اصلاح خط اشکی (ناودان اشکی) با فیلر چطور انجام می‌شود؟

خط اشکی ناحیه‌ی کلیدی در چهره‌ی ما محسوب می‌شود و افتادگی آن موجب خسته به نظر رسیدن و تکیدگی صورت ما خواهد شد. با ادامه‌ی این مطلب همراه باشید تا با نحوه‌ی اصلاح خط اشکی با استفاده از فیلر و تأثیرات آن از نگاه دکتر لیلا فرد آشنا شوید.

خط اشکی به کدام قسمت صورت گفته می‌شود؟

خط اشکی قسمتی از گونه است که از یک سمت به زیر چشم متصل و از سمت دیگر تا پایین صورت به موازات خط خنده کشیده می‌شود. پر کردن خط اشکی در حالت کلی چهره و لیفت صورت تأثیر به سزایی دارد.

گودی خط اشکی چه تأثیری روی چهره‌ی ما دارد؟

گودی خط اشکی در سه رخ و نیمرخ بهتر از روبه‌رو دیده می‌شود. وجود این گودی غیر از ایجاد افتادگی صورت و حس خستگی چهره، تأثیر زیادی در بدتر نشان دادن تیرگی و گودی دور چشم دارد. بنابراین اگر گودی خط اشکی دارید، پر کردن آن با فیلر یا همان ژل هیالورونیک اسید، هم باعث لیفت قسمت میانی چهره و گونه می‌شود و هم تیرگی و گودی دور چشم را بهتر می‌کند.

تزریق ژل و فیلر

دلایل گودی خط اشکی

خط اشکی یکی از نواحی است که وقتی گود می‌شود، هم گونه را بد فرم می‌کند و هم باعث افتادگی شدید قسمت میانی صورت و حالت اندوه و غم در چهره می‌شود. گودی خط اشکی صورت ما را تکیده و خسته نشان می‌دهد. دلایل مختلفی موجب گود شدن خط اشکی می‌شود، از جمله:

  • لاغر شدن
  • استرس طولانی مدت
  • افزایش سن

تأثیرات اصلاح خط اشکی با فیلر

همانطور که گفته شد، خط اشکی ناحیه‌ی میانی گونه را شامل می‌شود. خط اشکی، ناحیه‌ی بسیار کلیدی در چهره محسوب می‌شود. اصلاح و پر کردن خط اشکی با فیلر هیالورونیک هم باعث رفع خستگی کل چهره می‌شود و هم تأثیر عالی روی بهبود حالت گونه، خط خنده و دور چشم دارد.

دکتر لیلا فرد:
در واقع کلیدی‌ترین نقطه در صورت ما خط اشکی است و قبل از پر کردن نواحی دیگر یا همزمان با آن‌ها باید خط اشکی را پر کنیم. فراموش نکنیم صورت ما یک فرم و ساختار به هم پیوسته و کلی دارد و اصلاح اجزای آن تأثیر به سزایی روی اجزای دیگر و همینطور فرم کلی چهره‌ی ما دارد.

اصلاح خط اشکی خصوصا سه رخ چهره‌ی ما را جوان‌تر می‌کند. ضمنا پر شدن خط اشکی تأثیر به سزایی در بهبود حالت دور چشم و خط خنده دارد. بعد از پر کردن خط اشکی، گونه برجسته و خوش‌فرم‌تر می‌شود و حالت شادابی به چهره برمی‌گردد. درمان با تزریق فیلر انجام می‌شود که تکنیک بسیار تخصصی دارد و باید با فیلر مرغوب و خاص آن ناحیه و توسط پزشک ماهر و با تجربه انجام شود.

اثرات اصلاح خط اشکی چقدر ماندگاری دارد؟

تزریق ژل و فیلر تقریبا 3 دقیقه طول می‌کشد، 6 تا 9 ماه ماندگاری دارد و تا یک سال اثر تحریک کلاژن سازی آن باقی می‌ماند.

آیا اصلاح خط اشکی با فیلر درد دارد؟

قبل از تزریق با کرم املا ناحیه‌ی هدف تزریق کاملا بی‌حس می‌شود. از طرفی لیدوکائین موجود در فیلر و وایبریشن دستگاه اجازه نمی‌دهد مراجع هیچ گونه دردی را احساس کند.

نمونه‌ای از اصلاح خط اشکی با فیلر توسط دکتر فرد

دکتر لیلا فرد:
تأثیر تزریق فیلر در ناحیه خط اشکی (فلش قرمز) برای لیفت و اصلاح غیرمستقیم خط خنده (فلش سبز)، ماریونت (فلش آبی) و کناره‌های صورت (فلش سبز) را در این مراجع ببینید. وقتی در جلسه ویزیت درباره اصلاح خط اشکی و تاثیر غیر مستقیم آن روی خط خنده و ماریونت و حتی دور چشم صحبت می‌کنم، دقیقا چنین هدفی را مدنظر دارم. خط اشکی یک ناحیه کلیدی در صورت به شمار می‌رود، چون هم به عنوان آویز برای خط خنده و ماریونت عمل می‌کند و هم به عنوان پایه‌ی نگهدارنده برای گونه و دور چشم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *