی جلوتر است، رنج می‌بریم.
شاید تصور کنید ردپای این مشکل به بالارفتن سن بستگی دارد، اما این باور درستی نیست. در بعضی موارد ردپای این مشکل حتی در نوجوانی هم دیده می‌شود.

دکتر لیلا فرد:

گودی و تیرگی دور چشم از شایع‌ترین مشکلاتی است که چهره‌ی بسیاری از ما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. گاهی حتی از دهه سوم (حتی اوایل ۲۰ سالگی و نوجوانی) این مشکل ظاهر می‌شود و به چهره ما حالت خستگی می‌دهد.

گودی و تیرگی دور چشم چگونه درمان می‌شود؟

تزریق فیلر هیالورونیک دور چشم، درمان عالی برای برخی از موارد گودی و تیرگی است. این درمان باید بسیار ظریف، دقیق و با تکنیک‌های عالی انجام شود تا عوارض آن به حداقل برسند. انتخاب نوع فیلر مناسب دور چشم هم بسیار مهم است. در کنار این دو عامل، آنچه که در دستیابی نتايج عالی این درمان تاثیر گذار است، دید زیبایی شناسی پزشک شما و تشخیص درست موارد مناسب است. قطعا همه انواع گودی‌ها و تیرگی‌ها را نمی‌توان با تزریق فیلر هیالورونیک بهبود بخشید.

دکتر لیلا فرد:

همه افرادی که گودی و تیرگی دور چشم و یا پف دارند، مناسب تزریق فیلر دور چشم نیستند. در معاینه پوست، با توجه به میزان گودی، ضخامت پوست، وجود عروق و … تشخیص می‌دهیم که آیا فیلر کمک کننده است یا نه.

گودی و تیرگی دور چشم تا چه حد با فیلر قابل درمان است؟

دکتر لیلا فرد:

حدود ۶۰-۷۰٪ از گودی و حدود ۵۰٪ از تیرگی با تزریق فیلر مرغوب رفع می‌شود.

آیا پف دور چشم هم با فیلر قابل درمان است؟

قبل از پاسخ به این سوال، ابتدا باید بین دو نوع پف واقعی و غیرواقعی تفکیک قائل شویم.

  • پف واقعی:
    پف واقعی ناشی از ادم یا تجمع آب میان بافتی و یا بیرون زدگی چربی زیر جلدی است. پف واقعی برای درمان نیازمند جراحی پلاستیک پلک (بلفاروپلاستی) است و تزریق فیلر آن را بدتر میکند. تشخیص این دو نوع پف، فقط با معاینه دقیق مقدور است.
  • پف غیرواقعی:
    آنچه که به صورت پف دیده می‌شود، بافت طبیعی پوست است که به دلیل خالی شدن زیر آن، برجسته می‌شود .راهکار این نوع پف که به دلیل از دست رفتن کلاژن و الاستین در بخش پایینی پف، به وجود می‌آید، تزریق فیلر هیالورونیک با تکنیک دقیق و علمی است.

آیا تزریق فیلر درد و کبودی دارد؟

در تزریق ژل و فیلر ناحیه دور چشم علی‌رغم تصور همگان، درد بسیار کمی وجود دارد. کبودی همواره قابل پیش بینی است و ظرف ۱۰-۷ روز رفع می‌شود.

فیلر دور چشم چقدر ماندگاری دارد؟

ماندگاری فیلرهای هیالورونیک دور چشم، حدود ۱ سال است اما اثرات ضد تیرگی و چروک آن‌ها، به دلیل کلاژن سازی، تا ۳ سال باقی می‌ماند. برای آشنایی بیشتر با ماندگاری این فیلر، تغییرات مراجع دکتر لیلا فرد را در پست زیر مشاهده کنید:

بهبود تیرگی و گودی دور چشم مراجع عزیزم، پس از دوسال بسیار قابل توجه و مشهود است. ایشان به دلیل بارداری و سپس شیردهی، امکان تزریق مجدد فیلر نداشته اند. نکته حايز اهمیت درباره فیلرهای هیالورونیک مرغوب این است که در طی زمان، به دلیل تحریک کلاژن سازی باعث بهبود قوام پوست می‌شوند. به همین خاطر است که ناحیه دور چشم ایشان علی‌رغم استرس‌های ناشی از بارداری، شیردهی و احتمالا کم خوابی‌های معمول در این دوران و نیز کاهش وزن حدود ۱۵ کیلوگرم پس از بارداری، نه تنها شرایط دور چشم بدتر نشده، بلکه به طور اعجاب آوری هم به لحاظ تیرگی و هم گودی بهتر شده است.

دوره درمان چقدر طول می‌کشد؟

دوره این نوع درمان همواره طولانی است و باید برای رفع مشکلات دور چشم، صبور باشید. همواره در جلسه اول در هر سمت، حداکثر ۵/. سی سی فیلر تزریق می‌شود و حدود ۶-۴ هفته بعد، پس از ارزیابی مجدد، در صورت نیاز، سی سی دوم تزریق خواهد شد.

حجم یک سی‌سی فیلر چقدر است؟

حجم یک سی سی فیلر حدود یک پنجم قاشق چای خوری است. به عنوان یک قانون سرانگشتی، برای لیفت و جایگزینی حجم از دست رفته در کل صورت، به ازای هر دهه از عمرمان، نیازمند 1 تا 2.5 سی سی فیلر هستیم. به عنوان مثال در یک خانم ۴۰ ساله حدود ۸-۶ سی سی فیلر نیاز است. اما آنچه که از تعداد سرنگ‌های مورد نیاز، مهم‌تر است، کیفیت فیلر مصرفی، دیدگاه زیبایی شناسی پزشک شما، طراحی درست برنامه زیبایی اختصاصی و تشخیص فرد مناسب برای تزریق است.

چه مراقبت‌های غذایی بعد از تزریق فیلر دور چشم داشته باشیم؟

پس از تزریق فیلر دور چشم برای مدت ۲-۱ ماه از غذاهای کم نمک و سرشار از ویتامین استفاده کنید تا مراحل بهبودی و فرآیند تکمیل درمان، سرعت یابد.

در مجموع، تزریق فیلر دور چشم جهت رفع مشکلاتی نظیر تیرگی، گودی و چروک، از درمان‌های بسیار ظریف، تخصصی و دقیق در حیطه طب زیبایی به شمار می آید و انجام آن مستلزم داشتن مهارت و تجربه بالا است.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *