چهره مصنوعی یا طبیعی؛ انتخاب شما کدام است؟

سریال فرندز را یادتان هست؟ مانیکای سرزنده و زیبا که چهره‌ی دلنشینش برای طرفداران این سریال فراموش‌نشدنی‌ است. کورتنی کاکس هم همچون سایر سلبریتی‌های دنیای هالیوود از اقدامات زیبایی همچون تزریق ژل و فیلر و بوتاکس دیسپورت بی‌نصیب نمانده. اما این‌بار تزریق فیلر و بوتاکس تأثیری معکوس داشتند و چهره‌ی زیبای کورتنی کاکس را مصنوعی کردند. در ادامه همراه دکتر لیلا فرد باشید تا با دلایل مصنوعی شدن چهره و نحوه‌ی برطرف کردن آن آشنا شوید.

نکات زیر را برای داشتن چهره‌ی طبیعی رعایت کنید

درست است که تاثیرات تزریق فیلر و بوتاکس بسیار چشمگیر و البته وسوسه‌کننده است، اما هر نوع تزریقی ما را به این نتایج نخواهد رساند. پس چه کنیم تا با تزریق فیلر یا بوتاکس علاوه بر حفظ زیبایی طبیعی جوان‌تر و شاداب‌تر به نظر برسیم؟ قبل از آن‌که به سراغ جواب این سوال برویم، بادقت به تصویر زیر نگاه کنید:

عوارض تزریق فیلر
رعایت نکردن چند نکته‌ی مهم موجب این تغییرات در نتایج می‌شود.

فیلرها گاهی در صورت تزریق بیش از میزان لازم، تزریق در نواحی نامناسب (مثلا درباره کورتنی، تزریق در کناره های بینی) یا تکنیک نامناسب می‌توانند چهره‌ی ما را مصنوعی کنند به گونه‌ای که حتی برای خودمان هم ناآشنا باشد.
در تصویر سمت چپ، کورتنی کاکس با چهره‌ای پف آلود که چشمان زیبایش را ریزتر کرده دیده می‌شود. سپس در تصویر سمت راست با چهره طبیعی خودش پس از حل کردن فیلرهایی که باعث شده بود به قول خودش “چهره‌ای مصنوعی” داشته باشد ظاهر شده.

بنابراین اگر نمی‌خواهید در اثر تزریق فیلر یا بوتاکس چهره‌ای مصنوعی پیدا کنید، نکات زیر را جدی بگیرید:

1. هیچ‌گاه سراغ اقدامات عجیب و غریب و درمان‌های غیراصولی نروید

قدم‌های آهسته، حساب‌شده و علمی تحت نظر پزشکی حاذق که دید زیبایی‌شناسی خوب دارد، قدم اول و اساسی در حفظ زیبایی طبیعی است.

2. همواره به کیفیت مواد مصرف شده دقت کنید

به عنوان مثال، خوشبختانه در مورد چهره زیبای کورتنی، چون مواد مصرف شده از جنس هیالورونیک مرغوب بوده است، با حل کردن آن‌ها توسط آنزیم هیالورونیداز، فرم طبیعی چهره دوباره برگشته است. علت این‌که این همه بر کیفیت فیلر و هیالورونیک بودن آن تاکید داریم، همین بازگشت‌پذیر بودن این مواد مرغوب است. چون گاهی علی‌رغم همه توجه‌ها شرایط آنطور که می‌خواهیم پیش نمی‌رود. مثلا فیلر بیش از حد به خودش آب جذب می‌کند. در این صورت، در دسترس بودن این آنزیم یک تضمین و قوت قلب واقعی است. نکته‌ای که متاسفانه درباره تزریق چربی و فیلرهای غیر هیالورونیک اسید که به دلیل ماندگاری بالا این همه تبلیغ می‌شوند صادق نیست و همیشه نگرانی برگشت‌ناپذیر بودن آن‌ها وجود دارد.

3. از انجام اقدامات پراکنده و عجولانه بدون تحقیق و صرفا از روی رقابت پرهیز کنید

چه بسیار عزیزانی که به من مراجعه می‌کنند و عوارض ناشی از تعجیل در تصمیم‌گیری به شدت آن‌ها را رنج می‌دهد. تقریبا همه هم یک جمله مشترک دارند: با دوستم رفته بودم که برای تزریق همراهش باشم، من هم وسوسه شدم و همانجا اقدام به تزریق فیلر کردم، و متاسفانه ای کاش‌های فراوانی که پشت‌بند این جمله وجود دارد.

4. ناحیه خط اخم را جدی بگیرید

ناحیه گلابلا یا خط اخم، ناحیه ای بسیار پر عروق و حساس است. تزریق فیلر در این ناحیه برای پر کردن گودی و خطوط عمیق، چند سال است که بسیار مورد بحث قرار می‌گیرد و بسیاری از همکاران و اساتید، از تزریق فیلر در این ناحیه پرهیز می‌کنند. به دلیل وجود این عروق حیاتی، تزریق فیلر در این ناحیه می‌تواند باعث کوری و عوارض بسیار خطرناک دیگری شود.

دکتر لیلا فرد:

به همین دلیل، همواره به شما عزیزان تأکید می‌کنم، تنها و تنها ابزار مناسب و علمی که در طب زیبایی مدرن برای بهبود خطوط این ناحیه در دست داریم، تزریق بوتاکس است و اگر این گودی‌ها عمیق شوند، عملا تاثیر بوتاکس هم نسبی خواهد بود.

خط اخم
در تزریق خط اخم حسابی دقت کنید.

اثر بوتاکس در ناحیه خط اخم زودتر از سایر نواحی از بین می‌رود. به همین دلیل برای پیشگیری از گود شدن این ناحیه که عملا درمان جدی نخواهد داشت، حتما هر ۳-۲ ماه، تزریق بوتاکس را تمدید کنید. این موضوع خصوصا در کسانی که عضلات قوی دارند، بسیار حیاتی و مهم است.

دکتر لیلا فرد:

به عنوان توصیه‌ی آخر به شما می‌گویم که پیشگیری همواره بر درمان ارجح است. خصوصا درباره پوست صورت که بسیار لطیف است و بسیاری از آسیب های آن برگشت ناپذیرند. مراقب آسیب‌های پوستتان باشید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *