آشنایی با تزریق فیلر لب از نگاه دکتر فرد

همه می‌دانیم که زیبایی لب‌ها نقش غیرقابل انکاری در زیبایی چهره‌ی هر فرد ایفا می‌کند. لب‌های زیبا، شاداب و جوان نیاز به مراقبت دائمی دارند و گاهی نیاز است از اقدامات لیفت هم در این راه کمک گرفت. لیفت لب‌ مجموعه‌ای از اقداماتی است که به زیبا ماندن لب‌های شما کمک به سزایی می‌کند. در این مطلب دکتر لیلا فرد تکنیک لیفت لب‌ ها را به صورت کاملا علمی برای ما توضیح خواهند داد.

لیفت لب چیست؟

لیفت لب مقوله‌ای مهم و تخصصی در طب زیبایی است و باید توجه داشت که لیفت لب صرفا تزریق فیلر یا تزریق ژل نیست. اقدامات متفاوت و متعددی برای لیفت لب لازم است که در هر شخص با شخص دیگر کاملا تفاوت دارد.

جوانسازی لب
لیفت طبیعی لب ها با استفاده از تکنیک اصولی و علمی

مجموع این اقدامات، توالی، تقدم و تأخر آن‌ها پس از معاینه، ویزیت و ارائه برنامه زیبایی اختصاصی مشخص می‌شود. پیش از پرداختن به تکنیک لیفت لب‌ها نیاز است تا آناتومی لب را به صورت ساده برای شما تشریح کنم.

آناتومی لب

آناتومی لب، بسیار پیچیده و دقیق است. بافت نرم لب شامل عضلات، اعصاب و عروق فراوان است. لب و اطراف آن، یکی از پر عروق‌ترین بافت‌های صورت محسوب می‌شود. به همین دلیل تزریق فیلر یا بوتاکس لب از جمله اقدامات طبی بسیار حساس به شمار می‌رود و باید توسط پزشک حاذق و باتجربه انجام شود. قبل از تشریح نقاط مختلف لب بگذارید اهداف پرداختن به این مسأله را بیان کنم:

  • عملکرد هر بخش از لب را در تعامل با سایر بخش‌های چهره ببینید و در ذهنتان لب را به صورت یک بخش جداگانه نبینید. یعنی ما نمی‌توانیم شب تصمیم بگیریم و صبح برویم برای تزریق فیلر لب. تمهیدات و برنامه‌ریزی علمی و طبی حتما لازم و ضروری است.
  • در بافت لب چندین عضله و تاندون و همچنین شبکه پیچیده‌ای از عروق وجود دارد، پس هر کاری روی این ناحیه باید توسط پزشک حاذق و باتجربه انجام شود تا عارضه ایجاد نشود.
آناتومی لب
قسمت‌های مختلف لب

حال با آناتومی لب آشنا می‌شویم:

  • گوشه‌های لب که با کاهش وزن و افزایش سن رو به پایین کشیده می‌شوند.
  • قلب لب یا کمان فرشته کوچک که فرم آن تأثیر زیادی در زیبایی لب دارد.
  • فیلتروم ستون‌هایی هستند که از بینی به سمت قلب لب کشیده می‌شوند.
  • خط ورمیلیون یا حدفاصل لب صورتی (pink lip) و پوست؛ همان جایی که ما خانم‌ها خط لب می‌کشیم و بعضی از ما هم اصرار داریم بیرون‌تر از آن خط لب بکشیم تا لبمان برجسته‌تر شود. این ناحیه به شدت با سیگار کشیدن تخریب می‌شود.
  • ناحیه ورمیلیون یا لب صورتی یا گوشت لب که با کاهش وزن و افزایش سن فرو رفته و کم حجم می‌شود.

زیبایی یعنی تناسب؛ یعنی عدد طلایی

اینکه در لیفت لب به عدد طلایی دقت داشته باشیم و معیارهای زیبایی‌شناسی را با ظرافت رعایت کنیم، اهمیت زیادی دارد. یک لب زیبا، خوش فرم و طبیعی علاوه بر این که گوشه‌هایش بالا است، قلب برجسته، فیلتروم متناسب، خط لب (خط ورمیلیون) و بافت ورمیلیون (گوشت لب) حجیم اما عادی، یک دست و قرینه دارد.

تأثیر دندان‌ها و عضلات اطراف لب بر زیبایی آن

تأثیر سلامت دندان‌ها و استخوان‌های فک بر زیبایی و فرم لب‌ها غیر قابل انکار است. در واقع اگر دندان‌های ما (خصوصا دندان‌های نیش و پیش) دچار مشکل باشند (که معمولا در سنین بالا بسیار شایع است) اولین تأثیر را در جمع شدن لب‌ها می‌بینیم.

لب و عضلات اطراف
این تصویر، ارتباط عضلات اطراف لب را با سایر بخش‌های صورت و حتی دور چشم نشان می‌دهد.

عضلات حلقوی اطراف لب هم نقش مهمی در زیبایی آن دارند. وقتی سیگار می‌کشیم یا عضلات حلقوی لب‌مان به صورت ژنتیکی بسیار قوی هستند یا فرم حرکاتشان به نحوی است که لب را تحت فشار قرار می‌دهند دچار خطوط عمودی اطراف لب می‌شویم. خطوط عمودی اطراف لب که در اثر سیگار کشیدن یا افزایش سن ایجاد می‌شوند Metic Rows یا Smoker Lines نام دارند.

جوانسازی لب
تفاوت را در تصاویر قبل و بعد این فرد ببینید

دکتر لیلا فرد:
درمان اصلی در قدم اول بری اصلاح Metic Row تزریق بوتاکس به لب بالاست. البته بسیار با احتیاط، دقیق، حساب شده و با بوتاکس مرغوب وگرنه عوارضی مانند ریزش آب دهان و کج شدن لب ایجاد می‌شود که البته موقتی اما بسیار آزاردهنده هستند.

 

لیفت چگونه انجام می‌شود؟

حال که با آناتومی لب آشنا شدیم، باید بگوییم لیفت لب در واقع ترکیبی است از بوتاکس لب بالا، پر کردن خط خنده و ماریونت، اصلاح فیلتروم، اصلاح دندان‌ها و سایر اقدامات طب زیبایی که از یک چهره به چهره‌ی دیگر کاملا متفاوت است.

نکاتی که در لیفت لب باید به آن دقت داشت

هر یک از ما ممکن است به یک یا چند مورد از این موارد بسته به فرم و حالت لب و چهره‌مان نیاز داشته باشیم. پس برای لیفت لب:

  • فکر نکنیم قرار است لب ما عجیب، اردکی و غیرعادی شود. اگر از مواد مرغوب و با تکنیک درست استفاده شود، دید زیبایی‌شناسی پزشک ما و آگاهی او به آناتومی چهره عالی باشد هیچ‌گاه چنین حالتی رخ نخواهد داد.
  •  لب را به عنوان یک بخش مجزا در نظر نمی‌گیریم که فقط به برجسته کردن و حجیم شدن آن با تزریق فیلر فکر کنیم.
  • حتما قبل از اقدام برای لیفت لب، با 3 پزشک حاذق و باتجربه مشورت کنید، برنامه زیبایی اختصاصی داشته باشید و عجله نکنید. حال که با آناتومی لب و پیچیدگی آن آشنایی کلی دارید، می‌دانید که پزشک شما باید کاملا مسلط به آناتومی لب و صورت باشد و تجربه و تبحر کافی در کنار دید زیبایی‌شناسی عالی و اصیل هم داشته باشد.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *