آیا پروفایلو می‌تواند جایگزین فیلر باشد؟

همانطور که رسیدگی به دندان‌ها خط پایان ندارد و همیشه باید حواسمان به آن‌ها باشد، برای رسیدگی به پوست هم نمی‌توان نقطه‌ی پایانی در نظر گرفت. شما همواره باید به ندای پوست‌تان گوش فرا دهید و برای شادابی آن قدمی بردارید. اگر از تزریق فیلر برای پر شدن گودی‌های صورت‌تان کمک گرفتید، خوب است بدانید چطور می‌شود تأثیر آن را چند برابر کرد. پروفایلو اقدام درمانی است که گاهی با تزریق فیلر اشتباه گرفته می‌شود. در این مطلب همراه ما باشید تا با ماهیت پروفایلو و کاربرد آن از دیدگاه دکتر لیلا فرد آشنا شویم.

ماهیت پروفایلو چیست؟

پروفایلو هیالورونیک خالصی است که در سرنگ‌های ۲ سی سی موجود است و با تزریق ۱ سی سی در هر طرف صورت و برای ۲ بار به فاصله ۱ ماه، به شکلی بسیار عالی و مؤثر باعث کلاژن سازی و بهبود قوام پوست می‌شود. از طرفی ضمن افزایش ماندگاری فیلر هیالورونیک، باعث روشن شدن، آب رسانی عمقی و شفافیت پوست هم خواهد شد.

هیالورونیک اسید چه انواعی دارد؟

هیالورونیک اسیدها در واقع به دو دسته کلی تقسیم می‌شوند:

  1. فیلر یا ماده پرکننده که به اصطلاح ژل نیز نامیده می‌شود.
  2. غیر فیلر یا کلاژن‌ساز که skin booster یا مغذی پوست نامیده می‌شود.

گروه اول: فیلرها

گروه اول که فیلر یا حجم‌دهنده هستند برای پر کردن گودی‌ها، اصلاح فروافتادگی و کاهش حجم نواحی مثل دور چشم، گونه و در مجموع به عنوان حجم‌دهنده کاربرد دارند و جایگزین کلاژن و الاستین از دست رفته پوست می‌شوند.
ممکن است بخشی از بافت پوستمان در اثر لاغری، استرس، بارداری، شیردهی، افزایش سن و… دچار تحلیل و گودی شود. در این موارد درمان استاندارد طلایی، تزریق فیلر هیالورونیک است.
ماندگاری فیلرها به طور کلی 9 تا 12 ماه است، اما به عنوان یک اصل علمی تا 5 سال فیبروبلاست‌های لایه درم را برای کلاژن سازی تحریک و تقویت می‌کنند. بنابراین گروه اول که فیلر هستند در تزریق‌های متوالی و منظم ماندگاری بالاتری پیدا می‌کنند.

گروه دوم: غیرفیلرها

هیالورونیک‌های غیرحجم دهنده یا Non filler خاصیت پرکنندگی در همان زمان تزریق را ندارند اما دارای چند ویژگی منحصربه‌فرد هستند:

  1. تحریک شدید کلاژن‌سازی که قوام پوست را افزایش می‌دهد.
  2. تقویت گردش خون زیرجلدی که باعث بهبود فرایند ترمیم و برگشت روند پیری پوست می‌شوند.
  3. جذب و نگه‌داری آب میان بافتی که باعث آب رسانی عمقی پوست می‌شوند.
  4. کمک به ماندگاری بیشتر فیلرها با بهبود قوام پوست و کلاژن سازی.

هیالورونیک‌های غیرحجم‌دهنده مغذی پوست یا skin booster هم نامیده می‌شوند. برندهای مختلف هیالورونیک اسید مرغوب دنیا در کنار تولید فیلر (ماده حجم دهنده) مغذی پوست (skin booster) هم تولید می‌کنند. کمپانی‌های بزرگی مانند:

  • Restylane
  • Teosyal
  • Boletero
  • Revanesse
  • IBSA

پروفایلو جزء کدام دسته است؟

profhilo نوعی هیالورونیک غیرحجم دهنده است که توسط کمپانی IBSA سوییس تولید می‌شود و خصوصیات ویژه و منحصربه‌فردی در مقایسه با سایر مغذی‌های پوست دارد:

  • با تکنیک Bio Fermentation Process ساخته شده، بنابراین درجه خلوص هیالورونیک آن بالا و در حد 100% است.
  • زیست سازگار یا Biocompatible است. بنابراین با بافت زنده کاملا سازگاری دارد و ایمن است.
  • دو نوع مولکول هیالورونیک اسید دارد. نوعی با وزن مولکولی بالا و نوعی دیگر با وزن مولکولی پایین. غلظت هیالورونیک آن در یک سرنگ 2 سی سی، 64 میلی گرم است.
  • اثرات کلاژن سازی و لیفت آن تا 12 ماه باقی می‌ماند، بنابراین پس از دو تزریق به فاصله 1 ماه، یک سال بعد تزریق تکرار می‌شود.

آیا پروفایلو می‌تواند جایگزین فیلر باشد؟

فیلرها یا همان ژل‌های پرکننده و هیالورونیک‌های مغذی پوست یا غیرحجم دهنده‌ها هر کدام جایگاه خودشان را در طب زیبایی دارند. هیچکدام جایگزین دیگری نیستند. کاربردهایشان متفاوت است، اما چون هر دو ماده هیالورونیک اسید خالص هستند و فقط ساختار مولکولی آن‌ها با هم تفاوت دارد، به صورت تصاعدی اثرات همدیگر را تقویت و تشدید می‌کنند.

دکتر لیلا فرد:

پروفایلو جایگاه درمانی خودش را دارد و جایگزین فیلر و بوتاکس نیست. قرار نیست گودی ها را پر کند و قرار نیست خط اشکی یا خط خنده را پر کند. تزریق پروفایلو حاوی هیالورونیک اسید خالص است. هدف درمانی، آبرسانی عمقی و تحریک کلاژن سازی و لیفت پوست است.

بنابراین همواره توصیه می‌کنیم از هر دو در کنار هم استفاده کنید تا از مزایای کلاژن‌سازی هیالورونیک‌ها بهره‌مند شوید. میزان نیاز به فیلر در طول زمان کنترل می‌شود چون سلامتی و کلاژن سازی رخ می‌دهد. در کنار سایر درمان‌ها مانند فیلر و بوتاکس یک درمان مکمل عالی و موثر است.

پروفایلو علاوه بر صورت چه کاربردی دارد؟

از مغذی‌های پوست مانند profhilo علاوه بر صورت، برای سلامت دست و گردن هم استفاده می‌شود.

پروفایلو هیالورونیک آبرسان که باعث لیفت و کلاژن سازی می‌شود، در هر جلسه 2 میلی لیتر تزریق و ماه بعد تکرار می‌شود. 2 سی سی هیالورونیک به صورت پراکنده در نقاط تعریف شده به نام bioaesthetic points تزریق انجام می‌شود (هر طرف صورت 5 نقطه و مجموعا 10 نقطه).

دوره درمان پروفایلو

دوره درمان پروفایلو به صورت دو تزریق به فاصله 1 ماه است. 2 سی سی هیالورونیک خالص که در 10 نقطه صورت یا گردن یا دست تزریق می‌شود و 1 ماه بعد تکرار خواهد شد. این روش حدودا 1 سال ماندگاری ماندگاری دارد.

جمع بندی

با توجه به آنچه گفته شد، پروفایلو یک راهکار درمانی مکمل است که موجب افزایش ماندگاری فیلرهای هیالورونیک و حفظ فرم طبیعی چهره در طول زمان، می‌شود. نام این روش درمانی را شنیده بودید؟ هر سوالی در مورد پروفایلو دارید از ما بپرسید.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *