راه‌های درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت از نگاه دکتر فرد

شل شدن و افتادگی پوست صورت (پیری زودرس)، بارزترین نشانه‌ای است که با افزایش سن موجب نگرانی می‌شود. پوست صورت معمولا تا دهه‌ی دوم زندگی شفافیت و درخشندگی خاصی دارد، اما همزمان با افزایش سن و کاهش میزان کلاژن‌سازی پوست این شفافیت جای خود را به چین‌وچروک‌ها و اصطلاحا افتادگی صورت می‌دهد. اگر شما هم نگران از دست دادن درخشندگی پوست‌تان هستید و به دنبال راه‌های مقابله و درمان آن می‌گردید در این مطلب با ما همراه باشید. در این مطلب، دکتر لیلا فرد به توضیح راهکارهای مقابله و درمان افتادگی پوست صورت می‌پردازد.

6 علت شل شدن و افتادگی و پوست صورت

1- سیگار و ورزش‌های سنگین

استفاده از وزنه‌های سنگین و ورزش‌های سخت و مصرف سیگار و دخانیات به شدت روی بافت کلاژن الاستین پوست ما تأثیر می‌گذارند و قوام پوست را کم می‌کنند. این دو عامل اصلی‌ترین عوامل شل شدن و افتادگی پوست صورت در سنین جوانی هستند.

ورزش سنگین عامل افتادگی پوست صورت در سن جوانی
ورزش سنگین یکی از اصلی‌ترین عوامل افتادگی پوست صورت در جوانی

2- رژیم‌های غذایی یویویی

اصطلاح رژیم‌های یویویی اصطلاحی علمی است. در واقع افرادی که مدام در حال افزایش یا کاهش وزن هستند کلاژن الاستین پوست‌شان را نابود می‌کنند. خانم‌هایی که تصمیم به کاهش وزن دارند، باید طبق نظر متخصص تغذیه وزن کم کنند و اگر بیش از 2 کیلوگرم در هر ماه (یا 500 گرم در هر هفته) کاهش وزن داشته باشند به رشته‌های کلاژن پوست‌شان صدمه می‌زنند. معمولا تغییراتی که با کاهش وزن سریع‌تر از 2 کیلوگرم در ماه ایجاد می‌شود، برگشت‌ناپذیر هستند.

افزایش وزن سریع و تاثیر آن روی پیری زودرس
کاهش وزن شدید باعث افتادگی پوست صورت می‌شود

3- سونا بخار و خشک

استفاده از سونا خشک و بخار بیش از 5 دقیقه در هر ماه برای سلامتی مضر است و به بافت پوست هم آسیب می‌رساند. اگر نمی‌خواهید دچار افتادگی زودرس پوست صورت شوید در استفاده از سونا خشک و بخار محتاط باشید.

4- آفتاب گرفتن شدید و سولاریوم

آفتاب گرفتن‌های شدید و سولاریوم به شدت باعث تخریب کلاژن الاستین پوست و افتادگی پوست صورت می‌شود. اگر نمی‌خواهید دچار پیری زودرس شوید، قبل از انجام دادن این کار حتما با متخصص پوست خود مشورت کنید تا شما را راهنمایی کند.

5- استرس شدید، بیخوابی و مشکلات تیروئید

کم‌کاری و پرکاری تیروئید روی پوست تأثیر می‌گذارد. ضمنا کسانی که تا دیروقت بیدار می‌مانند و خواب ناکافی یا استرس زیادی دارند بیشتر از دیگران مستعد پیری زودرس و افتادگی پوست صورت هستند.

سونا و تاثیر آن در شل شدن و افتادگی پوست صورت
سونای بخار و خشک مداوم باعث شل شدن و افتادگی زودهنگام پوست صورت می‌شوند

6- ژنتیک

ژن‌ها نقش زیادی در سلامت پوست دارند. اگر ژنتیک پوستی شما خوب نیست و اکثر اعضای خانواده‌تان زودتر از موعد علائم پیری پوست را نشان داده‌اند، بهتر است از سنین جوانی مراقب افتادگی پوست صورت‌تان باشید. توصیه می‌شود برای مقابله با شل شدن و افتادگی زودرس پوست علاوه بر پرهیز از عوامل ذکر شده از روش‌های علمی مثل تزریق فیلر و تزریق بوتاکس کمک بگیرید.

درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت چیست؟

در مورد شل شدن و افتادگی پوست صورت، همانند بسیاری از مشکلات دیگر، پیشگیری بهتر از درمان است. بنابراین اگر هنوز دچار علائم پیری و افتادگی پوست نشده‌اید، بهتر است از تمامی مواردی که در بالا ذکر شد دوری کنید. 

برای رژیم غذایی‌تان ارزش قائل شوید و سعی کنید میوه و سبزیجات بیشتری  مصرف کنید. ویتامین برای سفت شدن پوست صورت مهم است. اگر نمی‌توانید به اندازه‌ی کافی از غذاهای مقوی استفاده کنید از مکمل‌های خوراکی غافل نشوید. ضمنا مزونیدلینگ، جالپرو و پروفایلو هم علاوه بر شفافیت و آبرسانی پوست از افتادگی آن جلوگیری خواهند کرد، با این توضیحات یک سوال سوال مطرح می‌شود:

چه موقع برای درمان شل شدن و افتادگی پوست صورت اقدام به تزریق فیلر و بوتاکس کنیم؟

راهنمای تصویری: موزون سازی و لیفت صورت با تزریق فیلر هیالورونیک

دکتر لیلا فرد در این مورد توضیح می‌دهند:

بسیاری از افراد از ما می‌پرسند که آیا برای ما زود نیست که بوتاکس را شروع کنیم؟ باید بگوییم که ما ابتدا به علائم نگاه می‌کنیم. همه‌ی اشخاص از سن 21 سالگی به بعد به صورت قانونی و علمی اجازه‌ی تزریق فیلر و بوتاکس را دارند. بنابراین برای پیشگیری از افتادگی‌های شدید پوستی چنانچه می‌بینید که به هر دلیلی که در این مطلب گفته شد در حال دچار شدن به خطوط چهره، افتادگی خط خنده، خطوط پیشانی، افتادگی کنار صورت و گودی و تیرگی دور چشم هستید باید سریعا این علائم را با درمان‌های مناسب برطرف کنید. در قدم اول باید یک برنامه‌ی زیبایی اختصاصی با مشورت پزشک خود داشته باشید و در قدم‌های علمی، تکنیکال و مناسب را با مواد مرغوب و متدهای به روز دنیا انجام دهید.

برای آنکه بدانید پوست شما به کدام تکنیک نیاز دارد برای تعیین وقت جلسه‌ی ویزیت با دکتر فرد اینجا کلیک کنید. در این جلسه، دکتر لیلا فرد ضمن بررسی نوع پوست و وضعیت سلامتی شما با عکس برداری از لایه‌ی رویی پوست شما با توجه به خواسته‌ها و مشکلات پوستی‌تان “برنامه زیبایی اختصاصی” را تعیین می‌کنند.

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *