با بوتاکس زیر بغل، از شر تعریق بیش از حد خلاص شوید

با نزدیک شدن تابستان و گرم‌تر شدن هوا، بسیاری از افراد با مشکل تعریق بیش از حد و بعضاَ بوی نامطبوع ناشی از آن مواجه می‌شوند. اگر شما هم از این دسته افراد هستید و محصولات بهداشتی قادر نیست مشکل‌تان را حل کند، وقت آن است که به بوتاکس زیر بغل فکر کنید. در ادامه با ما همراه باشید تا با چیستی بوتاکس زیر بغل و کاربرد آن از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

بوتاکس چیست؟

ابتدا بگذارید در مورد ماهیت بوتاکس صحبت کنیم. بوتاکس (Botox) در واقع نوعی سم تغییریافته است که از باکتری به نام کلستریدیوم بوتولینوم (Botulinum toxin) گرفته می‌شود. این دارو در کشورهای مختلف اسامی متنوعی دارد، برای مثال Botox نام تجاری این دارو در ایالات متحده آمریکا است. اما بوتاکس چگونه اثر می‌کند و طی چه فرایندی موجب کاهش تعریق می‌شود؟

تزریق بوتاکس

مکانیزم اثر بوتاکس به چه شکل است؟

تزریق بوتاکس موجب می‌شود عضلات زیرپوستی ناحیه‌ی مورد تزریق به صورت موقتی فلج و بلااثر شوند. در واقع در اثر تزریق بوتاکس ترشح استیل کولین (نوعی انتقال دهنده‌ی عصبی) مهار شده و در نتیجه منقبض شدن ماهیچه در قسمت‌های تزریق شده به صورت موقتی غیر فعال می‌شود. نتیجه‌ی این مکانیسم، فلج موقتی عضلات و در نهایت کاهش تعریق برای مدت مشخص خواهد بود.

بوتاکس زیر بغل چیست و چه کاربردی دارد؟

بوتاکس زیر بغل یکی از بهترین روش‌ها برای درمان تعریق بیش از حد ناحیه‌ی زیر بغل محسوب می‌شود. افراد مختلفی از تعریق بیش از حد و بوی نامطبوع ناشی از آن رنج می‌برند. خیس شدن لباس در ناحیه‌ی زیر بغل، بوی نامطبوع و عدم تأثیر محصولات بهداشتی از جمله مشکلاتی است که این افراد با آن مواجه می‌شوند. برای مثال خانم‌ها و آقایانی که ورزش می‌کنند و می‌خواهند مشکل تعریق بیش از اندازه نداشته باشند، می‌توانند از تزریق بوتاکس کمک بگیرند.

 

فیلم تزریق بوتاکس زیر بغل

 

برای بوتاکس زیر بغل، از چه نوع بوتاکسی استفاده می‌شود؟

بوتاکس دیسپورت ایپسن انگلیس یکی از معتبرترین بوتولینوم توکسین‌های دنیاست و در ردیف بوتاکس آلرگان و زئومین آلمان قرار دارد. تأثیر بوتاکس دیسپورت در کاهش خطوط اخم مورد تأیید سازمان غذا و داروی آمریکاست. همچنین برای بهبود خطوط افقی پیشانی، خطوط پنجه کلاغی گوشه چشم و کاهش تعریق زیر بغل هم از دیسپورت استفاده می‌شود. بنابراین برای بوتاکس زیر بغل از بنوع دیسپورت ایپسن انگلیس استفاده می‌شود.

آیا بوتاکس زیر بغل درد دارد؟

تزریق بوتاکس در ناحیه‌ی زیر بغل درد ندارد، با این وجود ناحیه‌ی مورد نظر با کرم املا به صورت موضعی بی‌حس می‌شود (حدود 45 دقیقه الی 1 ساعت قبل از تزریق)، تا مراجعان هیچگونه دردی را احساس نکنند.

اثر بوتاکس زیر بغل از چه زمانی شروع می‌شود؟

اثرگذاری و مدت زمان بوتاکس زیر بغل تقریبا هیچ تفاوتی با سایر نواحی بدن ندارد. خشک شدن زیر بغل تقریبا 10 روز بعد از تزریق شروع شده و اثرات آن حدودا 6 تا 8 ماه ادامه پیدا خواهد کرد.

آیا خطوط زیر بغل با بوتاکس از بین می‌رود؟

دکتر لیلا فرد: خیر.

بوتاکس زیر بغل تنها موجب کاهش تعریق می‌شود و با خطوط کاری ندارد، چون آن‌ها چین‌های طبیعی پوست هستند که یک نوزاد هم دارد. در تزریق بوتاکس به پیشانی، خطوط کم می‌شوند. برای رفع شلی و افتادگی پوست زیر بغل در افرادی که به خاطر افزایش سن یا لاغری، پوست‌شان پژمرده و شل شده می‌توان از تزریق فیلرهای مناسب استفاده کرد.

آیا بوتاکس زیر بغل عوارض دارد؟

به طور کلی بوتاکس در دسته‌ی اقدامات غیر تهاجمی طب زیبایی قرار می‌گیرد و به خودی خود عوارضی ندارد. در واقع اگر داروی مورد تزریق جزء داروهای معتبر باشد و پزشک شما مهارت و صلاحیت علمی لازم را داشته باشد، به هیچ وجه دچار عوارض نخواهید شد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *