مزوژل جالپرو چیست و در چه مواردی استفاده می‌شود؟

اگر فکر می‌کنید پوست‌تان شادابی قبل را ندارد و دلتان نمی‌خواهد از روش‌های حجم دهنده و جراحی‌های زیبایی استفاده کنید، وقت آن است با مزوژل جالپرو آشنا شوید. در این مطلب دکتر لیلا فرد درباره‌ی روش درمانی جالپرو برای لیفت بدون حجم دهی توضیح می‌دهند.

مزوژل جالپرو چیست؟

جالپرو (Jalupro) یا بهتر بگوییم جالوپرو، معروف‌ترین مزوژل دنیا است. این مزوژل ترکیب هیالورونیک اسید خالص و آمینواسیدهای ضروری است که باعث ساخت کلاژن در پوست می‌شوند. این ماده که زیر پوست تزریق می‌شود آن را تغذیه و احیا می‌کند.

مزوژل جالپرو ضمن بهبود بافت پوست به رفع چین و چروک و خطوط پوست کمک می‌کند و در نهایت ظاهری شاداب و جوان را برای پوست به ارمغان می‌آورد.

از جالپرو در چه مواردی استفاده می‌شود؟

موارد استفاده از مزوژل جالپرو بسیار گسترده است زیرا ترکیب منحصر به فرد هیالورونیک خالص و 4 اسیدآمینه ضروری برای ساخت کلاژن است. این درمان روش خوبی برای اصلاح چروک‌های ریز مشهود در نواحی پیشانی، خط خنده، دور لب، دور چشم، فک، خط فکی و گردن به شمار می‌آید. برخی از اصلی‌ترین موارد مصرف جالپرو عبارتند از:

  • درمان چین و چروک صورت و بدن
  • بهبود خطوط گردن و دکلته
  • بهبود تیرگی دور چشم
  • به عنوان آماده‌ساز و برای بهبود و ماندگاری اثر دیگر روش‌های موزون‌سازی از جمله لایه‌برداری‌های شیمیایی، فیلرهای پوستی، میکرودرم ابریژن و…

دکتر لیلا فرد:

در همه سنین می‌توانیم از جالپرو برای جوانسازی، افزایش قوام پوست، درمان لک‌های ناشی از آفتاب و جای جوش، درمان افتادگی پوست و گودی و تیرگی دور چشم استفاده کنیم.

جالپرو یک درمان مکمل عالی برای مشکلات دور چشم بخصوص تیرگی، لک و چین و چروک‌های ریز محسوب می‌شود و هدف از تزریق آن رفع گودی و فروافتادگی نیست.

فیلم تزریق جالپرو زیر چشم توسط دکتر لیلا فرد

جالپرو زیر چشم به بهبود گودی، تیرگی و چروک‌های ریز اطراف چشم کمک می‌کند. این مزوژل به افرادی توصیه می‌شود که به دلیل نازکی پوست دور چشم کاندید مناسبی برای تزریق فیلر نیستند.

جالپرو چگونه کار می‌کند؟

جالوپرو از ترکیب اسیدهای آمینه و هیالورونیک اسید تشکیل شده است. این مخلوط بدن‌تان را تحریک می‌کند تا کلاژن و الاستین بیشتری تولید کند و بدین ترتیب رطوب پوست را افزایش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت و جوان شدن ظاهری پوست می‌شود.

جالپرو در چه نواحی تزریق می‌شود؟

دکتر لیلا فرد این درمان را برای بهبود خطوط گردن و دکلته، صورت و دست‌ها توصیه می‌کنند.

همچنین در افرادی که به دلیل پوست نازک کاندید مناسبی برای تزریق فیلر دور چشم نیستند، می‌توانیم از مزوژل جالپرو که یک نوع ماده مغذی برای پوست است استفاده کنیم.

پزشک چه زمانی تزریق جالپرو را توصیه می‌کند؟

همانطور که گفتیم جالپرو ترکیب هیالورونیک و آمینو اسید (نوعی مزوژل) است. همین مسئله کاربرد آن را برای احیا و بازسازی پوست بسیار ویژه کرده است. دکتر لیلا فرد توصیه می‌کند جالپرو را زمانی تزریق کنید که:

  • پوستتان خسته است و بی آب و کدر شده است
  • تزریق فیلرها را کامل کرده‌اید و می‌خواهید عمر آنها را طولانی کنید
  • می‌خواهید بازسازی بنیادین با مواد طبیعی برای پوستتان انجام دهید (Biorevitalization)
  • لک پوستی دارید و دوست دارید در کنار مزوتراپی ضدلک و کرم‌های موضعی درمان دیگری را امتحان کنید
  • تیرگی دور چشم دارید و با وجود تزریق فیلر دوست دارید چین و چروک‌ها و ایرگی‌های باقی مانده را هم برطرف کنید

مدل‌های مختلف جالپرو چیست؟

جالپرو در دو فرم کلاسیک و اچ ام دبلیو (HMW) در دسترس است.

دکتر لیلا فرد:

تفاوت چندانی بین این دو نوع وجود ندارد. غیر از اینکه هیالورونیک اسید موجود در HMW از نوع با وزن مولکولی بالا است و برای چروک‌های عمیق‌تر و پوست‌های افتاده‌تر در سنین بالاتر مناسب است.

بهبود خطوط گردن با استفاده از جالپرو اچ ام دبلیو

“یکی از موارد استفاده عالی و موثر جالپرو HMW بهبود خطوط گردن و دکلته است. در موارد خاص و شدید علاوه بر جالپرو از پروفایلو استفاده می‌کنیم. پروفایلو هم اسید هیالورونیک خالص و کلاژن‌ساز است.”

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard

 

طول دوره‌ی درمان و ماندگاری اثر مزوژل جالپرو چقدر است؟

این نوع مزوژل با نام تجاری جالپرو 3 جلسه هر 3 هفته یکبار تزریق می‌شود و اثرات درمانی آن تا 1 سال باقی می‌ماند. در صورت لزوم تزریق بعد از یک سال مجددا تکرار خواهد شد.

جالپرو بهتر است یا پروفایلو؟

هر دوی اینها ترکیبات بازسازی کننده و جوانساز هستند و پزشک بر اساس سن، قوام و ضخامت پوست، عمق چروک‌ها و مشکلات پوست یک یا هر دوی آنها را توصیه خواهد کرد.

جالپرو و پروفایلو هر کدام کاربرد خاص خودشان را دارند. مانند فیلر و بوتاکس که هر کدام نتیجه منحصر و جایگاه ویژه‌ی خودشان را دارند. لازم به ذکر است درمان‌های بنیادین ساخت کلاژن از جمله پروفایلو و جالپرو تداخلی با تزریق فیلر و بوتاکس ندارند و اثر آنها را به صورت تصاعدی تقویت می‌کنند.

دکتر لیلا فرد:

نخ PDO، جالپرو، پروفایلو و مزوتراپی روش‌هایی علمی برای بازسازی بنیادین پوست با ساخت کلاژن هستند. جالپرو (Jalupro) در درمان لک در کنار کرم‌های موضعی و مزوتراپی ضد لک موثر است. پروفایلو، جالپرو و مزوتراپی مکمل‌های عالی برای فیلر هیالورونیک و بوتاکس هستند.

عوارض جالپرو چیست؟

کبودی، خونریزی، ورم و قرمزی برخی از شایع‌ترین عوارض موقت جالپرو هستند. این علائم معمولا بعد از گذشت 1 تا 7 روز برطرف می‌شوند.

چه کسانی نمی‌توانند جالپرو انجام دهند؟

خانم‌های باردار و شیرده کاندید مناسبی برای جالپرو محسوب نمی‌شوند. همچنین در صورت حساسیت به محتوای داخل جالپرو و در صورت عفونت و التهاب ناحیه تزریق درمان با این ترکیب توصیه نمی‌شود.

در نهایت فراموش نکنید تنها کسی که می‌تواند بهترین برنامه اختصاصی را برای زیبایی شما تنظیم کند، پزشک شماست. اگر زیبایی‌تان را دوست دارید و مراقبت از آن برای شما مهم است همین الان برای تعیین وقت مشاوره تماس بگیرید.

تماس با ما

 

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *