10 فعالیتی که روی تزریق فیلر و بوتاکس تاثیر می‌گذارد

اگز برای تزریق ژل و فیلر به پزشک متخصص مراجعه کنید، جایی برای نگرانی نمی‌ماند، اما به طور کلی مسائلی وجود دارد که شما باید رعایت کنید، اینکه چه فعالیت زیبایی را کی انجام دهید و قبل و بعد از آن چه مسائلی را رعایت کنید. در این مطلب دکتر لیلا فرد، به شما می‌گوید اگر قصد انجام این 10 فعالیت را دارید، باید مراقب باشید.

1- دندان‌پزشکی

اگر تصمیم دارید فیلر تزریق کنید و هم‌زمان باید نزد دندان‌پزشک بروید، حتما ابتدا درمان‌های اورژانسی دندان‌پزشکی را انجام بدهید، چون تا 3 هفته بعد از تزریق ژل و فیلر، نباید کار دندان‌پزشکی (غیر از جرم‌گیری ساده) داشته باشید.

2- میکروبلیدینگ ابرو

این‌روزها میکروبلیدینگ ابرو طرافداران زیادی پیدا کرده و در کنار بوتاکس که چروک پیشانی را ازبین می‌برد، افراد به دنبال مدل دادن به ابروهای‌شان هستند، در نظر داشته باشید حتما اول بوتاکس پیشانی، خط اخم و گوشه چشم را تزریق کنید و 3 هفته بعد که فرم ابروها و پیشانی کاملا مشخص شد برای میکروبلیدینگ اقدام کنید.

در همین رابطه ببینید: فیلم تزریق بوتاکس دیسپورت برای رفع خط اخم و خطوط پیشانی

3- برنامه رژیم غذایی و لاغر شدن

با کاهش وزن احتیاج دارید که پوستتان را صاف و بدون چروک نگه‌دارید، در واقع وقتی رژیم لاغری می‌گیرید باید مراقب باشید پوست‌تان افتاده و تکیده نشود. اما باید بدانید همزمان با رژیم لاغری، به ازای هر 5 کیلوگرم کاهش وزن، حداقل 2 سی‌سی فیلر هیالورونیک برای جبران بافت از دست رفته صورت لازم دارید.
برخی نواحی صورت مثل خط خنده، گونه، ماریونت، شقیقه و دور چشم‌ها با لاغر شدن و کاهش وزن به شدت گود و فروافتاده می‌شوند. در این حالت برای اینکه این تغییر در زیبایی شما اثر منفی نداشته باشد، می‌توانید با تزریق ژل و فیلر چهره خود را سرزنده و شاداب نگه‌دارید. در واقع با تزریق فیلر هیالورونیک، یک داربست عالی برای پوست‌تان می‌سازید و از افتادگی آن جلوگیری می‌کنید.

4- جراحی بینی

پس از جراحی بینی 6 ماه زمان لازم است تا ورم صورت تقریبا رفع شود. بنابراین تزریق فیلر در این دوران، به دلیل ورم، صلاح نیست. اگر تصمیم دارید جراحی بینی انجام دهید، از 6 ماه قبل در ناحیه خط خنده، لب، دور چشم و گونه، فیلر تزریق نکنید.

در نظر داشته باشید، تزریق بوتاکس 2 ماه قبل و 2 ماه بعد از جراحی بینی امکان‌پذیر است.

5- جراحی پلک

6 ماه پس از جراحی پلک و یک سال پس از لیفت شقیقه، می‌توانید در صورت نیاز، برای تزریق بوتاکس اقدام کنید.

تزریق فیلر چشم، فیلر گونه و شقیقه باید یا 9 ماه قبل از جراحی‌های فوق یا یک سال پس از آن انجام شوند.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard 

6- پروتز گونه و پروتز چانه

در صورتی که قصد جراحی برای پروتز چانه یا گونه درید، حتما پزشک‌تان را در جریان قرار دهید. جنس برخی پروتزها به گونه‌ای‌ست که نباید رو یا اطراف آن‌ها فیلر تزریق شود. بنابراین حتما در این مورد از جراح پلاستیک خود جنس پروتز یا فیلر چانه را بپرسید.

7- پلاک‌های اورتودنسی

در صورتی‌که پلاک اورتودنسی دارید، برای تزریق فیلر خط خنده، لب، ماریونت، چانه و دوطرف چانه (خط فکی) تا بعد از برداشتن پلاک‌ها صبر کنید. چون فرم نهایی این نواحی پس از برداشتن پلاک‌ها مشخص می‌شود و تزریق فیلر دقیق‌تر خواهد بود.

8- عمل لیزیک یا لازک چشم

3 ماه قبل از این نوع عمل تزریق بوتاکس بلامانع است. اما برای بعد از این عمل، 3 ماه پس از جراحی با مجوز همکار چشم‌پزشک، برای تزریق بوتاکس اقدام کنید تا دچار خشکی قرنیه نشوید.

9- بارداری و شیردهی

3 ماه قبل از بارداری، تزریق فیلر و بوتاکس مانعی ندارد. تا پایان دوره بارداری و شیردهی، تزریق فیلر و بوتاکس ممنوع است.

10- کاشت ابرو

4 ماه قبل از کاشت ابرو، بوتاکس تزریق کنید. بنابراین زمانی که می‌خواهید کاشت انجام دهید، فرم واقعی ابروهای شما مشخص است. پس از کاشت ابرو، 3 ماه صبر کنید تا هم ورم بافت‌های اطراف ابرو رفع شود و هم حالت ابروها طبیعی‎‌تر شود.

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *