از میکرودرم ابریژن نترسید

شما برای پاکسازی پوست‌تان از چه روشی استفاده می‌کنید؟ اگر برای پاکسازی پوست‌تان به فکر میکرودرم ابریژن افتاده‌اید اما نگران آسیب رسیدن به پوست‌تان هستید در ادامه همراه ما باشید تا با واقعیت‌های علمی این روش پاکسازی از دیدگاه دکتر لیلا فرد بیشتر آشنا شوید.

میکرودرم ابریژن چیست؟

میکرودرم ابریژن روشی درمانی برای رفع آلودگی‌های سطح پوست، برداشتن سلول‌های مرده و چربی آن است. این روش درمانی بهترین و مؤثرترین راه برای تأمین آب از دست رفته پوست، رفع چربی بیش از حد و منافذ باز آن محسوب می‌شود. میکرودرم ابریژن علاوه بر پاکسازی پوست، به بهبود آکنه، لک و رفع خشکی پوست هم کمک می‌کند. با وجود اهمیت این روش درمانی برای پاکسازی پوست بسیاری نگران آسیب رسیدن پوست‌شان در فرایند میکرودرم هستند. اما این تصور رایج تا چه حد واقعیت دارد و چگونه می‌توان به این روش اعتماد کرد؟

 

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @drleilafard on

آیا میکرودرم ابریژن به پوست آسیب می‌رساند؟

بسیاری از مراجعان نگران هستند که با انجام میکرودرم ابریژن پوست به نور آفتاب حساس یا منافذ باز می‌شود. اما این تفکر با واقعیت‌های علمی مطابقت ندارد چرا که قرار نیست با انجام میکرودرم ابریژن لایه‌ای از پوست برداشته شود.

دکتر لیلا فرد:

این تفکر کاملا اشتباه است و از زمان مادران‌مان به ما رسیده. در گذشته (حدودا 20 سال قبل)، دستگاه‌های «درم ابریژن» وجود داشته که این دستگاه‌ها به دلیل برداشتن بخشی از لایه‌ی اپیدرم به پوست آسیب می‌رساندند. استفاده از این روش به این دلیل رایج بود که آن زمان درمان دیگری برای اسکار آکنه نداشتیم. میکرودرم ابریژن صرفا برای رفع آلودگی سطح پوست است و هیچ کاری با سد دفاعی پوست ندارد. در حال حاضر میکرودرم ابریژن را در مطب انجام نمی‌دهم.

به طور کلی نباید از میکرودرم ابریژن ترسید، چرا که با استفاده از این روش نه منافذ پوست باز می‌شود، نه به آفتاب حساس‌تر می‌شوید و نه پوست نازک‌تر خواهد شد. درست است که بعد از این روش درمانی باید بیشتر مراقب پوست خود باشید و برای مدتی در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید، اما این به معنای آسیب رسیدن به پوست شما نیست.

دکتر لیلا فرد:

البته که ما تحت هیچ شرایطی توصیه نمی‌کنیم که در معرض نور مستقیم آفتاب باشید و این قطعا برای پوست آسیب رسان است. اما خود میکرودرم ابریژن به تنهایی و اختصاصا پوست را به آفتاب حساس‌تر نمی‌کند، بلکه جذب ضد آفتاب شما به دلیل برداشته شدن آلودگی‌ها و چربی بالاتر می‌رود. البته دقت کنید که میکرودرم ابریژن باید اصولی و طبق استانداردهای علمی دنیا انجام شود. میکرودرم ابریژن روشی کاملا تعریف شده‌ است و حتما باید با بخور و ماسک‌های مناسب همراه باشد تا آسیبی به لایه‌ی اپیدرم وارد نشود. در حال حاضر میکرودرم ابریژن را در مطب انجام نمی‌دهم.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *